Uitgerekend 16 juli -31 juli 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door babywens93, 7 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Wauw superfijn!! ❤

    @Mirya wat fijn zeg! Hier compleet afhankelijk van de pacco, eergisteren had ik hem niet (ongelukje in gehad :eek: ) en vervolgens bleef hij zich maar wakker slaan en schrikken :( terwijl hij in zijn puckababy lag. Die ik overigens zelf ook veel fijner vind! Maar ja...

    Hier gaat het eigenlijk ook erg goed. Het is een blij mannetje. Hij is al een paar keer maar 1x gekomen in de nacht, dat is echt bijtanken :D Overdag slapen blijft lastig... mag ik vragen hoe jullie dagen eruit zien? Houden jullie vaste tijden of vaste slaapjes aan? En wat voor ritueeltjes hebben jullie? Ik vind het zo zoeken!!
     
  2. Irmiee

    Irmiee Bekend lid

    4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    Nog geen vaste tijden of slaapjes hier. Wanneer hij sochtends wakker wordt is het even wassen, voeden en spelen en bij de eerste vermoeidheidssignalen leg ik hem weg. Ik probeer 3 uur tussen de voedingen aan te houden (eerder toont hij ook nog niet echt hongerig), maar ik vind dat soms lastig als zijn slaapje wat korter is. Dan krijgt hij zijn voeding vaak toch wat eerder. Vandaar ook nog geen vaste slaap/voedingstijden. Een beetje "go with the flow" principe hanteer ik nog:roflmao:.

    Qua "ritueel" probeer ik "wakker - verschonen - voeden - knuffelen/spelen- slapen" aan te houden. Maar bij een kort slaapje gaat deze volgorde soms al snel in de war als de voeding nog te kort geleden was. Of als ik hem meeneem in de auto is het natuurlijk ook geen strakke volgorde. Dan vind ik het wel lastig de "rust en regelmaat" toe te passen.

    Ik merk wel dat ik nu beter op zijn vermoeidheidssignalen let. Rode oogjes, gaapjes, wegkijken: is wegleggen. Zijn "wakkertijd" is ook eigenlijk maar heel kort ben ik achter!
    Na wegleggen jengelt/huilt hij dan zo'n 5min en ik blijf er continu bij. Sshen en zachtjes over zn rugje aaien. Werkt gelukkig steeds beter en hij accepteert steeds sneller dat hij zelf in slaap kan vallen. Op het moment dat het huilen echt doorzet of te lang duurt haal ik hem eruit en doet hij lekker een veilig dutje in de draagzak.

    Vandaag zijn tot nu toe alle dutjes nog in de wandelwagen gegaan, echt heel knap van de kleine man!!
     
    Vogeltje90 vindt dit leuk.
  3. Mirya

    Mirya Bekend lid

    15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Fijn @Irmiee. Dat is toch wel een verschil met even geleden!

    Hier houd ik hetzelfde ritme aan als Irmiee. Ze is ook max een uur wakker tussendoor. Vandaag steeds een halfuurtje omdat ze verkouden en niet fit is. Ze heeft vandaag ook steeds in de wagen geslapen. Einde middag in de draagzak, omdat het dan vaak niet zo goed lukt. En nu ligt ze lekker op schoot te ronken.
     
    Vogeltje90 en Irmiee vinden dit leuk.
  4. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier ook nog totaal geen ritme. Wel ergens halverwege de dag meestal 1 langer slaapje. Hier werkt wegleggen bij de eerste vermoeidheidssignalen juist niet :p. Dan blijft hij maar huilen. Hij is ongeveer twee uur achter elkaar wakker en dan even slapen en dat even kan 5 minuten, maar ook 2,5 uur zijn. Einde van de dag en in de avond hele korte slaapjes en heel onrustig tot het bedtijd is.
     
    Irmiee vindt dit leuk.
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben hier al eventjes niet geweest.
    Wij hebben gisteren eindelijk de uitslag van het genetische onderzoek gekregen, helaas heeft ze inderdaad de zeldzame genetische afwijking. Flinke domper!
    Hoewel de arts er vrij positief in stond, blijft het toch de vraag hoe ze zich zal ontwikkelen.
     
  6. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Jeetje zeg, wat heftig! Veel sterkte!
     
  7. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    @de rest: bedankt voor jullie antwoorden :) M. heeft echt dagen dat hij helemaal niet slaapt. Maar de afgelopen 3 dagen heb ik hem veel op bed kunnen leggen. Ben dus best tevreden :D
     
    EvitaDedu, Mirya en Irmiee vinden dit leuk.
  8. Irmiee

    Irmiee Bekend lid

    4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    Progressie!!:thumup:
     
  9. Mirya

    Mirya Bekend lid

    15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat een nare uitslag zeg. Wat kan dit dan voor haar betekenen?
     
  10. Mirya

    Mirya Bekend lid

    15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoe gaan bij jullie de avonden? Op bed leggen is hier best een langdurend proces. Voordat ze goed en wel slaapt kan ik er bijna ook naast gaan liggen. Dus vaak heb ik haar in de draagzak tot ik zelf naar bed ga. In de kinderwagen lukt vanaf een uur of 17.00 ook niet zo goed meer.
     
  11. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier is vanaf een uur of 16:00 ook niet meer mogelijk in de kinderwagen/wieg te slapen dus bij mij. Tegen 9 uur a half tien kunnen we naar boven, dan is hij nog wel wakker, maar is dan in slaap te voeden en kunnen we de nacht beginnen. Om 7 uur is hij al wel doodop, maar gaat dan echt niet slapen :rolleyes:. Vaak zodra de andere twee om 7 uur erin liggen gaat hij aan de borst en ligt dan half doezelend aan de borst tot we naar boven gaan
     
  12. Irmiee

    Irmiee Bekend lid

    4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    Hier is het wat wisselend qua weg kunnen leggen in de kinderwagen in de avond. Paar hele goede slaapavonden gehad dat ik hem makkelijk kon wegleggen, maar de afgelopen avonden was er wat meer onrust waardoor hij niet wilde slapen en lekker bij ons wilde zijn (al dan niet in combinatie met het huiluurtje:roflmao:).
    Vanaf een uur of 20.00 /20.30 is het het slaapzakje aan en voedingstijd. Meestal drinkt hij dan tot hij wat doezelt en dan breng ik hem naar bedje. Hij wordt eigenlijk vrijwel altijd zo goed als wakker weggelegt. Ook hier wisselt het qua in slaap vallen. Er zijn momenten dat ik hem wegleg en dat hij binnen 5min slaapt, maar laatste paar keren was het toch best even huilen. We blijven er dan wel altijd bij om te troosten. Soms duurt het wel wat lang, maar het komt echt door de vermoeidheid bij hem. Als ie daarna in slaap valt zit er ook echt wel een interval van 5/6u tussen (laatste dagen iig! Hopelijk nu niet gejinxt :roflmao:).
     
  13. Mirya

    Mirya Bekend lid

    15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dan verlopen de avonden hier ongeveer hetzelfde. Behalve de 5/6 u er tussen heeft ze nog niet gedaan ;)

    Hoe zitten jullie met werk? Beginnen jullie al bijna weer?
     
  14. Irmiee

    Irmiee Bekend lid

    4 nov 2018
    719
    889
    93
    Vrouw
    Over 3 weken alweer:cry:.. Aan de ene kant denk ik wel fijn weer een ritme te gaan krijgen, aan de andere kant denk ik dat ik megahard ga huilen omdatk die kleine zo ga missen❤

    Wanneer moet jij weer?
     
  15. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ik wil nog niet denken aan werk, verlof is officieel al voorbij :eek:. Nu nog 5 weekjes vakantie en dan 4 november beginnen. Zie er best wel tegenop, was liever nog tot januari thuis geweest :cool:
     
  16. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Hoi dames, al een hele tijd niet meer hier geweest. Bij ons gaat alles best goed. C. is ondertussen al 62cm groot en weegt al 5,6kg. Wat gaat het snel zeg!
    De nachten op zich gaan best goed en meestal valt hij makkelijk zelf in slaap. Het moederschap bevalt me echt goed. Ik begin al stiekem te denken aan een broertje of een zusje voor C. :rolleyes:
     
    Vogeltje90 en Irmiee vinden dit leuk.
  17. Mirya

    Mirya Bekend lid

    15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb nog 6 weken verlof. Officieel tot volgende week maandag, maar ik heb er nog 5 extra weken verlof aan vast geplakt. Ben daar zo blij mee!!
     
    EvitaDedu en Irmiee vinden dit leuk.
  18. Mirya

    Mirya Bekend lid

    15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Goed om te
    Fijn dat het zo goed gaat!
     
  19. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    @EvitaDedu fijn zeg dat het zo super gaat! En met je geschiedenis snap ik best dat je al denkt aan een 2e ;)
    Hier kriebelde het na de eerste ook al snel. Uiteindelijk gewacht tot hij 14 mnd was.
    De 3e was door omstandigheden helaas niet haalbaar met weer korte tijd ertussen.
    Maar eerlijk nu ik ze kort en met meer tijd uit elkaar gekregen heb gaat mijn voorkeur absoluut uit naar ruime tijd 4+ jaar ertussen :)
     
    Irmiee en EvitaDedu vinden dit leuk.
  20. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    @verlof ik ben tbm dus permanent verlof :)

    @avonden nog steeds hetzelfde gelukkig.
    Tussen 19.00 en 20.00 ligt alleen glad.
    G. Slaapt soms gelijk en soms 1 of 10 keer terug voor z'n speen.
    Tot nu toe maximaal een half uur terug lopen en dan slaapt hij.
    Dan komt hij tussen half 1 en half 3 een keer en dan half 5 /half 7.
    Ik vind het prima:) we zijn nu zover dat ik de eerste en mijn man de 2e /vroege voeding doet :thumup:
     
    Irmiee en EvitaDedu vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina