Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amoxiclav, 23 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Wij hadden bij ons zoontje maat 44 ivm zijn vroeg geboorte nu wel een pakje in de tas die nog van hem geweest is maar meer voor de zekerheid. Verder weinig maat 50 en vooral 56 en 62.
     
  2. MKR

    MKR Actief lid

    14 jul 2019
    337
    531
    93
    Vrouw
    Hier minimaal eens per dag. Heel appart gevoel haha.
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  3. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja klopt! Krijg soms echt kopstoten in mijn endeldarm, urinebuis, vagina zeg maar. :roflmao: ze ligt al helemaal in het bekken dus ze ramt van alles met dat gehik.
     
    MKR, Oilell en PlainJane vinden dit leuk.
  4. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hier ook een paar keer per dag de hik, voel het nog niet zo laag als jij en ook niet zo hard. Maar denk ook zeker niet dat het kwaad kan hoor!
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  5. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hmmm... Had al telkens zo'n last van carpal tunnel en nu sinds paar dagen ook tussen de schouderbladen een zenuw knel maar ook veel vocht in gezicht, armen en benen. Bloeddruk was elke keer nog netjes 130/70 maar is nu gestegen naar 140/90. Morgen toch maar even de verloskundige bellen als het zo blijft. Zijn iets te veel symptomen naar mijn smaak van zwangerschap vergiftiging...
     
  6. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.919
    3.968
    113
    Vrouw
    Liever een keer te veel dan te weinig bellen. Desnoods nu nog even ter geruststelling.
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  7. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Jaa daarom! Dus ga morgen ochtend nog even keer meten en dan bellen. Normaal krijg je nu veel vaker controle natuurlijk daarom hou ik het zelf ook wat in de gaten.
     
  8. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Dat is wel een flinke steiging inderdaad. Morgen maar even bellen en ook aangeven wat het normaal is. Zoals ik het begreep gaan ze van een x procent tegen over je normalen bloeddruk uit kwa zwangerschaps vergiftiging omdat er best vaak gemist werden doordat vrouwen een lage bloeddruk hadden die opeens steeg maar nog niet extreem genoeg waren.

    Dus echt even bellen morgen liever te vaak dan te weinig!
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  9. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    Zo jeetje. Ik heb even een hoop gemist zeg. Globaal even bijgelezen. Lees veel over harde buiken. Hoe herken je voorweeën eigenlijk?
    Wij zijn afgelopen week naar het ziekenhuis geweest. Of ja, zij. Ik op de parkeerplaats. Hij ligt al goed en groei is op zich niks mis mee alleen flink lange benen zeggen ze. Over 1,5week toch nog een echo voor alle zekerheid. Bevalplan is gemaakt en doorgesproken, geeft ook een fijn gevoel. Bed staat op klossen, we hebben wel een opstapje nodig nu om in bed te komen. Sjonge jonge wat is dat hoog zeg. En wij zijn maar klein. Ook de vluchtkoffer is deels gepakt. Nog wat kleine dingen maar oké. Zaterdagavond verrast door vriendinnen met een digitale babyshower en vandaag hebben we de box eindelijk mee kunnen nemen. Het is mijn oude box en mijn vader heeft hem opgeknapt. Vrouwlief heeft idd ook meer harde buiken en ook last van steken aan de onderkant van haar buik. En vandaag ook aan de bovenkant heel even.....
     
    Nora92, Vame en PlainJane vinden dit leuk.
  10. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    Oh enneh... Ik vind dat ik het dansje nog mag doen, voor mijn gevoel is het nog zondag. Dus bij deze...

    36 weken dansje
     
    Dinpin, Tan89, Amoxiclav en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Voor diegene die al kinderen hebben, hebben jullie iets gekocht of gaan jullie een kadootje kopen voor de grote broers/zussen?

    Ik wil mijn dochter graag iets geven, maar ik weet niet wat. Ik heb een paar leuke boeken gezien die vertellen hoe het is om grote zus te zijn, maar die waren wat kinderachtig. Ik bedoel, mijn dochter is 8 en leest goed zelfstandig en dat waren meer (voor)leesboeken voor kinderen van een jaar of 4/6.

    iemand een leuk idee?
     
  12. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Hier ook het 36 weken dansje!
     
    Dinpin en Amoxiclav vinden dit leuk.
  13. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.919
    3.968
    113
    Vrouw
    Oooowh ik loop weer een week achter...

    35 weken dansje dan maar :D
     
    Dinpin, Vame, Maan14 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Grote zussen armband? Iets als blijvende herinnering?

    Onze zoon is wel in voorleesboeken leeftijd maar vind het kinder achtig :roflmao:
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  15. Tan89

    Tan89 Bekend lid

    12 sep 2014
    911
    962
    93
    @PlainJane ik heb er ook over nagedacht om iets te kopen voor onze kleine man. Die is alleen nu 5, dus scheelt wel wat.. Ik zat te denken aan iets van Lego, omdat hij dat dan mooi samen kan maken met mijn man. Denk dat daar toch de behoefte aan is denk je niet? Ik had bedacht alle aandacht gaat eerste tijd naar de baby (probeer je natuurlijk wel wat te verdelen) en daarom leek het me juist leuk als mijn man of eventueel iemand anders met hem iets kon bouwen en dus aandacht aan hem schenkt, maar mssn overdrijf ik wel!

    De hik hier eigenlijk helemaal niet vaak. Eens per 3 dagen ofzo vind het ook een super naar gevoel.. Gisteravond gingen de voorweeen lekker door, totdat ik naar bed ging. Werd vannacht alleen wakker van een enorme pijn aan de rechterkant van mijn buik voelde heel ongemakkelijk. En vanochtend begon het rommelen weer gewoon alsof er niks aan de hand was, soort van voorweeen pijn aan de rechterkant! Hoop toch zo om woensdag te horen dat hij/zij is ingedaald!!
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  16. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Lego is een hartstikke leuk idee! Ik heb er ook aan gedacht, mijn dochter is er gek op.
    Ik heb een paar boeken voor haar besteld inclusief een boek met verhaaltjes die ze aan de baby kan voorlezen. Maar op de één of andere manier vind ik dat niet “speciaal” genoeg, want ik koop regelmatig een boek voor haar.

    @Maan14 Armbandje vind ik ook een leuk idee! Zal daar eens naar kijken.
     
    Tan89 vindt dit leuk.
  17. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Heb zelf niet al kinderen maar misschien iets te knutselen etc zodat hij/zij zelf iets kan maken voor kleine broer of zus in de kraamweek? Leuk om op te hangen, trots te laten zien aan visite en leuk om te bewaren voor later? Meende dat kraamverzorgende zich ook bezig houden met de al aanwezige kinderen... Dus terwijl die dan aan het knutselen zijn, kunnen de ouders even rusten/baby aandacht geven?
     
    Maan14 en PlainJane vinden dit leuk.
  18. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Hier was de controle goed. Stiekem nog even beebje gespiekt en hartje gekeken. Hij heeft nog vruchtwater. Want daar keek de gyn vooral naar. Verder lig hij in de bekken maar nog niet vast.

    Volgende week weer terug komen. Mocht ik dingen hebben die ik niet vertrouw moet ik aan de bel trekken.
     
    Oilell, Tan89, Nora92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Fijn dat alles goed was!
     
  20. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb even de vk gebeld. Moet vanmiddag komen om 13 uur. Gaan ze daar ook nog even bloeddruk meten en urine checken. :) denk niet dat er wat aan de hand is maar ja normaal word je veel vaker gecheckt nu dus kan geen kwaad beetje extra controle.
     
    Tan89, Amoxiclav, PlainJane en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina