Uitgerekend 16 juli -31 juli 2019 2.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door paula1984, 5 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miloena

    miloena Fanatiek lid

    19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Bedankt meiden! Dit x ga ik met mijn moeder en dochter gaat mee, de echoscopiste gaf zelf al aan dat dochter dit x wel mee mag, die heeft er zin in, en ook leuk voor mijn moeder dat ze toch ook een echo mee mag:D

    @Citygirl1985 ik denk dat dit de komende jaren wel zo door blijft gaan, van die *** die spontaan ergens opduiken en rond knallen. Hier is ook weinig tegen te doen omdat je zo makkelijk aan illegale wapens ed kan komen, heel beangstigend, maar proberen je leven niet te laten leiden door de angst.
    Succes met de glucose test! :|

    Welkom @BlueHeart2019
     
    Rozemarijn33 en EvitaDedu vinden dit leuk.
  2. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    pienvd90 en miloena vinden dit leuk.
  3. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    @Citygirl1985 succes met de test! Zo vies was blij dat het klaar was.
     
    Citygirl1985 vindt dit leuk.
  4. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
  5. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.360
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    @pienvd90 & @miloena succes vandaag!

    Hier vandaag een dagje thuis, bankhangen en straks lekker in bad. Afgelopen week de hele week beide jongens ziek geweest en nu heb ik het zelf te pakken.. Bah. :(

    Poepen tijdens de bevalling; eerste x een minibeetje zag ik op de foto's en de tweede keer gelukkig niet, ik mocht lekker douchen om de weeën op te vangen en voelde wat aandrang, dus snel sneaky naar de wc gegaan terwijl dat eigenlijk niet mocht omdat ik al 7 cm had haha. Hopelijk blijft het me deze keer ook bespaard.
     
    pienvd90 en miloena vinden dit leuk.
  6. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    @Johanna01 veel beterschap! Hopelijk kan je een beetje genieten van het bankhangen en het warme bad.
     
  7. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

  8. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Lelie89 gefeliciteerd met je zoontje!

    Poepen tijdens de bevalling eerste keer wel en was een VK in opleiding bij die dat dan iedere keer zei en weg ging vegen, dat vond ik wel heel naar. Heb drie kwartier geperst, ja sorry kan er niets aan doen dat er dan wat mee komt.
    Tweede keer niets, maar dat ging ook zo snel, nog geen twee minuten geperst dus volgens mij kon er behalve het kind niets mee komen :p.
     
    Lelie89, Vogeltje90, paula1984 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

  10. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Ben er weer hoor! :-D

    @miloena, ja volgens mij had ik nota bene in deze groep wat gelezen over echo's en de eventuele "schadelijkheid" hiervan. Kan me goed voorstellen dat onze kleintjes het niet per se leuk vinden. Onze meid vond ik ook best stilletjes op de 20 weken echo. Ze leek maar wat te hangen en bewoon niet zo veel, terwijl ik normaal gesproken toch veel voel. Ik ben heel blij dat ik het net heb gedaan. Op een ander moment misschien wel, maar we hadden echt nét de 20 weken echo gehad en was daar nog zo van aan het nagenieten. ♥ Nóg trouwens, hihi.

    Badbevalling: toevallig las ik pas in de krant dat ze in het ziekenhuis hier nu ook een bad hebben op de verloskamers! Geen idee of ik dat wil, maar het idee dat het kan, is wel fijn. En oh dear, dat heb ik eerder gehoord...Bij het persen komt er ook vaak ontlasting mee? Best logisch en dus normaal, maar lijkt mij ook vreeeeeselijk! Waar dan ook, haha!

    Hypnobirthing: wel van gehoord, maar ik ga toch een "gewone" cursus doen. Ik ben ook best nuchter. :)

    @Flamingooo wat leuk dat je bestie nu ook zwanger is! Een vriendin van me heeft vorige ook positief getest na haar 1e IVF poging. Zoooo fijn voor haar!! Ze is ook 3 jaar bezig geweest. En oh, ik weet precies hoe ze zich nu voelt: wachten op de 1e echo enzo. Wat was dat een spannende tijd. De tijd krooooooop toen voorbij en nu...? De weken vliegen!! Hebben jullie dat ook? Gaat echt snel! Morgen al 21 weken man, ik heb echt zoiets van HUH?!

    @Gruffalo123, oh dat is wel veel tijd tussen de controle's. Bij mij is het steeds om de 4 weken. Vind ik ook wel fijn!

    @BlueHeart2019, welkom!!
     
  11. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Oh meissss!!!! ♥ Wat een naar nieuws zeg! Kan me heel goed voorstellen dat je er goed van slag van bent. Hopelijk hoeft je baarmoeder toch niet uit, meis. Denk aan je!
     
    Visje1984 vindt dit leuk.
  12. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Elleboogdiep meehelpen...? :eek::eek::eek::eek::eek:
     
    Vogeltje90 en Citygirl1985 vinden dit leuk.
  13. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Trouwens, ik wil een babydekentje gaan haken. Nu ben ik al fan van een bepaalde wolsoort en dat is 100% acryl. Is dat aan te raden of moet het per se van katoen zijn?
     
  14. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Is zou zelf voor een baby nooit voor acryl kiezen. Zeker in de zomer gaat dat broeien. Ik zou kiezen voor katoen of wol of een combi (acryl is geen wolsoort ;)). Mijn moeder gaat ook een deken haken en wij hebben gekozen voor dit garen: https://www.breiwebshop.nl/drops-cotton-merino-uni-colour-wol-breigaren-gd0024-18-medium-grijs/
     
  15. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    @Snuky ja hoor, de weken vliegen zo voorbij. Vrijdag ben ik al 22 weken :).

    Wij gaan geen dekentje maken. Het is hier in de zomer zo broeiheet dat ik alleen maar katoenen lakentjes wil voorzien. En helaas, ik ben absoluut niet goed in haken :oops:.

    Morgen eindelijk de 20 weken echo. Helaas wel pas om 16u30. Ik kijk er zo naar uit om mijn kleine mannetje terug te zien!
     
  16. Lizra

    Lizra Fanatiek lid

    13 okt 2014
    1.532
    1.669
    113
    Vrouw
    NULL
    Brabant
    Vandaag eindelijk de knoop doorgehakt. Ik heb op mijn werk aangegeven in minder te gaan werken. Hoop vanaf volgende week halve dagen te kunnen gaan werken.
     
    Rozemarijn33, Vogeltje90, miloena en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Ah bedankt voor de tip! Zo'n combi lijkt me fijn. Puur katoen vind ik nooit zo lekker haken. :D Ik ga eens snuffelen!
     
  18. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Jeej, morgen mag jij!! Hopelijk gaat de dag een beetje snel. :)
     
    miloena en EvitaDedu vinden dit leuk.
  19. Visje1984

    Visje1984 Lid

    25 jan 2019
    93
    143
    33
    Vrouw
    Waar je ook nog op kan letten is het gewicht van het garen. Ik had voor mijn 1ste een dekentje gehaakt, maar deze bleek te zwaar voor haar te zijn. Hij was van 100% katoen en vrij compact gehaakt. Als ze eronder lag begon ze meteen te huilen, terwijl ze dat onder een lichter dekentje niet had.
     
  20. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Lizra verstandig dat je minder gaat werken, hopelijk voel je je daarbij een stuk beter!
     

Deel Deze Pagina