Uitgerekend 16 juli -31 juli 2019 2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door paula1984, 5 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    @Nugget fijn dat het goed was :)

    Hier ook de controles weer goed :)
    Met bonus
    20190523_115606.png
     
    Snuky, miloena, Lelie89 en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    @rozemarijn33 wat jammer :( wat zou er gebeurt zijn.
    Hopelijk kom je nog terug :)
     
  3. Irmiee

    Irmiee Bekend lid

    4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    Oei, hopelijk niks ernstigs met rozemarijn33..
     
  4. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    rozemarijn33 hopelijk inderdaad niets ernstig. Hopelijk komt ze inderdaad nog terug onder een andere naam.
     
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hopelijk komt Rozemarijn nog terug.

    @paula1984 Mooie en duidelijke foto zeg, gelukkig is ukkie weer goedgekeurd.

    Succes met verhuizen vandaag @Vogeltje90
    en balen van de uren van de kraamzorg.
    Hier overigens altijd maar 20 a 24 uur gehad, zo'n 4 uur per dag kwam ze dan en vond dat meer dan genoeg haha dus wil dat nu weer.

    Hebben jullie ook zo'n buikpijn met niesen en hoesten?
     
    paula1984 vindt dit leuk.
  6. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    Oh nee joh, Rozemarijn was zo actief hier.
    Hoop toch echt dat er niks aan de hand is. Krijg er een beetje een naar gevoel bij.

    @paula1984 Wat een mooie foto zeg! ❤️
    @Vogeltje90 Succes met verhuizen! Alles goed gegaan?

    Morgen hebben wij de kraamzorg intake. Ben heel erg benieuwd. :)
     
    paula1984 vindt dit leuk.
  7. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Hoop ook dat er niks ernstigs is met Rozemarijn.

    Kraamzorg heeft vanochtend zelf contact opgenomen om een afspraak in te plannen.:p Ze wilde op dinsdag komen maar dan werk ik dus heb aangegeven op woensdagen en vrijdagen vrij te zijn. Nu krijg ik nog een nieuwe datum.

    De lijst zal ik vanavond updaten, vind het niet fijn om dit op mijn mobiel te doen.
     
    paula1984 en EvitaDedu vinden dit leuk.
  8. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Ja, de slaapkamer en keuken zijn al helemaal ingericht:D morgen nog de badkamer en linnenkast en dan met de tijd steeds wat andere spulletjes. Het voordeel van binnen je eigen erf verhuizen, alles kan lekker op het gemakje. Vind het nu al superfijn hier, zo'n verbetering ten opzichte van ons kamperen-in-eigen-huis ❤
     
    Lelie89, Snuky, Flamingooo en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Net weer terug van de VK. Had nu de nieuwe en waar ik vorige keer al een beetje aan haar twijfelde werden die twijfels nu weer wat groter. Met de Doppler: hartje klopt mooi! Ehm, dat is mijn hartslag, niet die van de baby. Althans ik mag hopen dat de baby geen hartslag van rond de 60 heeft :rolleyes:. Voelen aan de buik. Goh ik heb geen idee hoe hij ligt, hij voelt wel redelijk groot en gaat alle kanten op.
    Nog gevraagd over de groeiecho, dat vond ze niet nodig. Na haar opmerking over voelt wel als een groot kind vind ik het wel nodig. Over drie weken gelukkig weer een andere VK, dan nog eens ter sprake brengen.
    Ze vond het ook heel gek dat we geen geboorteplan hebben :roflmao:, dat was volgens haar niet meer van deze tijd. Ik denk er heel simpel over. Kind moet eruit, hoe dat gebeurt zal me worst wezen :rolleyes:. En als ik in de weeën zit kan ik echt niet van tevoren voorspellen of ik wil zitten, liggen, hangen enzovoorts. Dat zien we dan wel.
     
  10. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Oh jee, ik zou vreselijk gespannen zijn na zo een bezoekje bij de vk. Gelukkig heb je binnen 3 weken weer een andere.

    Ik heb ook totaal geen geboorteplan. Ik weet niet eens wat de mogelijkheden zijn in de materniteit :p. Ik zal het dus ook dan wel zien.

    @Zonnebloem92 bij hoesten heb ik geen pijn. Maar bij niezen ben ik wel voorzichtig omdat ik dan af en toe flinke bandenpijn kan hebben.
     
  11. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @EvitaDedu scheelt misschien dat het de derde is en dat ik goed door heb dat dit een net afgestudeerde VK is die duidelijk nog veel te leren heeft dat ik daardoor minder schrik van de opmerkingen. Over de hartslag van de gup maak ik me niet druk want ukkie is druk zat in de buik en dat is juist een teken dat hij zich goed voelt en dan dus wel een goede hartslag moet hebben. Verder was bloeddruk netjes, gewicht stijgt mooi.
    Dat ze hem groot vind, vind ik nog wel een dingetje, vorige kind was op de p80 en deze voelt sterker en groter. Over drie weken ga ik dat bespreken met de vertrouwde vk.
     
    EvitaDedu vindt dit leuk.
  12. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    @Gruffalo123 ik zou toch overwegen om even te bellen met een van de andere VK’s. Vanaf 36 weken zijn groeiechos sowieso niet meer betrouwbaar en over drie weken zit je al bijna op die termijn.

    En ik zou dan wellicht toch ook (al dan niet) terloops even je ervaringen met deze VK delen. Jij bent duidelijk goed genoeg uitgerust met kennis en ervaring maar er zijn ook genoeg moeders (to be) die hier super onzeker van zouden worden of helemaal niet weten dat zij misschien vreemde/verkeerde dingen zegt.
     
  13. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Flamingooo dat is inderdaad een goede. Ze kan anderen wel ongerust maken. Ik ga volgende week even overleggen!
     
    EvitaDedu en Snuky vinden dit leuk.
  14. miloena

    miloena Fanatiek lid

    19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    @Gruffalo123 wat rot dat je zo'n verloskundige er tussen hebt. Ook zij zou evt de bevalling kunnen doen dan wil je het liefst wel vertrouwen erin kunnen hebben!
     
  15. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Nice! En jaaaaa, ik heb een hekel aan kamperen in eigen huis. Bij onze laatste verhuizing 4 jaar geleden hebben we zo lang tussen de dozen geleefd, jakkie, haha!
     
    Vogeltje90 vindt dit leuk.
  16. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    @Gruffalo123 wat erg dat ze niet doorhad dat dat jouw hartslag was. :eek:Eens met @Flamingooo, zou het wel even "melden". Ik zou me totaaaaaal niet fijn voelen na zo'n bezoekje.

    Hier trouwens een niet zo'n beste avond. Heb menstruatiekrampjes en dat maakt me best onrustig. Zit vooral rechts op mijn rug en laag voorin rechts, bijna in mijn lies lijkt wel. Baby'tje beweegt wel fijn (ze is wat rustiger, want ik had orkestrepetitie :roflmao:). Maar is dit iets wat groeit, de baby die niet "lekker" voor mij ligt, indalen (is dat niet veel te vroeg?!) of gewoon een zwaarder wordende buik? Meh...
     
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat is minder.
    Hier ook regelmatig menstruatiepijn helaas.
    Heb zojuist biefstuk gegeten die niet helemaal doorbakken was, maakte me niet zo druk maar mijn man blijft het er maar over hebben dat ik me nu toch zorgen maak.


    @Gruffalo123 wat slecht zeg van die vk.
     
  18. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113

    Oh meh, vervelend dat je vaker menstruatiepijn hebt. :( Is dat ook op dagen/momenten dat je drukker of vermoeider bent of is het echt random?

    En jammer dat je man je juist onzeker maakt nu. Maar "niet helemaal" doorbakken is denk ik niet heel erg toch? Als het voor het grootse deel maar goed doorbakken is?

    Ons konijn sprong net bij me op de bank en zat toen half op mijn buik, haha. Net alsof'ie de baby hallo wilde zeggen. :D
     
    Lelie89 en Vogeltje90 vinden dit leuk.
  19. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    @ geboorteplan. Hier ook nooit gehad. Deze keer wil ik wel eea op papier. Meer de technische kant omdat het om inleiding gaat. En ik wil deze keer graag dat de navelstreng even mag uitkloppen voordat hij afgeklemd word.
    Gisteren ook van de gynaecoloog in Utrecht laatste voorstellen gehoord.
    Ze wil dat er hart registratie gaat zijn tijdens de geboorte en ik mag niet meer poliklinisch bevallen (oa daardoor) ze wil dat mijn gynaecoloog eindverantwoordelijk is en niet een vk.
    Dus waarschijnlijk beval ik bij de klinisch vk met gyn als verantwoordelijk.
    Ook gaan ze navelstreng bloed afnemen en controleren op Hb.
    Voor ons begint nu pas de echte spanning een beetje. Vorige keer ging het tenslotte ook pas fout aan het einde.
    Krijg nog 2 groeiecho's gelukkig met 33 en 35 weken. Zo kan ik ook zelf zien wat de groei en het vruchtwater deze keer doen.

    Voor de lijst @Lelie89 5 juni afspraak gynaecoloog.
     
  20. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    @Snuky het klinkt wel normaal, maar als je je zorgen maakt kun je altijd even bellen hè :)

    Hier geslapen als een roosje en straks dag 2 van de verhuizing:thumup:
     

Deel Deze Pagina