Uitgerekend 16 juli -31 juli 2019 2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door paula1984, 5 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1988

    zonnetje1988 Actief lid

    7 apr 2015
    314
    383
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Gruffalo123 kan me indenken dat ondanks dat je het weet, het je steeds verdriet blijft doen... De loyaliteitsband van kind naar ouder is daarin altijd sterker geweest...
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Is ook zeker niet mijn bedoeling dat het een vaccinatie discussie wordt, iedereen moet het voor zich weten en daar geen verantwoording voor af te leggen. Maar was benieuwd wie er al informatie over heeft gehad en besloten heeft het wel te doen, zelf twijfelde ik wel aangezien het voor mij ook wel onbekend was (tijdens vorige zwangerschappen nooit iets over gehoord). Wel jammer dat het nog niet gratis wordt aangeboden.
    Hoe werkt zoiets overigens? Ik bel de huisarts om het vaccin te laten bestellen en te laten prikken? Krijg ik dan een factuur die ik bij de zorgverzekering kan proberen te declaren of gaat het sowieso naar de zorgverzekering vanuit de huisartsenpraktijk?
     
  3. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Inderdaad huisarts of GGD bellen om een afspraak te maken voor de vaccinatie, zij bestellen dan. Daarna kan je de factuur die je krijgt indienen bij je verzekering. Als je een aanvullende verzekering hebt moet je even kijken of die reizigersvaccinaties vergoed, dan wordt het daaruit vergoed. Anders proberen met begeleidende brief dat het vanwege zwangerschap is op aanraden RIVM of je zo de kosten terug kan krijgen.
     
    Zonnebloem92 vindt dit leuk.
  4. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @ kinkhoest vaccinatie, Ik heb afgelopen meeting van Centering Pregnancy er info over gekregen en ik laat mij vaccineren. Moet je het ruim van tevoren aanvragen bij de huisarts of hebben ze wel een voorraadje liggen?
     
  5. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    En alweer een 22 weken dansje voor mij!
     
    zonnetje1988, paula1984, miloena en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.358
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier alweer 23 weken vandaag! :)

    @ kinkhoest vaccinatie doe ik niet, andere vaccinaties voor de baby wel. Bij de andere 2 ook gedaan.
     
    paula1984, miloena, Snuky en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik moest het na bestellen bij de HA zelf ophalen bij de apotheek.
     
  8. Duimpje86

    Duimpje86 Actief lid

    7 sep 2018
    356
    496
    63
    Vrouw
    Ik zag vandaag voor het eerst mijn buik omhoog gaan. Precies op het moment van een schopte of iets. Mijn man voelde het vandaag ook voor het eerst! Zo bijzonder.
    We zijn lekker een weekend center parcs met mijn ouders. Mijn schoonzusje is ook zwanger, dus 2 bolle buiken :)
     
    paula1984, miloena, Paz en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Heerlijk om nu ook af en toe de beweging te kunnen zien. En wat leuk dat je samen met je schoonzus zwanger bent. Kunnen jullie lekker wat ervaringen uitwisselen.

    Bij ons in de familie wordt het ook een babyboom. Mijn stiefzus en een nicht van mij zijn ook zwanger. Mijn nichtje bevalt in principe 11 dagen voor mij en mijn stiefzus een maand na mij.
     
    Duimpje86, Paz en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  10. Citygirl1985

    Citygirl1985 Bekend lid

    8 jan 2016
    666
    371
    63
    Herkenbaar. Ik ben de enige met al een kind. Zelfs de 2 begeleiders zijn kindloos... Das wel raar soms.

    Ook wil ik soms best persoonlijke dingen bespreken maar laat ik dat zitten.

    Ik ga binnenkort toch verhuizen dus ik fa nu niks meer aanpassen. In nieuwe stad ga ik weer 1 op 1 consulten doen.

    Sidenote: we hebben dus het huis Enorm blij. Financiering moet nig rond maar dat moet goedkomen.
     
    paula1984, miloena, Paz en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Als ik dit zo lees over de centering pregnancy bijeenkomsten ben ik heel blij dat ik daar niet voor gegaan ben :cool:
     
    Snuky en Flamingooo vinden dit leuk.
  12. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    +1 haha. Maar was eerlijk gezegd ook wel wat ik er van had verwacht en juist daarom niet voor gekozen. Echt helemaal niks voor mij.
     
    Snuky vindt dit leuk.
  13. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Hier kennen ze dat volgens mij niet eens. En eerlijk gezegd ook niets voor mij.
     
  14. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @centering pregnancy: Ondanks dat ik mij een wijsneus voel af en toe vind ik het wel leuk en gezellig. Het is toch eventjes iets anders en ik ben er eventjes tussenuit. Dus ik ben wel blij dat ik ervoor heb gekozen.
     
    paula1984, Citygirl1985 en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  15. Mirya

    Mirya Bekend lid

    15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook voor gekozen om het niet te doen terwijl het echt flink werd gepromoot. Ik zie het niet zitten om na een lange werkdag ook de avond nog weg te zijn. Of de bijeenkomsten waren op een werkdag en dan moest ik er apart vrij voor nemen. Ik ben ook super blij met de 1 op 1 consulten. Lekker dichtbij ipv aan de andere kant van de stad haha
     
  16. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ik heb hier vorig jaar al een klein voorproefje van de centering pregnancy gehad met de nacontrole na de bevalling, die was ook in groepsverband. Daarna was er dan zogenaamd een leuk interessant praatje over een onderwerp waar je als nieuwe moeder vast wat aan had. Bij dat praatje werden zoveel dingen vertelt die onzinnig waren dat ik me echt heb zitten ergeren en de nacontrole zelf met de verloskundige in een groep was ook echt niet mijn ding. Nog een reden waarom ik centering pregnancy toen echt niet zag zitten :p
     
  17. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Ik denk dat ik minder makkelijk persoonlijke dingen zal vertellen. Ik weet gewoon nu al dat ik mijn bekken niet ga trekken tot het eind, en ik wil eigenlijk niet weer 2 weken overtijd gaan zoals bij de meiden. Maar ik denk dat ik dat dan niet goed ga aangeven. Sneller geneigd om te doen dat het wel mee valt, me groot houden. Maar met 34 weken moet ik ook naar de gyn vanwege eerdere keizersnede dus ik denk dat ik het daar gewoon echt ga zeggen.
     
  18. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Ik heb nog niks over die kinkhoestvaccinatie gehoord, nu door jullie dan. Komt kinkhoest geregeld voor dan? Ik hoor het echt noooooit. Ik ben echt zo'n neuroot die bang is dat het schadelijk is voor de baby om me in te laten spuiten. :oops:

    Wat de "extra" echo betreft... Ik was nog steeds niet enthousiast. En toen de afspraak vanochtend niet door kon gaan (ze had dienst), en we het na de high tea zouden doen, heb ik het later in de middag toch compleet afgezegd. Ik merkte bij mezelf dat ik een uur te lang vond en dat ik het puur zou doen zodat mijn moeder en zus erbij konden zijn. Mijn zus wilde na de high tea meteen naar huis, dus toen vond mijn moeder het ook prima om het niet meer te doen als ik nog steeds niet enthousiast. Vk snapte het gelukkig goed en ik was meteen een stuk rustiger. Ik kan altijd nog op een later moment bellen als ik toch nog een keer mee wil werken. Voor nu blij met de keuze! ♥

    @zonnetje1988, wat typisch dat je harde buiken en hartkloppingen tegelijk hebt. Is dat elke keer zo? Ik heb heel af en toe hartkloppingen (ook voor de zwangerschap al) maar nooit samen met harde buiken. Duurt het dan lang als je het hebt?

    @Duimpje86 awwww wat leuk! Mijn man dacht vanochtend ook een plopje te voelen, zo leuk! Niet bij zichzelf natuurlijk haha (leest een beetje gek), maar met zijn hand op mijn buik.
     
    Duimpje86, miloena, EvitaDedu en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Goed dat je aan jezelf hebt gedacht. Waarom het wel doen, als jij je er niet goed bij voelt. Als jij er onrustig van wordt, dan is het trouwens ook niet zo goed voor de baby.
     
    Snuky vindt dit leuk.
  20. Lizra

    Lizra Fanatiek lid

    13 okt 2014
    1.532
    1.669
    113
    Vrouw
    NULL
    Brabant
    Mijn vriend heeft vanmorgen voor het eerst ons dochtertje gevoeld in de buik! We hadden het al een paar keer geprobeerd, maar elke keer hield ze ermee op:rolleyes:

    Gisteren heb ik een informatie cursus gehad over de zwangerschapscursus hypnobirting. Ik ben er eigenlijk wel heel erg enthousiast over. Ik denk dat het mij heel goed kan gaan helpen tijdens mijn bevalling.

    Lichamelijk hier nog veel klachten. Harde buiken, moe, bekkenpijn, last van maagzuur, rugpijn en voel me zelf een beetje down... Ben heel erg in dubio of ik ga aangeven om te stoppen/ verminderen met werken.
    Vanmorgen weleen heerlijke rugnassage gekregen van mijn vriend:) (dit had hij gelezen in de vader zwangerschapsmail)
     
    Vogeltje90, EvitaDedu en paula1984 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina