Uitgerekend 16 - 31 maart 2022 - Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Palmpje, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Mijne drinkt ook niet meer dan 120..soms dat laat ze staan. Terwijl ze 150 mag. Is dit normaal
     
  2. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.877
    2.263
    113
    Vrouw
    Geen idee blijkbaar hebben dus meer kindjes dat haha. Isa groeit goed dus lijkt me wel goed dan :)
     
  3. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Ja haar groeicurve zat net op het randje/ bijna eronder. Ze is geboren met 3300 dus ze had wel iets zwaarder al mogen zijn.. maarja ze is echt al heel lang zo ziek geweest en dronk nauwelijks, wat ze al slecht deed.
    Met 3.5 maand willen ze kennelijk dat ze 150ml drinken en er Max 20 min over doen. Maar goed daar had ze wel gelijk in hoor, speen 2 doet wonderen haha.
    Alleen ik wist zelf ook wel dat ze te licht zou zijn want had dat al gezien op de seh die week ervoor.
    Wou haar na entingen een zetpil geven ivm koorts, las ik vanaf 5.5kg.. dus kon ik ook niet geven aan haar. (Had er een stukje af kunnen knippen i know maar heb t toen maar even zo gelaten)
     
  4. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Ja dat ligt aan de groeicurve en aan het verhaal wat je verteld daar.. hier deed ze te lang over een fles dus te weinig kracht en heeeeel ziek geweest wat echt terug te zien was.
    Jullie geven bv ook dan is die berekening ook weer anders hoor @Sara190 ..
    gewoon de curve in de gaten houden.
     
  5. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Pff meiden ik word echt helemaal gek door slaap te kort. Kleine net weer sinds 02:00 wakker. Ze word wakker omdat ze moet poepen daarna gevoed en dan valt ze maar niet snel in slaap en kreeg zs ook nog de hik. Ze huilt gelukkig niet maar ze is wel onrustig. Pff dit is al zo lang aan de gang wat is er toch met haar aan de hand ik word egt gekkkkk. En sinds 2 nachten huilt ze ook in haar slaap egr zo zieliggg geen idee wat dat kan zijnn
     
  6. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Jeetje wat heftig. Groeit ze wel gewoon goed? Huilen in slaap doen volgens mij best veel kindjes. Ze snikken dan echt, lijkt alsof ze dromen? Wat vervelend dat je nog steeds niet echt kan genieten, had goede hoop voor je inmiddels.

    @Girl34 sorry maar wat een ei die dokter, elk kindje groeit toch op een eigen lijntje. En 5 x 150 is echt niet weinig, de mijne bied ik ook dat aan en soms zelf 4 van 150 en kaat altijd wel wat staan en toch groeit hij op z'n lijntje tot nu toe.
     
    Flowertje27 vindt dit leuk.
  7. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Ze dronk tot vorige week maandag 5x 120ml en deed daar te lang over en liet vaak veel over. Dus nu een hele verbetering dat ze 150 pakt (door groter speentje)
     
    vrouwvan vindt dit leuk.
  8. Kimmey

    Kimmey Bekend lid

    23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    Hallo Allemaal
    Sorry ben tijdje afwezig geweest.
    Hier gaat alles goed. Luna weegt nu 4,5 kilo:D
    Ze groeit lekker door. Nog steeds onder de curve maar wel volgens haar eigen lijntje netjes. We zijn hier iets voor de 4 maanden beginnen met hapjes. Luna was daar echt aan toe ze werd super boos als wij aten en zij niks kreeg of een fles. Inmiddels eet ze pap, fruit en groente. Meestal 6 of 7 flessen van 120 ml maar die gaan niet leeg. Soms 100 en soms maar 50. Maar dat maakt me niet uit wat een arts ook gaat zeggen. Ze eet namelijk rustig 45 gram groente en 45 gram fruit elke dag. Dus dan is het logisch dat sommige flessen niet helemaal leeg gaan.

    tip voorde zetpil probleem die ik even las. Ik gebruik voor Luna vloeibare paracetamol dan kan je dosering zelf bepalen aan de hand van het schema voor dosering:thumup:
     
  9. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.588
    6.557
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met iedereen? Hebben jullie ook nog zoveel last van je hormonen? Ik kan echt om elke scheet huilen :oops: Had dat bij m’n eerste ook, duurde zeker een half jaar. Vind t echt vervelend om zo emotioneel te zijn! Benieuwd of iemand dit herkent :D
     
  10. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Hier alles goed!
    Ja ik heb ook echt nog last van hormonen, had gehoopt dat het zou verdwijnen na starten pil maar helaas duurt dit keer het ontzwangeren echt mega lang pff. Afvallen gebeurt hier ook niet helaas.
    Ik moet het maar de tijd geven!
     
  11. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.877
    2.263
    113
    Vrouw
    Gaat ook goed bij ons. Heerlijk aan het genieten van de kleine.

    Oh ja ik ben ook echt nog heel emotioneel. Zei het vd week nog tegen mijn moeder. Ik dacht dat het misschien door de hormonen vd borstvoeding kwam. Ik kan echt wel overal om huilen.
    Gister woorden met mijn manager en ik schoot gewoon vol. Normaal laat ik me echt niet zo kennen…. :oops:
    Ik ben inmiddels weer volop aan het werk en merk dus echt dat het me super veel energie kost. Ik heb 1 dag ouderschapsverlof en werk dus 24 uur, terwijl mijn werk is ingericht op 36 uur. Daarnaast heb ik nog recht op kolven 1,5 uur per dag. Als ik dit aankaart bij mijn manager, dat het echt teveel is, krijg ik als reactie. “Tsja, daar kan ik niks aan doen. Probeer maar wat in te halen op je vrije dagen, die krijg je dan wel betaald”.:eek:
    Ik voel me telkens zo gesloopt als ik thuis kom.. Wat zouden jullie hiermee doen?
     
  12. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.588
    6.557
    113
    Vrouw
    Er zit idd niks anders op… vervelend is het wel!
     
  13. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.588
    6.557
    113
    Vrouw
    Zonder borstvoeding kan je er dus ook enorm veel last van hebben :oops:

    Wat vervelend dat het werk zo doet! Zou sowieso aan jezelf denken. Alleen jij weet wat je aan kunt. Ik zou het opnieuw aangeven bij haar. De dagen dat je vrij bent heb je dus kennelijk hard nodig om op te laden. Ik zit ook echt nog niet op mijn oude energie niveau hoor. Weet dat het bij de eerste ook zeker een half jaar heeft geduurd. Je doet er niks aan…
     
  14. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Ik zou zeker niet extra werken op je vrije dagen. Dat lost jouw probleem niet op, je bent misschien oververmoeid je hebt best wel wat te verduren gehad met jullie dochtertje. Je hebt trouwens recht op 25% van je diensttijd wat kolven betreft. Maak daar gebruik van sn probeer je rust te pakken maar ga niks forceren je bent nog niet zolang geleden bevallen.

    Hier wordt ik ook gillende gek af en toe, ik denk dat als ik een foto plaats van het huidje van m'n baby jullie zullen begrijpen wat ik bedoel. Hij droogt helemaal uit, krabt zichzelf tot bloedend toe open. Ik smeer zoveel naar niks helpt , loop nu bij de dermatoloog ook die heeft wat voorgeschreven en ook dat helpt niet, waardeloos. Ik denk dat hij een allergie heeft. Na m'n vakantie ga ik naar de kinderarts met hem, hopelijk kunnen ze uitsluiten waardoor hij zulke eczeem, netelroos en een droge huid heeft. Mogelijk toch reflux icm koemelkallergie. Kortom hier modderen we nog rustig verder, nog geen rust gezien , maar wel weer vol aan het werk.
     
  15. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Wat onwijs zielig zeg van je zoontje, wat een vreselijke pijn moet hij hebben :(
    @Flowertje27 ik zou ook echt niet gaan extra gaan werken, je bent niet voor niets naar de 24u gegaan en net als de reactie hierboven, je mag best veel tijd per dag inzetten voor kolven / voeden.

    ik werk nog steeds 32 maar lag weken al om 20/21u op bed. Helemaal gesloopt, ook ik trok het niet. Nu testte ik vorige week ineens weer positief op corona (voelde me ziek vandaar getest. Nou heb er 1 dag last van gehad en ben weer springlevend. Wellicht zat dat ook gewoon dwars al die tijd haha.
    Ik ga ook 24u werken alleen pas vanaf september met die nieuwe regeling.
     
  16. Kimmey

    Kimmey Bekend lid

    23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    Hoe is het met iedereen? Doen de kindjes het goed?

    Luna doet het super volgens eigen lijntje. Ze weegt nu 5,2 kilo en is 59,3 cm lang ❤️
    Ze eet het liefst alles waar haar handen en ogen op kunnen vallen haha
     
  17. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.588
    6.557
    113
    Vrouw
    Hier gaat alles goed!

    Cas weegt nu 6 kilo en is 60 cm. Hij rolt inmiddels al alle kanten op. Het gaat echt te snel hoor :oops:

    Zijn er hier nog meer moeders die pas met 6 maanden met hapjes beginnen?
     
    Kimmey vindt dit leuk.
  18. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.877
    2.263
    113
    Vrouw
    Gaat met Isa heel goed gelukkig! Al schrijf ik dit nu om 02:00 omdat mevrouw al 3 uur lang wakker is en niet meer wilt slapen. Ze slaapt al sinds 10 weken door en dit is eigenlijk nog nooit voorgekomen. Wel rolt ze sinds vandaag constant op haar buik. Zal dat er mee te maken hebben?

    Isa is inmiddels 6,5 kilo en 66 cm. Gaat echt zo hard!

    @Palmpje ja wij! Nog ongeveer 2 weekjes dan gaan we beginnen :)
     
    Kimmey en Palmpje vinden dit leuk.
  19. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.588
    6.557
    113
    Vrouw
    Ah superleuk! Weer een hele nieuwe fase. Ik ga ook rond de 6 maanden starten :)
     
  20. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Hier ook alles goed! Ze ontwikkeld zo snel en eet als een malle haha.
    Ik was van plan iets later dan 4 maanden te starten met hapjes maar dat was geen doen, ze wou zo graag eten, en tot nu toe vind ze alles heerlijk :) (ze is nu net 2 dagen 5 maanden)
    Geen idee wat ze weegt momenteel, volgende controle is pas einde vd maand. Ik vermoed rond de 6kg.
    Wij zijn net terug uit Turkije en ook daar ging het supergoed. Zowel de reis als het verblijf daar, echt een mega tevreden meisje is het.
     
    Flowertje27 en Kimmey vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina