Uitgerekend 16 t/m 30 april 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nova87, 11 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kruimeltje 1

    Kruimeltje 1 Bekend lid

    18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    Fijn dat alles goed is! Gefeliciteerd.
    Weet je ook waarom je geen pers weeën krijgt?
     
    MotherPrincess vindt dit leuk.
  2. Nova87

    Nova87 Actief lid

    17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Nu 30. Ik zou nog rond de 14 kilo aan moeten komen voor een bmi van 35 en dan mag het niet meer boven geloof ik. Was niet van plan nog zoveel aan te komen, maar je weet maar nooit. Ben bij mijn dochter 30 (!!!) Kilo aangekomen en een deel is blijven hangen.
    Ga het uiteraard ook met mijn verloskundige overleggen! Ze heeft wel al gezegd dat ik thuis bevallen zeker wel als optie moet zien, omdat de bevalling van Esmee vrij snel ging voor een eerste. Tweede komt meestal sneller.
     
  3. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Maar volgens mij gaat het om BMI voor de zwangerschap hoor!!
     
  4. Nova87

    Nova87 Actief lid

    17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Oohhhhh die was 29. Nou dan maak ik me er maar niet druk om :roflmao:
     
  5. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Over thuisbevallen of ziekenhuis... Volgens mij moet je vooral kiezen wat bij je past en waar je je comfortabel bij voelt. Er zijn voors en tegens. Ik kies voor een ziekenhuisbevalling. Ik vond het de vorige keer ook een hele fijne bevalling en prima plek om te bevallen. Je hebt gewoon een verloskundige bij de bevalling. Het kan trouwens overal misgaan maar daar moet je sowieso maar niet aan denken. En ‘s nachts is er ook medische zorg hoor in het ziekenhuis. Ben bij mn 1e bevalling om 3 uur ‘s nachts geopereerd door de gynaecoloog omdat mn placenta niet los kwam omdat het een extreme vroeggeboorte was.

    Sowieso mag ik ook niet thuisbevallen maar ik wil dit zelf ook niet. Voel me er zelf niet prettig bij. Dat heeft meerdere redenen. 1 daarvan is dat ik dus mn buurvrouw heb horen bevallen. Al wonen we in een jaren 80 eengezinswoning je hoort echt alles. Die gilde zo hard... dat was niet te missen :roflmao: Nu ben ik zelf niet zo’n giller maar toch.. en ik vind het gewoon prettig om goede zorg dichtbij te hebben. Ik ken ook teveel verhalen van thuisbevallingen die niet goed gingen.
     
    michele25, Alanyali en PotjeGoud vinden dit leuk.
  6. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Line85 precies iedereen moet doen wat ze willen, wat de redenen ook zijn.
    En @Pitahaya er is in de nacht wel degelijk medische hulp aanwezig. En fijn dat de rommel bij jou wel mee viel. Bij mij komt er meestal een vloedgolf aan vruchtwater uit, dat de vloer en de verloskundigen ook helemaal onder zitten. Na 3 bevallingen weet ik dat het bij mij aardig wat rommel geeft, dus dat weegt voor mij ook wel mee. Zeker met net een nieuw bed :roflmao:
    Voordeel is wel dat dit bed heel hoog is. Dus verhogen zou niet nodig zijn
     
    michele25 en Alanyali vinden dit leuk.
  7. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @MotherPrincess geen persweeën oh dat lijkt me wel zwaar! Ik noem dat altijd een soort van oerkracht. Bij die weeën voel je je lichaam vanzelf persen en pers je dus mee. Je kunt dat niet eens tegen houden, ik kan het moeilijk omschrijven. Ik moest ze bij de eerste vanaf 8cm zien weg te puffen en dat gaat dus bijna niet. Zo sterk is dat. Je lichaam doet het gewoon.
    Zo zie je maar dat ieder lichaam anders is.. mijn bevallingen gaan goed, maar bij mij ging borstvoeding niet goed. Zo heeft iedereen wel iets denk ik.
     
    MotherPrincess vindt dit leuk.
  8. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Voor degene die borstvoeding hebben gegeven. Waren jullie borsten veel gegroeid tijdens de zwangerschap??
     
  9. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Oh ja.. ik krijg steeds allerlei aanmeldingen voor de Facebook groep. Maar volgens mij zijn er ook best een aantal mensen die niet van het forum komen. Hoe staan jullie daarin?
     
  10. Nova87

    Nova87 Actief lid

    17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Vind het aan de ene kant heel leuk dat de Facebook groep "bekenden" zijn van hier maar nieuwe mensen maken de Facebook groep misschien wel actiever. De meeste blijven toch hier kletsen merk ik.
     
    Alanyali vindt dit leuk.
  11. Nova87

    Nova87 Actief lid

    17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Mijn eerste bevalling was vanwege aandoening dochter echt heel klinisch. Onbekende gynaecoloog en verpleegkundigen, een glazen wand met daar achter 15 man die klaar stonden om haar leven te redden.
    Je zou denken dat ik het eng zou vinden om thuis te bevallen vanwege eventuele risico's maar ik heb juist heel veel behoefte aan de rust van thuis. Tenminste, zo voel ik het nu. Misschien vind ik het tegen het einde toch te spannend..
     
  12. Nova87

    Nova87 Actief lid

    17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Ja :roflmao: Heb nooit live borstvoeding kunnen geven, maar heb 6 weken gekolft. Maar zowel toen als nu, man man man wat een meloenen
     
  13. Alanyali

    Alanyali Actief lid

    11 apr 2019
    276
    246
    43
    Vrouw
    Ik sta er net zo in als @Nova87 ik denk dat ook met onbekende het wel leuk is. Het zal toch nog een hechte groep kunnen worden. Maar soms zie je ook dat er mensen zich aanmelden die en niet zwanger zijn of niet in april uitgerekend zal maar zeggen dus ja hoe controleer je dat dan?

    Ik heb bij beiden dus borstvoeding gegeven en bij beiden ook wel flinke cupmaten extra. Heb nu al flink gegroeide borsten.
     
  14. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Hahahhaa ja ik heb ook enorme memmen.

    Nee bedoel meer dat ook een arts van huis uit opgeroepen kan worden. Dat je bij ziekenhuisbevalling dus ook wel soms even moet wachten. Net als dat je als vrouw naar ziekenhuis moet. Nu wonen wij ook heel dicht bij ziekenhuis voor het geval dat maar daar ga ik niet vanuit. Ben wel echt enorm benieuwd hoe deze bevalling straks gaat zijn hoor. Ik heb 2 totaal verschillende bevallingen gehad namelijk.
     
  15. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Ja ik vind het zelf vooral vervelend als mensen zich aanmelden en vervolgens zich niet voorstellen of nergens op reageren. Word dan ook geen lid denk ik dan. Het is toch wat persoonlijker dan een forum dus ik vind het ook niet fijn als er mensen zijn die zich aanmelden om alleen maar mee te lezen.

    @Alanyali en @Nova87 haha okee.. mijn borsten groeien nauwelijks.. vraag me af of dat dan ook verklaart waarom borstvoeding me niet zo goed af gaat
     
  16. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Er is altijd wel een dienstdoende arts in huis hoor. Er gebeuren zoveel bevallingen in de nacht. Zou fraai zijn als er dan geen medische hulp aanwezig zou zijn :roflmao:
     
    michele25 vindt dit leuk.
  17. Nova87

    Nova87 Actief lid

    17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Nee dat is ook waar. Nou moet ik toegeven dat ik zelf ook niet actief aan het schrijven ben op Facebook. Zal ik ook even aan denken! Anders kan je je inderdaad net zo goed niet aanmelden.
     
  18. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Goed meiden, ik merk dat ik een beetje geïrriteerd raak van dit forum. Dus ik ga jullie verlaten. Heel veel succes iedereen!
     
  19. Nova87

    Nova87 Actief lid

    17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Van het hele forum of van deze groep? Mag ik vragen hoe dat komt? :(
     
  20. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Waar raak je dan geïrriteerd van?
    Is dat omdat sommige niet dezelfde mening delen?
    Dat moet kunnen toch?
     
    michele25 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina