Uitgerekend 16 t/m 30 April 2021 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nova87, 26 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaBeer

    AnnaBeer Actief lid

    9 jun 2018
    256
    276
    63
    Vrouw
    Ik zit ook niet in de app groep!

    Vandaag 32 weken dansje! Ook weer naar de verloskundige. Benieuwd hoe ze ligt.

    Bewegingen worden minder heftig. Maar er steekt soms gewoon even een voetje uit haha!.
     
    Parasol, Alanyali, Nova87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Joepie!!! Weer een mijlpaal!!
    Voel jij niet hoe ze ligt?
    Hier voelt ik altijd haar voetjes rechtsboven. Bij mijn ribben. Ze ligt al vanaf 20 weken echo met haar hoofdje naar beneden.
     
    Nova87 en Parasol vinden dit leuk.
  3. AnnaBeer

    AnnaBeer Actief lid

    9 jun 2018
    256
    276
    63
    Vrouw
    Nee, voel ik niet. Geen idee hoe ik zoiets moet voelen. Ik heb wel vaak een idee van dat ik denk dat het voeten zijn maar het kunnen dan ook handen zijn! En ik ga ook niet wat hard duwen om iets te voelen haha.

    Ze begint al in te dalen, bij 30 weken lag ze nog boven mijn bekken en vandaag zat haar hoofdje al een beetje tussen mijn bekken. Ruimte wordt kleiner dus hoop dat ze zo lekker blijft liggen.
     
    Parasol vindt dit leuk.
  4. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Mijn meisje heeft ook vaak de hik. Dat voel ik dan heel laag dus dan weet ik dat ze goed om ligt. Heeft ze bij jou ook wel eens de hik?

    Ik heb morgenochtend weer een groeiecho. Vind het behoorlijk spannend. Hopelijk groeit ze goed!
     
    Kikkertjekwak en Madeluc vinden dit leuk.
  5. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Jeeeejjj ik heb verlof! Heb ervoor gekozen om 6 weken van tevoren verlof te nemen en daar nog een week vakantie voor geplakt. Ik heb dinsdag al gereserveerd met de hele dag in bed liggen en netflixen. Zo veel zin in.

    Nu helaas wel veel last van m'n buik, lijkt bovenin bij m'n middenrif. Als het nog even aanhoudt ga ik zo maar even douchen of in bad, hopelijk trekt het dan weg.

    Morgen ga ik nog gordijnen ophalen voor de babykamer die ik toch maar online heb besteld en dan is ook de babykamer klaar. Alleen qua kleertjes heb ik nog bijna niks gekocht, hoop toch dat de winkels weer helemaal open gaan.
     
  6. michele25

    michele25 Fanatiek lid

    5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Een super fijn verlof voor jou!!
     
  7. michele25

    michele25 Fanatiek lid

    5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Ik duim mee voor een goede groeiecho!
     
  8. AnnaBeer

    AnnaBeer Actief lid

    9 jun 2018
    256
    276
    63
    Vrouw
    Ja ik voel zeker de hik maar heb op internet gelezen dat dat niet altijd wat wilt zeggen over de ligging haha!

    Sommige voelde het onder en lag de baby alsnog in de stuit haha.

    Mr Gelukkig ligt ze lekker goed
     
  9. AnnaBeer

    AnnaBeer Actief lid

    9 jun 2018
    256
    276
    63
    Vrouw
    Heerlijk verlof!! Ik ook nog 1,5, kan niet wachten! Geniet ervan
     
  10. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Ik heb net weer een groeiecho gehad. Ze is nu 1840 gram. Ze volgt mooi haar eigen lijntje. Hoofdje, buikje en beentjes iets onder gemiddelde maar wel mooi in verhouding. Geschatte gewicht bij geboorte is tussen 3 en 3.2 kilo.
    Nu over 3 a 4 weken weer een groeiecho/liggingsecho maar ze maakte zich nergens zorgen over.
     
    AnnaBeer vindt dit leuk.
  11. Nymeria

    Nymeria Bekend lid

    5 okt 2017
    667
    655
    93
    Vrouw
    Zo was ik ook weer eens.
    leuk zoveel berichten ineens.

    ik zit ook niet in de appgroep. Wou toen even afwachten maar ja nu kletsen de anderen al zo lang dan voel ik me ook een beetje een buitenstaander daar haha. Wel jammer. Want vond het wel een leuk clubje.
    nog steeds natuurlijk maar is jammer als er niet zo veel meer geschreven word hier. Reageer daarom zelf ook minder vaak.

    Welkom trouwens nieuwe mama! Weet even je naam niet meer, sorry!

    ik heb van de week ijzertabletten gekregen van de verloskundige ivm bloedarmoede. Moet rond 34/35 weken nog een keer extra bloedprikken dan om te kijken of het wat stijgt.
    groeiecho nog inplannen rond 34 weken.

    ik vind het echt hard gaan nu!
     
    michele25 vindt dit leuk.
  12. michele25

    michele25 Fanatiek lid

    5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Ben benieuwd hoe je groeiecho is!
     
  13. AnnaBeer

    AnnaBeer Actief lid

    9 jun 2018
    256
    276
    63
    Vrouw
    Spannend al die groei echo's. Ik krijg er tot op heden nog geen, heb er naar gevraagd haha ! Maar zolang mijn baarmoeder ook gewoon lekker mee groeit houden ze het zo.

    Dit weekend had ik een babyshower!! Zo leuk en onverwachts. Helaas anders ivm alle maatregelen maar maakte het ook weer erg intiem! Paar meiden erbij via teams toe ik spelletjes ging doen. Ze hadden het zo leuk gedaan.
     
    michele25 en MotherPrincess vinden dit leuk.
  14. Xanny

    Xanny Lid

    22 feb 2021
    20
    19
    3
    Vrouw
    Wat fijn dat ze zich nergens zorgen om maken! Is een hele geruststelling :) is een mooi gewicht toch!
    Onze zoon kwam een week eerder en woog ook zoveel :)
     
  15. Xanny

    Xanny Lid

    22 feb 2021
    20
    19
    3
    Vrouw
    Bedankt :) ik heet Xandra.
    Ik had ook een lage ijzer afgelopen controle, ik slik ook ijzer supplementen, men unine gaat er flink van ruiken :( dacht zelfs aan een blaasontsteking maar dat is het gelukkig niet.

    Gaat hard he! Nog maar even genieten voordat het voorbij is! Dan wordt het genieten heel anders! :)
     
  16. Alanyali

    Alanyali Actief lid

    11 apr 2019
    276
    246
    43
    Vrouw
    @Nymeria ik heb dat gevoel voor beiden inderdaad ook haha en dat je dan een buitenstaander meer bent. En daarom hier dus ook minder en minder reageren. Wat eigenlijk wel ontzettend jammer is ook.

    Ik moet vrijdag naar interne geneeskunde want ze gynaecoloog wil toch mijn suiker beter in de gaten gaan houden. Ben dus benieuwd wat daaruit zal komen.
    Mijn suiker was iets verhoogd. Met de suikertest.

    Gaat echt zo ontzettend snel nu. Maar ben er ook echt wel blij mee.

    Weet niet of andere het ook zo erg hebben. Maar heb al weken vreselijke maagzuur, oprispingen maar ook gewoon nog steeds overgeven en spugen.
    Zelfs met een lege maag ben ik aan het spugen dus vervelend is dat wel.
     
  17. Parasol

    Parasol Actief lid

    21 aug 2020
    272
    246
    43
    Vrouw
    Ha ladies, jullie zijn nog steeds van harte welkom in de app

    @Nymeria en @Alanyali we kennen elkaar ook al van de Facebook groep april 2021 mama's toch! Dus voelt dan al helemaal niet als buitenstaander wat mij betreft :);)

    Jeetje @Alanyali wat naar dat je zelfs moet overgeven weer bah. Ik ben ook regelmatig misselijk van t maagzuur maar kan t nog onder controle houden met simpele Rennies en door niet plat te gaan liggen. Misschien kan jij wat sterkers vragen?
     
    Line85 en Alanyali vinden dit leuk.
  18. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Ja, daar ben ik ook een beetje bang voor, haha. Maar wel fijn idee dat ik van die ondingen ben verlost, haha
     
  19. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Oh wat heerlijk, ik moet nog 3 weken werken...ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee, haha.
     
  20. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Buitenstaander, nee joh! Ik reageer ook niet altijd in de app. Het is een grote club mensen dus je bent echt geen buitenstaander. Wel is het leuk om foto's met elkaar te delen. Dat doe je hier minder. Maar je moet vooral doen waar je je goed bij voelt.

    Vervelend van die suiker, hopelijk valt het mee. Maagzuur heb ik dit keer weinig last van. Gebruik je al Rennies? Dat helpt. Ik heb nu maagbeschermingstabletten voor de Ascal die ik slik en die helpen ook tegen maagzuur. Ben alleen bang dat als ik na 36 weken moet stoppen dat ik dan in 1 klap heel erg veel last krijg van maagzuur. Haha.
     
    Parasol vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina