Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amoxiclav, 23 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @Nora92 wat een schatje! :D
    Wil wel een foto posten maar anderzijds niet ivm privacy, lekker effe stoefen met onze knappe man hahah :p

    Op 2 dagen tijd is hij 100gram bijgekomen, mijn melk doet goed zijn werk. Fijne geruststelling
     
    Tan89, Nora92 en PlainJane vinden dit leuk.
  2. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Kreeg geen meldingen meer trouwens:rolleyes:
     
  3. xxxsimoneee

    xxxsimoneee Actief lid

    7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    lief berichtje dankjewel! Had ik echt even nodig. Ja de eerste 3 weken dronk ze niet hard genoeg en liet ze vaak restjes staan, nu moet ik blij zijn als ze 10 min er over doet en erna rustig wil gaan slapen. Maar dat laatste gebeurt nu dus niet meer. Ben bang dat ze gauw te veel voeding krijgt en daar weer ongemakken van. Heb nu de Brown prematuur speen gehaald idd, ben ik nu aan het uitkoken. Hopelijk helpt dat iets, k zuigt ie niet vacuüm want die speen is wel stuk zachter. Ze laat wat ik ook maak geen restje staan dus ben dr echt want overvoeden Volgensmij..
     
  4. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Och, wat een helse nacht hebben wij er op zitten..
    Baby begon gisteravond rond 21:00 onbedaarlijk te krijsen. Maar ook echt krijsen, waar m’n hart van brak. Uiteindelijk viel hij tegen 22:30 in m’n armen in slaap, maar hij bleef onrustig, kon hem ook niet weg leggen. Elke keer als hij wakker werd huilde hij het uit. Ik had het idee dat hij pijn had. Maar het kwartje viel pas tegen 05:00 toen ik de hele nacht met hem op m’n borst gelegen had en geen oog dicht heb gedaan. Hij had gewoon heel erg buikpijn en kon niet poepen. Laat ik daar nou helaas ervaring mee hebben van de eerste.. dus ik gedaan wat ik kon en toen hij gepoept had ik gaf ik hem de fles. Hij kon amper drinken, piepende ademhaling en drinken en adem halen tegelijk ging moeilijk. Dus nog geen halve fles op. En nog steeds buikpijn, want hij jammert de hele tijd tijdens het slapen.
    Iemand tips? Ik vind dit zo zielig..!
     
  5. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Ik breek in sorry; sab simplex al eens geprobeerd? Lees hier veel over krampjes en dat spul is zooooo goed. Gaan ze goed van poepen en krampjes gaan weg als sneeuw voor de zon :)
     
    xxxsimoneee, Maan14 en PlainJane vinden dit leuk.
  6. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ken ik niet! Heb even gegoogled, maar.. enkel te koop via Duitste webshops, klopt dat? Of weet jij toevallig een winkel in NL waar ik het kan halen? :)
     
  7. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Jaa het is idd een Duits product en hier aan de grens heeeel populair! Ik heb het vanaf 1 week tot 12 weken gebruikt bij mijn dochter en die was volledig krampjesvrij :) ze gaan idd wel wat meer poepen en soms ook wat dunner. (Zodra je het gebruikt begin ze echt te boeren en scheetjes te laten) Er is een webshop idd waar je het kan bestellen (en is nog voordeliger dan in Duitsland kopen want prijs is flink omhoog gegaan haha)
    https://www.duitse-internetapotheek.com/sab-simplex-suspension-zum-einnehmen-00893334-30ml


    sorry voor het inbreken maar dit heeft mij zoooo erg geholpen! Was toen tip vd kraamhulp
     
    Dinpin, Maan14 en PlainJane vinden dit leuk.
  8. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Met dit soort tips mag je altijd inbreken wat mij betreft! ;) Heb het gelijk besteld, thanks!!
     
    Dinpin, Maan14 en NienkeB vinden dit leuk.
  9. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Haha inderdaad

    Dankjewel @NienkeB voor je tip!

    Hier iemand gisteren meer gaan geven want hij kreeg wel heel weinig. Maar overdag liet hij steeds beetjes staan en gisteren avond wilde hij opeens meer drinken. Maaaaarrrrr hij sliep daar na door tot vanochtend 5.

    Iemand ervaring met baby acne?
     
    Dinpin, PlainJane, NienkeB en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Hier trouwens na het stoppen met de bv geen krampjes meer... Kan toeval zijn, maar valt wel heel erg op. Zijn navel breuk krijg nu ook wat meer rust.
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  11. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Ja hier zit ons zoontje sinds een week helemaal onder :( Was bij zijn broertjes ook zo rond deze leeftijd en is helemaal weggetrokken binnen 2 a 3 weken ofzo denk ik.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  12. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Jaa baby zit al twee weken onder, lijkt wel een puber :D maar begint nu langzaam weg te trekken.
     
    Nora92 en Maan14 vinden dit leuk.
  13. Tan89

    Tan89 Bekend lid

    12 sep 2014
    911
    962
    93
    Ja hier ook baby acne sinds vorige week. Ik heb de tip gekregen om af en toe wat borstvoeding erop te laten lopen na of voor het voeden :D Borstvoeding schijnt overal voor te helpen :roflmao: De kleine meid had gister een ontstoken oog toen heb ik wat borstvoeding op een steriel gaasje gedaan en haar oog daarmee schoon gemaakt. Vandaag heeft ze bijna geen prutjes meer in haar oog.

    Vinden jullie het ook pittig allemaal? Ik mag zeker niet klagen met de kleine meid, maar zondag op maandagnacht was echt een hel!! Heb maar 2 uurtjes slaap gehad :eek: Wat er aan de hand was geen idee.. Ze werd om 2 uur wakker en heb af en aan haar gevoed en getroost tot ongeveer 7 uur sochtends. Zelfs mijn man is niet aan het werk gegaan vanwege slaap te kort. Dit is zo niet herkenbaar met haar 'normale' doen. Gister dus ook bijna de hele dag bijgeslapen.. Merk sowieso dat ik nog vrij veel moe ben. Probeer vanaf deze week wel weer een beetje ritme op te bouwen, dus sochtends niet meer slapen maar wat in huis doen en dan smiddags een dutje doen van maximaal 2 uur. Ik wil alleen graag al weer zoveel doen, maar heb de puf er gewoon niet voor... Ben bang dat ik niet eens volledig hersteld ben als ik weer aan het werk moet. Het lijkt ook allemaal al weer zo voorbij mijn verlof. Ik raak er soms beetje van in paniek.. Dan denk ik nog 8 weken en dan begint het gewone leven weer en MOET ik weer van alles!! :eek:
     
    Nora92 en Maan14 vinden dit leuk.
  14. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @babyacne mijn dochtertje had er ook enorme last van, is uiteindelijk uit zichzelf weggetrokken :) nu in eerste zicht geen last van

    @Tan89 de vermoeidheid slaat wel in als een bom inderdaad... Maar dat is altijd zo geweest in de zwangerschap ook :p dat nachtelijk plassen door de druk op mijn blaas. Nu moet ik nog steeds eruit om te plassen maar de druk is weg hé :p

    Ons ventje is vandaag 1 week oud :eek: een week zwanger zijn duurde langer dan deze afgelopen week. Ongelooflijk. Mis mijn buik eigenlijk wel al.. gingen bij 2 kindjes blijven maar daar ben ik voor mezelf nog niet uit :p
     
    Dinpin en Tan89 vinden dit leuk.
  15. Roosxxx

    Roosxxx Actief lid

    25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Hi Ladies,

    onze dochter S.ophie is geboren! Op 5 juli om 10.20 begonnen de weeën en om 21:17 had ik haar in mijn armen. Gelukkig natuurlijk op gang gekomen.

    Heb een pompje remifentanil gehad vanaf 7 cm. Helaas een moeilijk te bereiken bloeding gehad en een scheur. Daardoor meer dan een liter bloed verloren en ruim een uur 5 man aan de gang om te hechten. Maar het is goed gekomen, zal jullie de rest van het verhaal besparen.

    We hebben een extreem tevreden meisje die tijdens de borstvoeding zelfs in slaap valt en daardoor soms niet drinkt. We moeten haar dan wakker maken met een koude washand (zielig!). Zorgt er wel voor dat wij snachts om de 4 uur de wekker zetten want anders komt ze helemaal niet. We pakken dus nog redelijk wat uurtjes slaap.

    En we zijn helemaal geland op de roze wolk, begrijp jullie berichten ineens veel beter met ons eigen mini mensje bij ons.
     
    Dinpin, Oilell, MKR en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Roosxxx vindt dit leuk.
  17. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Gefeliciteerd!! Wat fijn dat Sophie het zo goed doet en ja dat in slaap vallen herken ik helemaal haha! Heb zelfs op een gegeven moment gedacht... Moet ik nou echt gaan googlen, hoe maak ik een baby wakker? Koude was hand heb ik niet gedaan maar verschonen voor het voeden was hier de gouden tip! Daar werd ze wakker genoeg van!
    Wat naar van je scheur.... Lijkt me ook echt wel een eng moment voor je partner... Gelukkig zijn jullie nu helemaal op de roze wolk beland!!
     
    Roosxxx vindt dit leuk.
  18. xxxsimoneee

    xxxsimoneee Actief lid

    7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd en een hele mooie naam hihi
     
    Roosxxx vindt dit leuk.
  19. xxxsimoneee

    xxxsimoneee Actief lid

    7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier ga ik morgen toch maar naar de huisarts.. ze huilt al sinds vanmiddag geeft voedingen soms terug of je ziet ze terugstromen en wegslikken. Zie met de dag m’n tevreden meisje uit m’n handen glippen en krijg angstige terugblikken op de maanden met mijn zoontje. Ik begin aardig vermoeid te raken. Weet gewoonweg niet meer wat ik moet doen..
     
  20. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zeker doen! Kan nooit kwaad om hulp te vragen. Hoop dat ze iets voor je kunnen doen! ❤️
     
    xxxsimoneee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina