Uitgerekend 16 t/m 30 april 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nova87, 11 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Nova87 haha nee bijna niemand is echt actief in de groep. Denk dat we even door het begin heen moeten. Als er op een gegeven moment meer gepost wordt, dan gaat het meer vanzelf en is het ook makkelijker om iets nieuws te plaatsen denk ik.
     
    Alanyali vindt dit leuk.
  2. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Nee, meer hoe aanvallend het gaat en dat het niet zo leuk gebracht word.
    En ik even geen zin had om mij te verdedigen.

    Misschien moet ik het meer in een natuurlijke groep zoeken. Heb nu weinig raakvlakken op dat gebied en merk dat dat mij wat gaat irriteren.

    Geen punt. Al goed.
     
  3. Nova87

    Nova87 Actief lid

    17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Het eerste gedeelte herken ik niet, maar dat kan. Je voelt het zoals je het voelt. Geschreven woord wordt soms anders geïnterpreteerd dan bedoeld.

    Qua raakvlakken kan ik het me voorstellen. Dan voel je je misschien thuis is een andere groep. Hopelijk kan je die vinden!
    Wel jammer, want vind het tijd wel leuk en interessant om de visie en ervaringen van anderen te lezen!
     
  4. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Ik weet niks van een facebook groep af moet ik eerlijk bekennen ! Dus ik zit er niet bij en ben ook geen stille meelezer haha. Ik weet ook nog niet of ik dat ga doen, ik merk dat ik al weinig tijd heb om hier alles bij te houden en ik wil idd dan wel meedoen in een groep!
     
  5. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Pitahaya aanvallend zo ervaar ik dat niet. Dat komt misschien ook omdat het gewoon geschreven tekst is en het daardoor anders over kan komen.
    Qua raakvlakken snap ik het als je het hebt over natuurlijk etc. Ik sta daar persoonlijk best wel lijnrecht tegenover. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar ook dat is denk ik voor iedereen anders.
     
    Nova87 vindt dit leuk.
  6. MotherPrincess

    MotherPrincess Actief lid

    19 okt 2014
    274
    165
    43
    Over welke groepen hebben jullie het over?
    Ik heb geen Facebook. Ik zit vooral hier. Vind het leuk om te lezen hoe jullie je zwangerschap ervaren.
    Raak soms een beetje in de stress als ik al lees dat velen van jullie al kleertjes heeft, bezig met kamer, auto stoeltjes...etc. Ik heb nog niet echt iets actiefs gedaan. Kerstvakantie ga ik ermee beginnen :cool:

    @Pitahaya wat bedoel je met aanvallend?
     
    Alanyali vindt dit leuk.
  7. Alanyali

    Alanyali Actief lid

    11 apr 2019
    276
    246
    43
    Vrouw
    @Pitahaya jammer als je dat zo voelt en denkt.
    Ik denk dat het helemaal niet aanvallend bedoeld is.
    Ieder heeft een eigen mening.
    Ik heb soms ook gedacht nou wat reageer je negatief, of betweterig.
    Maar dat is hoe iets geschreven over kan komen.
    Dat is niet hoe je dan als persoon bent.

    Je hoeft ook niet allemaal hetzelfde te denken of vinden om de raakvlakken te vinden.
    Of het gezellig te hebben samen.

    Ook ik vind het juist leuk om dingen van andere te horen en leren. Of ik daar dan wel of niet iets mee doe dat maakt volgens mij helemaal niets uit.
    Ieder doet het voor zichzelf op hun eigen manier.
    En er is niet iets beter of slechter als de manier van een ander.
    Omdat daar iedereen vrij in is natuurlijk.
     
    PotjeGoud en Nova87 vinden dit leuk.
  8. michele25

    michele25 Fanatiek lid

    5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Ik had het idee in een andere april groep te zijn beland:roflmao: er reageerden mensen die zich niet hadden voorgesteld.
    Enigzins vind ik dat wat raar omdat wij al vanaf week 4 bij elkaar zijn.. anderzijds is t ook wel weer gezellig. Allemaal in hetzelfde schuitje toch..:D
     
  9. Nova87

    Nova87 Actief lid

    17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Zie ineens dat we al bijna aan deel 2 van dit topic toe zijn. Wordt nog wat als we in dit tempo doorgaan :roflmao:

    In ander nieuws.
    Ik ga morgen een vloer en verf halen voor de babykamer. Zo leuk! Het wordt steeds een beetje "echter".
     
    michele25, Dana en Alanyali vinden dit leuk.
  10. Alanyali

    Alanyali Actief lid

    11 apr 2019
    276
    246
    43
    Vrouw

    Spannend dat zijn echt van die dingen dat het straks helemaal af maakt natuurlijk.
    Dus ook al alles op het oog en je weet al wat te kopen?
     
  11. Nova87

    Nova87 Actief lid

    17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Ja we hebben net alles uitgezocht. Dit wordt een beetje de stijl! Hij komt in een klein kamertje dus we zijn aan het kijken voor een combi ledikant, is denk ik het handigst. De kamer is ongeveer 6 m2 met in 1 muur een balkondeur en aan een andere muur een radiator. Wordt nog puzzelen!

    Zijn jullie er al mee bezig?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Line85, MotherPrincess en Alanyali vinden dit leuk.
  12. Alanyali

    Alanyali Actief lid

    11 apr 2019
    276
    246
    43
    Vrouw
    Dat ziet er echt mega schattig uit. Onze 2 kinderkamers zijn beiden 9m2 maar eigenlijk zijn slaapkamers voor ons niet belangrijk haha. Want leven het grootste gedeelte van het jaar buiten.
    Dus we gaan niet schilderen voor nu. De kleine zal het eerste half jaar maar misschien wel een jaar bij ons komen slapen. En dan zien we het eigenlijk erna wel. Beiden jongens hebben nu dus een eigen kamer. En dat zal dan veranderen tegen de tijd als het zover is gaan wij dus pas veranderen andere inrichting schilderen enz enz. Nu een commode wel staan maar verder zullen we de slaapkamers dus pas later doen.
     
  13. Nova87

    Nova87 Actief lid

    17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Eigenlijk is het voor ons nu ook niet zo nodig, de baby zal ook eerst bij ons slapen. Vind het alleen te leuk om te doen :roflmao:
     
    Alanyali vindt dit leuk.
  14. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Alanyali mooi gezegd!
    Ja tijd zat dan nog om alles later te doen.

    @Nova87 ahh leuk! Ja zo'n combi is echt handig als je weinig ruimte hebt denk ik.

    Wij hebben dus eigenlijk nog maar weinig aan voorbereiding gedaan. Alleen een badje gekocht :roflmao: oh ja en een box en bedje aangeschaft. Maar voor de rest moet alles nog gebeuren.
    De baby zal snachts bij ons op de kamer komen, maar het lijkt ons wel handig en fijn om wel een babykamer in te richten vanwege commode, kledingkast, badje etc.
    Maaar.. Dan zouden de dames dus de zolderkamer moeten gaan delen. Op zich zien ze dit zelf helemaal zitten, alleen de jongste roept ons nog bijna alle nachten. En we willen dus niet dat de nachtrust van de oudste verstoord wordt. Zeker niet nu ze in groep 3 zit.. Dus we willen gaan proberen om ze in de kerstvakantie samen te leggen..
    En dan hopen dat het goed gaat, dan kunnen we aan de kamers beginnen. Anders weet ik echt niet hoe we het gaan doen. En daar word ik best onrustig van moet ik zeggen :rolleyes:
    Ik denk steeds ahh nog tijd zat.. maar voor je het weet zijn de maanden om en ik zal er ook niet echt mobieler op gaan worden :roflmao:
     
    Nova87, Alanyali en michele25 vinden dit leuk.
  15. michele25

    michele25 Fanatiek lid

    5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Echt mooie kleuren en leuke kamer hoor.
    En inderdaad langzaamaan word het veel spannender zo. Leuk!

    Hier is het stucwerk nu aan t drogen van de kamer van onze nog jongste. Komende week moeten we het flink paars schilderen 1 muur.. en 7dec komt de vloer erin.. Dan kan ze over. Ook die week hopen we ergens de kinderwagen te bestellen... dat voelt ook echt.. en de babykamer leeg te maken als onze meid weg is daar.

    Onze zoon word per 15dec nu met spoed aan zn knie geopereerd in Veldhoven. Wat ik laatst vertelde mbt zijn auto-ongeluk wellicht weten jullie dat nog een beetje. Ondanks corona wachtte hij te lang en dit gaat niet langer. Hij is 13 en komt in groeispurt. Zn gezonde been kan nu te lang worden omdat de klemmen de groeischijven tegen houden van t slechte been... dit krijgen we nu nog eventjes ertussendoor in die drukke maand. Maar kind was dolblij gek genoeg. Heb wel even moeten huilen, ben laatste tijd beetje hormonaal kwa emoties lol.:rolleyes:
     
  16. michele25

    michele25 Fanatiek lid

    5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Ik denk ook zo... en op kinderkamer en 3 setjes kleren nog niks gekocht..

    Nee ik lieg dit.. heb gisteren 3 spenen en een spenenbakje met naam gekocht van bibs. Man was helemaal trots.. hihi.
    Verder loop ik achter denk ik ook... nog 3mnd dan hebben we verlof!!
     
    Dana vindt dit leuk.
  17. Nova87

    Nova87 Actief lid

    17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw

    Dit moest ik gewoon serieus opzoeken. Ik dacht, dat kan nooit zo snel al! Maar jawel :roflmao:
    Nou ja iets langer voor mij. 11 maart begint mijn verlof. Time flies
     
    michele25 vindt dit leuk.
  18. Nova87

    Nova87 Actief lid

    17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Voor de rest heb ik ook nog weinig gekocht. Veel van de grote aankopen (kinderwagen, box) hebben we nog. Heb wel op prenatal wat kleertjes gekocht, want Black Friday. Kon het niet laten!
     
  19. Alanyali

    Alanyali Actief lid

    11 apr 2019
    276
    246
    43
    Vrouw
    Ik ben denk ik een van de voorlopers met spullen. Maar ja na 8 jaar erop hopen kon ik mij niet inhouden. Kwam ook echt super leuke deals tegen, en heb echt zo ontzettend veel gekregen van mensen die terug naar Nederland gingen dus ja dan kan ik er niet voor kiezen om te zeggen nee wacht nog maar even.
    Heb gister een sort klein extra bedje gekocht. Soort wiegje, omdat wij in de zomer in de tuin in de sinaasappel pluk werken (eigen tuin) Dus dan is dat echt ideaal.

    En ja eigenlijk hebben we dus op een borstkolf na alles al in huis.
    Maar dat komt ook echt door alle kado's en dingen die we gekregen hebben. De schoonfamilie zal ook zorgen voor vele luiers, heb wel gelijk gezegd niet allemaal dezelfde maar graag haha.

    Alleen het echte bed is nu nog een campingbedje met echt matras erin. Dus dat zullen we nog veranderen als het eenmaal naar een eigen kamer of gedeelde kamer gaat tegen die tijd.

    Camping bedje gebruiken we als we naar ons 2de huis in de bergen gaan of naar familie.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    michele25 en Nova87 vinden dit leuk.
  20. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @michele25 ja dat weet ik nog wel. Echt heftig. Fijn dat hij nu toch zo snel terecht kan na dat lange wachten maar kan me voorstellen dat het dubbel voelt. En inderdaad ook nog eens in de drukke decembermaand. Wel fijn dat hij er zelf blij mee is, dat scheelt als moeder wel weer een beetje denk ik :)

    @Nova87 ja dat maakt het voor ons deze keer zo anders. Bij de eerste hadden we alle tijd om alles aan te schaffen, bij de tweede en derde hadden we alles nog in huis. Nu hebben we dus veel weg gedaan en een deel van kleding hebben we nog. Maar ik weet niet precies wat. Dus het voelt best chaotisch in mijn hoofd. Om naast het gezin met 3 kinderen ook nog op een rijtje te krijgen wat we dan precies nog nodig hebben. o_O
     

Deel Deze Pagina