Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amoxiclav, 23 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook weinig verstand van verder. Heb zelf sowieso een heel andere fles en speen gebruikt. Maar voor zover ik weet zouden de dr. Brown spenen ook op de difrax fles moeten passen en andersom. En was een small difrax speen qua maat niet helemaal gelijk aan een speen 1 van dr. Brown. Maar ik weet zo niet welke groter was.

    Als het goed is, moeten er sowieso ook prematuur spenen zijn. Als de kleinste normale speen te groot is, zou je die kunnen overwegen?
     
    xxxsimoneee vindt dit leuk.
  2. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    @xxxsimoneee Dit wilde ik ook zeggen! Een kleinere speen proberen en als je die niet hebt voor jouw merk fles zou ik een andere fles met speen proberen, wellicht dat die je nu hebt een te grote opening heeft.
    Ik gebruik de flessen van dr. Brown met speen 1, ik weet niet of er er een speen 0 bestaat, maar dan zou ik je deze flessen zeker aanraden! Ook als ze last heeft van buikkrampen zijn deze flessen heel fijn.
     
    xxxsimoneee vindt dit leuk.
  3. xxxsimoneee

    xxxsimoneee Actief lid

    7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Idd, morgen eens naar de babywinkel en hopelijk goed advies inwinnen.. bedankt voor je meedenken en luisterend oor hihi
     
    Soturi vindt dit leuk.
  4. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Graag gedaan. :)
     
    xxxsimoneee vindt dit leuk.
  5. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Als het goed is heeft d'r Brown idd een premature speen. Gebruik deze flessen nu ook. En heb ze 6 jaar geleden met prematuur speen gehad voor onze zoon toen.
     
    xxxsimoneee vindt dit leuk.
  6. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @xxxsimoneee
    Zo lastig!
    Nora wil soms ook wel 1,5-2 uur aan de borst hangen voordat ze in slaapt valt... Maar ja dat kan met een fles natuurlijk niet... En zou je hem ook mogen vullen met warm water bijvoorbeeld? Dat ze meer vol gevoel heeft en wat langer kan drinken?
     
    xxxsimoneee vindt dit leuk.
  7. Tan89

    Tan89 Bekend lid

    12 sep 2014
    911
    962
    93
    @xxxsimoneee wat lastig en vervelend zeg!! Er is niks vervelenders als onzeker worden of je het wel goed doet voor je kleintje.. Ik ben al te lang uit de flessen om goed advies te geven, maar ik weet van vriendinnen dat Medela ook kleine spenen heeft, met name de Medela Calma wordt hier lovend over gepraat icm borstvoeding. Wellicht dat het ook geldt voor flesvoeding? Ik heb geen idee hoor :$
    Kan een lactatiekundige daar ook niet bij helpen of helpen die alleen bij borstvoeding? Lijkt me toch dat er iemand moet zijn die dit ‘probleem’ herkent?

    Ik hoop echt dat jullie snel een oplossing vinden en jullie weer meer kunnen genieten..
     
    xxxsimoneee vindt dit leuk.
  8. xxxsimoneee

    xxxsimoneee Actief lid

    7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Ja ik neem aan dat wij idd niet de enige zijn met dit probleem.. ik dacht dat zij enkel hielpen bij bv idd.. voor nu voelt t als n eindeloze zoektocht zonder oplossing.. echt om gek van te worden en idd t haalt genieten ook weg en ben bang dat de kleine dadelijk te lang uit dr ritme is en daardoor zo onrustig blijft
     
  9. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Hoe is het vanacht gegaan? Probeer er ook voor te zorgen dat het geen circeltje word. Vaak voelen ze je onrust waardoor ze nog onrustiger worden waar op jij dan onrustiger word en je zo in een spiraal blijft. Het hoeft natuurlijk niet bij jullie maar je hoort het wel soms.
     
    xxxsimoneee vindt dit leuk.
  10. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ik had dat bij mijn dochter, huilbaby door reflux en oneindige darmkrampjes, waardoor ik gestresst raakte wat weer zijn uitwerking had op haar, enz... Dus ik begrijp heel goed wat je bedoeld! En het is heel vervelend als je in zo’n cirkeltje blijft rond gaan en het is moeilijk om dat weer te doorbreken.
     
    xxxsimoneee vindt dit leuk.
  11. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Ja heel lastig he, hadden dat bij onze zoon ook. Sliep hij een keer bij mijn ouders sliep hij fantastische en hadden zij geen dol. Terwijl wij heel de nacht wakker waren en met hem in de weer.

    Merkte dat nu met de bv ook weer dat ik door mijn onzekerheid onrustig werd en L dat aanvoelde en ging huilen.
     
  12. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wij gaan straks naar onze eerste consultatiebureau afspraak! Heb haar haar tuinbroekje vandaag aangetrokken. Dacht die is vast nog veel te groot maar hij zit niet eens meer ruim! Ze groeit zo hard. IMG-20200706-WA0010.jpeg
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Dinpin, sjallie, Amoxiclav en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Ahhh zo leuk! Wij gaan woensdag voor het eerst naar CB. ZO benieuwd hoeveel hij is gegroeid. Hij past heel veel eerste pakjes niet meer en heeft echt spekkige wangetjes, dus moet wel dat hij goed is gegroeid haha
     
    PlainJane, Tan89, Nora92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    @Nora92 wat een snoezig pakje!!
    @Vame wij mogen morgen weer.

    Ben ook benieuwd hoe die van ons gegroeid is. Wel een groot irritatie punt veel mensen vallen over zijn huidskleur.

    Ik ben zelf ook een beetje getint ' geelige huidskleur' dit heeft mijn vader en oma ook. Dus niet gek.. Alleen vanwegen de zwangerschap en bevalling zie ik nog een beetje bleek.

    Nu krijg ik er dus steeds commentaar over dat hij getint is. Oh wat een kleurtje of Nauw die is wel donker zeg.
     
    PlainJane, Nora92 en xxxsimoneee vinden dit leuk.
  15. xxxsimoneee

    xxxsimoneee Actief lid

    7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Vannacht kwam ze stipt (soms 5 min eerder) Om de 3 uur. Dus we zijn nog niet waar we waren maar we zijn ergens iig. Benieuwd hoe dat vanavond gaat. Betreft de cirkel, zo was dat eerst bij mijn zoontje idd en dat wil ik echt voor zijn. Dat lukt me aardig geloof ik. Ik durf nu echt bijna 99.9 procent zeker te zeggen dat dr probleempjes echt door de gulzigheid komen, dus geen verzadigd gevoel na t eten. Nog zuigbehoefte na t eten die bijna niet te stillen is door tut, vervolgens door t gulzige een blok ik maag en darmen waardoor ze onrustig is en niet wil en kan slapen.
     
    PlainJane, Tan89 en Maan14 vinden dit leuk.
  16. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Wat fijn dat het iets beter ging.
     
    xxxsimoneee vindt dit leuk.
  17. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zo! We zijn weer terug. Mevrouw heeft zich voorbeeldig gedragen hihi. Scheelt dat ik natuurlijk een geheim wapen heb... Heb haar tijdens het gesprek gewoon aan de borst gelegd. Dus vond ze het helemaal prima. Ze is met vlag en wimpel geslaagd. Kan al heel goed haar hoofdje omhoog houden en om zich heen kijken. Ze woog nu 4375 gram. Was bij de geboorte 3480. Dus mooi gegroeid! Hoofdje is in omtrek ook meer dan 5 centimeter gegroeid.
    Vanwege de 22 weken prik hoeven we pas over twee maanden weer terug te komen. Mocht over een maand om te wegen maar vond ik niet heel belangrijk. Scheelt Nora weer gedoe. :)
     
    Amoxiclav, PlainJane, Tan89 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. MKR

    MKR Actief lid

    14 jul 2019
    337
    530
    93
    Vrouw
    De dr. Brown speen is echt heel fijn
    Jou verhaal is echt heel erg herkenbaar. Hier het zelfde maar dan overdag, wat ons geluk dan is.

    Wij gebruikten de dr. Brown fles met smalle hals en fase 1 speen. We voeden J liggend (zoals aan de borst) en dan doet ze er echt 20 minuten over. Halverwege passen we een pauze in. J. Word dan ook onrustig en lijkt alsof ze dan meer wil, begint te huilen. Maar ik hou dit gewoon 5 min vol en geef haar dan een speen voor de zuigbehoefte). uiteindelijk keert de rust terug en ga ik verder met de rest van de fles.
    J. Heeft ook reflux en inderdaad kan het zijn dat ze meer willen meer willen om nare gevoel te verminderen

    Misschien ook iets voor jou. En inderdaad dr. Brown heeft ook een prematuur speen. De speen die ik gebruik kan ook op de difrax fles die jou hebt. Prematuur soeen geloof ik ook.

    Maar herken me deels in jou verhaal en vooral je gevoel en onzekerheid. Heel naar om zo afhankelijk mensje niet rustig te krijgen. En niet tevreden te zien. Zorg ook voor jezelf!
     
    xxxsimoneee en PlainJane vinden dit leuk.
  19. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Zo zeg, wat groeit ze heerlijk! Fijn om te horen dat het goed gaat hè? En wat een dotje op de foto!!
    Wij mochten ook vandaag, ik was zo blij toen ze zei dat hij bijna 5 cm gegroeid was en nu al 3860 weegt! Geeft mij de bevestiging dat we goed bezig zijn. Hier ook geslaagd voor de testjes, hij vond het alleen iets minder leuk om ze te doen.
    En omdat hij na 32 weken in stuit gelegen heeft moeten we voor een echo van de heupjes met drie maanden. Dit was totaal nieuw voor mij, het is standaard routine, want ze zag niks geks tijdens de controle.

    @xxxsimoneee Dat klinkt al een stuk beter! We fijn dat je weet waar ze last van heeft, dan kan je wat gerichter zoeken naar dingen die kunnen helpen. Hier ook wel zuig behoefte, maar vaak wil hij de speen niet. Of de ene wel en de ander niet. Kieskeurig ventje :rolleyes:
     
    Tan89, Maan14, xxxsimoneee en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja gekke is, dat Nora niks in de lengte was gegroeid. Maar arts en ik dachten beide een meetfout want ze is echt wel langer geworden. Maar ach. Hoofd omtrek was wel goed gegroeid dat vond ze het belangrijkste.

    Geeft zeker een fijn gevoel! Maar zie en voel ook dat ze goed groeit! Oh ja klopt idd! Vriendin moest dat laatst ook met haar dochtertje van november zo'n heup echo.

    Nora vond de testjes wel oké, maar daarna meteen gewoon aan mijn borst geplakt zodat we fatsoenlijk met elkaar konden praten. Ideaal zo'n borst. :roflmao:
     
    PlainJane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina