Uitgerekend 16 juli -31 juli 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babywens93, 7 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ja ik ben nu bezig met de vierde dag. Ik heb stiekem wel het idee dat hij iets rustiger is :thumup:. Ik hou het dieet nu in ieder geval vol tot na de krampen periode. Met 10 weken wil ik weer langzaam kijken of hij reageert als ik weer koemelk gebruik
     
    Irmiee vindt dit leuk.
  2. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Heftig joh @Gruffalo123, heb je al wel iets geslapen ondertussen?

    Hier durft de kleine inmiddels in de middag op ons bed op een verschoningskussen (waar hij snachts ook slaapt) een paar uur te slapen in de puckababy. Ik blijf erbij tot hij slaapt en sneak dan weg :p volgende stap is zijn bedje, maar dat is nu nog krijsen... de rest van de tijd zit hij in de draagzak. Echt een uitkomst dat ding!!
     
    EvitaDedu en Irmiee vinden dit leuk.
  3. Mirya

    Mirya Bekend lid

    15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Test 2 met de puckababy geslaagd! Ze protesteerde totaal niet en viel in 5 minuten in mijn armen in slaap. Drie kwartier geslapen (naast mij) dus ik ben blij. Morgen gaan we voor de volgende poging.

    Draagzak is hier ook een uitkomst!
     
    EvitaDedu, pienvd90, Vogeltje90 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Mirya fijn dat de puckababy werkt voor jullie!
     
  5. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    Lief dat je het vraagt. 3 van de 4 nachten dat mijn man aan het werk was, is J maar 1 x voor voeding gekomen. Dat was heerlijk. 1 nacht was een ramp. Hij bleef huilen en wilde alleen maar drinken. Gelukkig gaat het verder heel goed. Hij heeft veel mama-knuffels nodig. :D

    Fijn dat de puckababy werkt. :)
     
    Vogeltje90 vindt dit leuk.
  6. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Ik word soms wel onzeker. Ik lees op verschillende plekken dat een baby wakker in zijn eigen bedje in slaap moet vallen omdat hij anders verkeerde slaapassociaties ontwikkelt (jou nodig blijft hebben). Nou, die van mij valt echt alleen op schoot in slaap.. Gisteren hem eens op zijn kussen laten liggen terwijl ik ernaast zat, maar hij bleef 2!! uur wakker en uiteindelijk zat ik met een oververmoeide krijsende baby. Die kan echt niet zelf in slaap vallen.. Laat staan in zijn eigen bed slapen. Hij ligt snachts tussen ons in op een verschoningskussen. Ik ga een beetje heen en weer tussen "omg hier moet ik iets mee" en "hij is nog maar 3.5 week"... wat denken jullie?
     
  7. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Lekker bij je in slaap laten vallen. Je kan ze echt nog niet verwennen op deze leeftijd. Er is geen puber die in slaap geknuffeld hoeft te worden, dus ze leren echt vanzelf wel in slaap te vallen ;)
     
    EvitaDedu en Vogeltje90 vinden dit leuk.
  8. Lizra

    Lizra Fanatiek lid

    13 okt 2014
    1.532
    1.669
    113
    Vrouw
    NULL
    Brabant
    Lekker bij je houden om in slaap te laten komen. Er komt vanzelf een moment waarop je gaat oefenen met het zelf in slaap leren komen. Tot die tijd gewoon lekker samen knuffelen en genieten. Y. Laat ik bijna altijd in mijn armen in slaap vallen.
     
    Vogeltje90 vindt dit leuk.
  9. Mirya

    Mirya Bekend lid

    15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier ook hoor. Ze valt in slaap in mijn armen of tegen mij aan. Zelf in slaap laten vallen heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben allang blij dat wegleggen nu soms een optie is.
     
    Vogeltje90 vindt dit leuk.
  10. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Wel "fijn" dat ik niet de enige ben.. om de een of andere reden hadden mijn vrienden altijd baby's die ze makkelijk weg konden leggen. Kom je daar op kraamvisite, "oh ik zal hem eens gaan halen", uit zijn eigen bed op de bovenverdieping waar hij al sinds de vorige voeding lago_Oo_O
     
  11. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Verschilt echt per baby en misschien dat je toevallig een paar keer een goed moment hebt getroffen bij die vriendinnen. Hier was de tweede zo een gemakkelijke baby. Die maakte je om de 4 uur wakker voor een voeding en legde je daarna weg, maar dat moet je maar net treffen. Meeste baby's zijn dus niet zo ;). En tot de 8 weken is gewoon heel lastig met de meeste ukkies. Vanaf een maand of 3 begint er pas een beetje echt rust en een ritme te komen. En verwennen kan echt niet met die kleintjes. In bed leren slapen komt vanzelf, ooit komt er een moment waarop je zelfs de kinderen die als baby heel lastig waren in de avond gewoon in bed legt, welterusten zegt en dan gaan ze (hopelijk) meteen slapen.
     
    Vogeltje90 vindt dit leuk.
  12. Irmiee

    Irmiee Bekend lid

    4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    Hier is het wegleggen ook een rampenplan hoor. Gister 6u aan 1 stuk wakker geweest en krijsen. Niks was goed..
    Uiteindelijk om 22h toch in slaap gekregen.
    Vanochtend helaas weer hetzelfde, onwijs moeilijk in slaap komen.
    Overal lees je dat die kleintjes maar een uur wakker mogen zijn en bij de eerste vermoeidheidstekenen direct wegleggen. Als meneer dus vervolgens na 2u nog steeds niet slaapt word ik daar wel heel onzeker en verdrietig van. Stomme hormonen.
     
  13. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Irmiee dat zijn gemiddelden over het slapen, niet ieder kind houdt zich daaraan. Hier ook vaak meerdere uren wakker, maak me er niet druk om. Ze pakken hun slaap echt wel.
     
    Irmiee vindt dit leuk.
  14. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    @Irmiee Ik kan me dat zooo goed voorstellen! En hier dus precies hetzelfde. Nu ik hem in de draagzak houd, heb ik een andere baby, die ineens wel de hele dag slaapt. Behalve wanneer hij krampjes heeft, dat was de laatste dagen wat minder maar vandaag weer vanaf 2.30u tot daarnet prijs...

    @Gruffalo123 heerlijk nuchter! :D hoe gaat het nu bij jullie? Helpt het dieet voor je gevoel wat?
     
    Irmiee vindt dit leuk.
  15. Mirya

    Mirya Bekend lid

    15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook veel om mij heen hoor, dat baby's makkelijk weg gelegd kunnen worden en dan lang slapen. Stiekem ging in er wat van uit dat het deze keer ook wel zo zou zijn. Maar zulke baby's maken wij niet ;) Sinds ik de kleine in de draagzak laat slapen, hebben we hier ook een heel ander kind. Het duurt soms even voor ze in slaap valt maar dan slaapt ze ook zo een paar uur weg. Hier helpt het wel om haar max een uur na het wakker worden weer te laten slapen. Dan valt ze wel eerder in slaap (behalve vannacht *gaap*).
     
    Vogeltje90 en Irmiee vinden dit leuk.
  16. Irmiee

    Irmiee Bekend lid

    4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    Dat "max een uur" probeer ik hier ook. Maar over het algemeen is kleine man het daar niet mee eens (grote ogen, rondkijken, jammeren). Uiteindelijk gaat het toch eerder naar de 2u wakker (of soms zelfs tot de volgende voederbeurt). Ik probeer wat @Gruffalo123 maar in mn hoofd te houden; dat uur is gemiddeld, ieder kind is anders.
    Vanavond ook maar de draagzak tevoorschijn gehaald; manneke bleef onrustig. Et voila; slaap! Echt fijn dat hij zo toch wat rust krijgt.
     
    Vogeltje90 vindt dit leuk.
  17. miloena

    miloena Fanatiek lid

    19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Precies dit @Vogeltje90 lekker zo doen en niet over in zitten!
    Hier leg ik haar ook alleen goed slapend weg! Wakker wil ze toch vaak bij je zijn.
     
    Vogeltje90 vindt dit leuk.
  18. miloena

    miloena Fanatiek lid

    19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Niet teveel lezen @Irmiee iedere baby werkt op zn eigen manier. En jij doet je uiterste best om alles in het beste voor hem te doen, daar gaat het om! En hoelang hij wakker is daar heb je geen controle over, niet onzeker van worden meis
     
    Vogeltje90 en Irmiee vinden dit leuk.
  19. Mirya

    Mirya Bekend lid

    15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoe doen jullie het met de andere kinderen? Ik neem nu best mijn tijd om L. in slaap te krijgen en op bed te leggen.
    Volgende week is mijn man weer aan het werk en ben ik een paar dagen alleen met beide kinderen. Ik kan dan niet zoveel tijd nemen om haar in slaap te krijgen op een rustige plek, want mijn peuter loopt ook rond. Iemand tips?
     
  20. pienvd90

    pienvd90 Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Lastig. Tijd iets in korten en proberen dat de oudste dan net even wat te doen heeft?
     
    Mirya vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina