Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amoxiclav, 23 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    We hebben alleen een douche, ga steeds op de grond zitten met de regendouche aan maar het blijft dan ook. En als dan denk ik ga gewoon bellen dan trekken ze weer weg. Ga het morgen wel aangeven. Ik heb nu al meer weeën gehad dat bij onze zoon heel de zwangerschap.

    Gisteren waren het echt rug weeën die je tegen druk moet geven om te verlichten toen we naar huis reden gaf ik ook aan bij mijn man dat hij anders maar moest rijden.

    Nu is het weer rustiger. Ik denk zelf dus gewoon flink voorwerk mischien indalen?


    @Noortjedebeer je had gisteren bloed verlies toch? Hoe gaat het nu?
     
  2. Noortjedebeer

    Noortjedebeer Actief lid

    11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Ja, echt heeeeeeel licht ietsjes. Bij de ochtendplas. Dus misschien niet op tijd naar de wc gegaan en een volle blaas gehad waardoor een adertje geknapt ofzo.
    Vrijdag hele dag ongesteldheidskramp gehad in voornamelijk mijn rug en later ook mijn buik.

    s’ Avonds een flinke boodschap gedaan (tmi) en toen was het ineens weg.

    Gisteren naar de dierentuin geweest, van 9:30 tot 14:30 rondgesjouwd in Burgers Zoo maar helemaal nergens last van gehad. Zelfs in de avond op de bank niet, geen rugpijn, geen dikke enkels, geen buikpijn o.i.d.
    Was best bizar eigenlijk...

    Mijn zoon is net anderhalf geweest, was de eerste keer dierentuin. Hij vond het geweldig!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Dinpin, Oilell, Maan14 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Uitgerekend 16 t/m 30 juni


    10 juni

    MKR - 27 -1e kindje


    14 juni

    PlainJane - 31 jaar - 2e kindje


    17 juni

    Nora92 - 27 jaar - 1e kindje
    Noortjedebeer - 26 jaar - 2e kindje


    20 juni

    Tan89 - 30 jaar - 2e kindje


    21 juni

    xxxsimoneee - 24 jaar - 2e kindje
    Sjallie - 28/29 jaar - 1e kindje
    Dinpin - 35 jaar - 2e kindje


    22 juni

    Mel88 - 31 jaar - 2e kindje
    Vame - 30 jaar - 3e kindje


    25 juni

    Maan14 - 26 jaar 2e kindje


    27 juni

    Amoxiclav - 27 jaar - 2e kindje


    29 juni

    Oilell - 29 - eerste kindje
    Roosxxx - 27 jaar - 1e kindje



    30 juni

    Ilona0 - 37 jaar - 2e kindje

    ♡♡ Geboren ♡♡♡♡

    27/02/2020 Marley Alaïa, 21+5 weken⭐ Geneeke

    (6) jongen (7) meisje (2) verrassing (0)onbekend

    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    Afspraken:


    25-5: Maan14 - controle gynaecoloog
    25-5: Vame - intake ziekenhuis vanwege overdracht met 36 weken (belafspraak)
    26-5: Dinpin - 36 weken controle
    26-5: Oilell - vochtinfuus
    26-5: Vame - check bloeddruk/gyneacoloog
    27-5: Tan89 - liggingsecho VK
    27-5: Nora92 - controle VK
    2-6: Tan89 - telefonisch consult VK
    5-6: Oilell - planning bepalen met gynaecoloog
    10-6: Amoxiclav- echo op 37,5 weken
    22-6: Amoxiclav - echo op 39 weken
    ?/6: Amoxiclav - indien 40w gehaald, monitor
     
  4. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ahh wat leuk! Mijn dochter en ik hebben twee jaar een abonnement gehad op de dierentuin, ik vond het geloof ik leuker dan zij dat vond :roflmao:
    Maar het was heerlijk om met mooi weer even een paar uurtjes daar rond te wandelen en (letterlijk) aapjes te kijken. Dus een abo is echt wel een aanrader!
    En wat fijn dat je het zelf ook zo goed hebt “overleefd”!
    Gelukkig dat je geen bloedverlies meer hebt gehad, al zegt mijn VK dat licht bloedverlies nu heel normaal is. Kan ook door het verlies van je slijmprop komen.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  5. Noortjedebeer

    Noortjedebeer Actief lid

    11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Dat van die slijmprop zou heel goed kunnen natuurlijk! Dat in combinatie met die ongesteldheidskramp.
     
    PlainJane en Maan14 vinden dit leuk.
  6. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Wat leuk!! Wij gaan 1 juni naar de Beeksebergen. Zo veel zin in, nog even dagje weg met z'n alle.
     
  7. Tan89

    Tan89 Bekend lid

    12 sep 2014
    911
    962
    93
    Ik heb echt vreselijk last van nesten ofzo! Wil de hele dag thuis blijven met mijn man en zoon! Verder helemaal niks! Wil deze week ook echt even bijkomen, ben echt helemaal gesloopt en kapot! Kan wel hele dag slapen :(
    En onze kinderstoel is vrijdag binnen gekomen, maar is niet goed dus moeten daar ook nog mee terug :(
     
    Maan14 en PlainJane vinden dit leuk.
  8. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    @Amoxiclav bedankt voor het aanmaken :thumup:

    36 weken dansje

    Spannend dat de eerste nu de 37 weken heeft bereikt.

    Ik heb erg moeite met de laatste puntjes op de i. Ik zou ook zo graag met verlof willen maar kan aankomende week nog niet. Moet echt nog dingen afronden en overdragen. Ben zo blij dat de kinderen weer helemaal naar school gaan. Ik had niet geweten hoe ik aan nestelen toe kom en het schoolwerk van mijn dochter en mijn werk.

    Menstruatie krampen beginnen hier ook. Goed teken want dan ligt ze hopelijk nog steeds met haar bolletje naar beneden en begint ze te zakken. Woon 4 hoog zonder lift. En moet tegenwoordig op elke verdieping even stoppen en op adem komen.

    Durf met de babykamer niet echt een definitieve beslissing te nemen of ik het zo laat staan. Als ik de knoop door hak kan de muurdecoratie opgehangen worden. Maakt het wel af.
    Van Veneta was nu wel de raambekleding binnen en opgehangen door manlief. Helemaal blij mee. Dupli plissé top down bottom up. Licht roze. Weet nog niet of ik de gordijnen terug hang of dat ik het zo laat.
     
    Maan14, Nora92 en PlainJane vinden dit leuk.
  9. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Vraagje! Ik ging er eigenlijk vanuit dat het normaal was bij deze termijn, ik had het ook bij vorige zwangerschappen . Maar hebben jullie ook zoveel harde buiken? Bij alles zo ongeveer? Elke keer als je opstaat? Als je gaat lopen? En traplopen al helemaal.

    Lees wel dat harde buiken normaal zijn bij deze termijn en had dit vorige keren volgens mij ook snel en veel. Maar merk dat ik nu bij alles wat ik doe even moet uitpuffen en dat het echt flink oncomfortabel is. Als ik beneden bij de kids ben is dat echt wel eens 7x per uur (want hoe vaak sta je wel niet op, hoe vaak pak je niet wat voor 2 peuters? Nou, heel vaak haha) Ik lees wel overal: rustiger aan doen maar tja.. ik slaap al elke middag eventjes en heb nou eenmaal al 2 kids. Ik kan moeilijk de hele dag op bed gaan liggen. Mijn vriend ontlast mij echt al op zoveel fronten/manieren...

    Ben wel benieuwd naar jullie hoeveelheid harde buiken!!
     
    Maan14 en PlainJane vinden dit leuk.
  10. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Yes, hier ook! Zelfs als ik relax op de bank zit heb ik er last van. En ze worden steeds oncomfortabeler. En elke keer denk ik nou, kom maar op met die echte weeën, want hier hebben we niks aan. :rolleyes:
     
    Tan89 en Nora92 vinden dit leuk.
  11. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ja ik heb ook vaak harde buiken. Wat altijd gepaard gaat met meteen nodig plassen. Opstaan van de bank, stukje even stevig doorlopen, traplopen, vaatwasser leegmaken.

    Aankomend weekend ga ik een weekendje in een huisje. Laatste x met zijn drietjes weg. Goede stok achter de deur om ziekenhuiskoffer klaar te hebben! Pakje in 44, 50 en 56 uitgezocht. Jasje, rompers, sokjes. Moet vooral voor mijzelf nog pakken. Die onderbroeken zijn toch wel een dingetje hoor. Tent mag je het noemen. O ik begin hem toch zo te knijpen intussen. Ik weet hoe het voelt nu. Gelukkig een ander ziekenhuis. Man kan als het nodig is blijven slapen. Dat kon in het diac 8 jaar geleden niet. Baal nog steeds als een stekker dat de rondleiding niet door ging. Ik had zo graag de sfeer nog even willen voelen.

    Ik denk dat ik na de bevalling de oma's in ieder geval wel langs laat komen. Voor de goede vrede. Maar betreft het vasthouden ben ik er echt nog niet uit. Ik word in tweeën getrokken door mijn gevoel. Ik gun ze het eerste knuffel moment met hun kleindochter zo. Maar ik wil haar niet in gevaar brengen. Vragen om een mondkapje en handschoenen te dragen voelt heel zwaar. Vooral omdat 1 van de twee oma's mijn oudste van en naar school gaat brengen. Dan vraag ik het haar toch ook niet? O wat haat ik die Corona!
     
    Tan89, Nora92, Maan14 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Soms zou ik willen dat ik gewoon heel egoïstisch was en me niet zo druk zou maken om wat andere denken en vinden. Maar ben 36 jaar dus dat zal niet in ene zo zijn....
     
    Maan14 en PlainJane vinden dit leuk.
  13. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Heb ik ook moeten leren hoor, nee zeggen en egoïstisch zijn. Maar als het op mijn (pasgeboren) kind aan komt, ben ik echt een draak en kan het mij niks schelen wat anderen vinden of zeggen. Wij hebben besloten om de eerste weken niemand de baby vast te laten houden, daarna wellicht wel opa en oma’s, maar verder ben ik er nog niet uit.

    Wat heerlijk dat jullie nog een weekendje weg gaan! Dat wordt vast genieten!

    Wij (of nou ja, mijn vriend..) hebben vandaag de kamer verbouwd; bed anders neer gezet, op klossen gezet en de tv aan een andere muur gehangen. Niet voor even natuurlijk, we laten het bed na de bevalling zo staan.
    En ik heb nu zo’n heerlijk plastic matje onder m’n hoeslaken. Alsof ik nog niet genoeg zweet ‘s nachts. o_O
     
    Dinpin, Tan89, Nora92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Roosxxx

    Roosxxx Actief lid

    25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Ik heb helemaal niet zo veel harde buiken maar ben dan ook nog iets minder ver dan jullie.

    Hier vandaag toen mijn wederhelft de deur uit was even snel e.e.a. schoongemaakt. Hij heeft net een kast verplaatst, de laatste die verplaatst moest worden dus mijn nesteldrang kan beginnen.

    Hier grotendeels de vluchttas klaar. Alhoewel het dus niet in de klaargezette tas past. Mijn hemel wat neemt een badjas veel ruimte in... Dus twijfels of ik voor 2 tassen of 1 grote reiskoffer ga. Ik blijf ook twijfelen wat ik er in ga doen voor na de bevalling. Heb nu een joggingbroek met hemdje/shirtje klaar liggen maar ben als de dood dat het 30 graden is en ik me in die joggingbroek moet hijsen. Dus misschien toch nog iets luchtigers bij elkaar zoeken. En dat issue met die onderbroeken, iedereen zegt me dat ze groot moeten zijn. Oké, logisch, maar welke zitten nou echt lekker?!? En net toch nog maar voor de zekerheid het geboortepakje in maat 56 besteld voor het geval ze niet in de maat 50 past.
     
    Tan89, Maan14 en PlainJane vinden dit leuk.
  15. Roosxxx

    Roosxxx Actief lid

    25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Uitgerekend 16 t/m 30 juni


    10 juni

    MKR - 27 -1e kindje


    14 juni

    PlainJane - 31 jaar - 2e kindje


    17 juni

    Nora92 - 27 jaar - 1e kindje
    Noortjedebeer - 26 jaar - 2e kindje


    20 juni

    Tan89 - 30 jaar - 2e kindje


    21 juni

    xxxsimoneee - 24 jaar - 2e kindje
    Sjallie - 28/29 jaar - 1e kindje
    Dinpin - 35 jaar - 2e kindje


    22 juni

    Mel88 - 31 jaar - 2e kindje
    Vame - 30 jaar - 3e kindje


    25 juni

    Maan14 - 26 jaar 2e kindje


    27 juni

    Amoxiclav - 27 jaar - 2e kindje


    29 juni

    Oilell - 29 - eerste kindje
    Roosxxx - 27 jaar - 1e kindje



    30 juni

    Ilona0 - 37 jaar - 2e kindje

    ♡♡ Geboren ♡♡♡♡

    27/02/2020 Marley Alaïa, 21+5 weken⭐ Geneeke

    (6) jongen (7) meisje (2) verrassing (0)onbekend

    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    Afspraken:


    25-5: Maan14 - controle gynaecoloog
    25-5: Vame - intake ziekenhuis vanwege overdracht met 36 weken (belafspraak)
    26-5: Dinpin - 36 weken controle
    26-5: Oilell - vochtinfuus
    26-5: Vame - check bloeddruk/gyneacoloog
    27-5: Tan89 - liggingsecho VK
    27-5: Nora92 - controle VK
    27-5: Roosxxx - controle VK
    2-6: Tan89 - telefonisch consult VK
    5-6: Oilell - planning bepalen met gynaecoloog
    10-6: Amoxiclav- echo op 37,5 weken
    22-6: Amoxiclav - echo op 39 weken
    ?/6: Amoxiclav - indien 40w gehaald, monitor
     
  16. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ja een badjas is zowat je halve koffer! :roflmao: Ik twijfel ook nog of die er wel of niet in gaat..
    Bij H&M heb ik een setje van 10 normale onderbroeken gekocht, maatje groter dan normaal. Te groot heb je niks aan, want dan blijft het verband niet goed zitten.
    Voor tijdens/na de bevalling twee nachthemden en voor naar huis shirt en joggingbroek. Het is ook alleen voor het ritje naar huis, mocht het echt heel warm zijn kan ik mij thuis omkleden.
     
    Roosxxx en Nora92 vinden dit leuk.
  17. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    #hardenbuiken,
    Dat zijn hier nu voorweeën geworden, die echt flink pijnlek zijn.

    #vluchtkoffer,

    Hier staat alles al klaar alleen nog geen dextro er in en ik moet ons trouw boekje nog zoeken.

    #bezoek.

    Alleen mijn ouders zullen hem denk ik vast mogen houden en onze zoon. Verder nog niemand.
     
    Dinpin, Nora92 en PlainJane vinden dit leuk.
  18. Noortjedebeer

    Noortjedebeer Actief lid

    11 nov 2017
    275
    396
    63
    Vrouw
    Ik heb de vorige keer mijn badjas niet eens gebruikt. Heb mijn vluchtkoffer nu veel beknopter ingepakt dan de vorige keer. Hemdjes, BH’s, onderbroeken, pyjamabroek, shirtjes, lekkere luchtige broek, sokken, trui etc. Dat was het wel voor mij denk ik.

    Voor de baby wel van alles mee.
     
    Dinpin, Roosxxx, Maan14 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier echt heeeel af en toe harde buiken sinds een paar weken. 1-2 per dag of zo? Geen idee wat dat betekent maar jullie hadden het er ook al veel eerder over. Hier pas begonnen met 35 week of zo? Maar ze zal er vast ook wel gewoon uit komen haha.

    De vlucht koffer heb ik nog niet gepakt..
    Ga ik van de week doen! Denk voor mij en vriend een koffertje en voor de baby gewoon in de luiertas. Doe er geen badjas in. Heb het nu al zo warm whaha. Dus vestje en zachte sokken. Dat is het wel denk ik qua verwarming. Maar hoop dat ie niet nodig is en we gewoon lekker thuis bevallen.

    Qua bezoek heb ik besloten de eerste paar dagen niemand te willen ontvangen. Mag ook niet met de kraamverzorgende maar vind het ook niet heel erg. Lekker concentreren op ons meisje, mijn herstel en de voeding. De rest kan best een weekje wachten. Ga wel even filmpjes en foto's sturen natuurlijk. Wil geen raamvisite of visite zonder afspraak. Maar ben sowieso niet zo'n onverwachte visite typ. Echt een hekel aan als mensen onuitgenodigd zomaar even langs wippen.
     
    Dinpin, Maan14 en PlainJane vinden dit leuk.
  20. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Ja ik heb hier naast de beschreven harde buiken nu ook dagelijks wel een tijdje meer voorweeen, dat het echt over mijn hele buik trekt en dan om de zoveel minuten en echt pijnlijk. Maar daarnaast ook de harde buiken dus. Gelukkig hebben jullie het ook allemaal. Hoeveel kwaad kan het denk ik dan ook. In het ergste geval worden het weeen en tja inmiddels gaan we allemaal richting "full-term" dus dat zou ook geen ramp zijn toch?

    Hier ontvangen we in de kraamweek niemand, zelfs geen opa's en oma's. VK zei dat je als kraamvrouw toch wel bevattelijk/kwetsbaar bent. Na kraamweek komen opa's en oma's 1x langs, op afstand, niet vasthouden. En daarna gewoon voorlopig nog niet. Heb er ook niet zoveel behoefte aan eigenlijk ;) Weet uit ervaring inmiddels dat ik de eerste week lekker focus op ons eigen gezin wil en werken aan herstel enzo :)
     
    Dinpin, Maan14 en PlainJane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina