Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amoxiclav, 23 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hé vraagje. Hebben jullie ook last van je tepels? Ik heb ondertussen echt van die spenen gekregen en ze worden niet meer plat zeg maar. Staan hele dag stijf zeg maar. En door de bhs klappen ze om. En dat doet op een gegeven moment zo zeer. Hebben jullie dit ook? En tips??
     
    xxxsimoneee vindt dit leuk.
  2. xxxsimoneee

    xxxsimoneee Actief lid

    7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hahahaha echt hè een vreselijk schema naar de tijden kijk ik niet. En dat slapen op commando ook. Ben blij ALS ze uberhaubt slaapt joh. Echt grootste grap ever. Vraag me af hoe andere dat doen. Om de 4 uur lukt hier vrijwel nooit meer. Of ik nu 90 of 135 maak maakt hier klaarblijkelijk echt absoluut geen verschil. Dus maar besloten elke keer 90+3 aan te bieden dan kan ik haar dus net als jij meer flesjes aanbieden. Exact hoe jij je dag hebt ervaren heb ik m ook ervaren hahahaha. Hoeveel bied jij telkens aan?

    ohhhhh en van je man, zo herkenbaar. Zullen we zaterdag avond mommy avond houden date met Zijn alle, kunnen we lachen terwijl we de kids door de onrust heen loodsen Hahahaha. Mannen met bier plezier wij op z’n mommys. Als dat toch s kon. Ben wel blij dat ik hier mijn ei kwijt kan.
     
    PlainJane en Nora92 vinden dit leuk.
  3. xxxsimoneee

    xxxsimoneee Actief lid

    7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Geen tips maar klinkt zeker niet prettig...
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  4. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nee een geen whiplash maar niplash hier. :roflmao: ik ga eens een zachtere ruimere bh zoeken. Dan maar weer meer lekken.
    En ja die mommy night vind ik een heel goed idee! Ik tegenstelling tot gisteren, is Nora vanavond heerlijk rustig. Heb al twee films kunnen kijken en op kunnen ruimen hier. Ga haar zo even verschonen en dan in bed voeden en lekker slapen.

    Morgen komen ze mijn bed halen. :cry: :cry:
    Ga het enorm missen maar het werd tijd. Ben wel zenuwachtig of het voeden wel net zo lekker gaat als met bed maar ik wil weer naar het normale leven. Volgende week weer revalidatie starten en ben nu al elke dag flink aan het wandelen. Dus de hulpmiddelen ook maar het huis uit. :oops: kijk er echt tegen op haha! Zo knullig.
     
    PlainJane en xxxsimoneee vinden dit leuk.
  5. xxxsimoneee

    xxxsimoneee Actief lid

    7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hahahahahaha komt ze weer aan met dr uitspraak niplash ohhh ding jij hoor :roflmao:

    hier was t gister avond moord en brand krijsen. Vannacht heeft ze van 2200-230 geslapen en daarna tot 530. K zelf lag tot half 2 wakker. Denk dak zelf overprikkeld was door gisteren. Moet je nagaan hoe zo’n kleintje zich voelt. Kreeg net daarentegen wel een heerlijke brabbel en enorm grote lach van haar. Dus ondanks dak echt dood en dood op de dag start maakt zij m wel ontzettend mooi door zo ‘lief’ te doen. Hopelijk slaapt ze ook even lief hahaha. Net alvast t huis gepoetst, zo stofzuigen en dwijlen. Denk beter nu doen als straks alsk me n dwijl voel door de slapeloze nacht. Oh kon mijzelf wel voor de kop slaan.

    ohhh spannend maar toch denk ik ook fijn om dat hoofdstuk met t bed af te sluiten. Op naar de geniet fase!!!!! Ookal was je dat al lang en breed aan t doen hihi
     
    Nora92 en PlainJane vinden dit leuk.
  6. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    @Nora92 Och, die niplash klinkt niet prettig! Twee spenen aan je borsten, kan me er zomaar wat bij voorstellen na al dat gesabbel er aan. Maar helaas geen tips voor je..
    Hier zijn ook alle hulpmiddelen maandag opgehaald, ik mis mijn douchekruk! Heerlijk ding was dat, mijn vriend vond het wat minder, want ik stond nóg langer onder de douche. Of nou ja, zat...

    @xxxsimoneee ik stem voor mommy’s avond!!!
    Als we bij elkaar in de buurt zouden wonen zou ik het echt doen hoor, lekker kletsen over de baby’s :D
    Als er zoals vanochtend 4 uur tussen zit geef ik er eentje van 150+5, want die kan hij makkelijk op met 4 uur er tussen. Maar hij heeft nu 90 ML laten staan, dus als hij weer komt geef ik of 90 of 120. Ligt er ook weer aan hoeveel tijd er tussen zit.

    Gisteravond na de fles van 18:00 is meneer in een coma geraakt waar je u tegen zegt. Heb hem om 22:00 wakker gemaakt voor de fles en daarna raakte hij in een lichte slaap. Maaien met z’n armen en de slaap niet kunnen vatten als hij niet op schoot lag. En ik kan niet slapen met hem op schoot, dus om 01:00 de volgende fles en (Ik geef het slaapgebrek de schuld) ik wil de fles geven; valt alle melk over ons heen... vergeten de dop er op te draaien :cry: jeetje wat was ik boos op mijzelf. Hij en ik waren daarna klaar wakker tot 02:30, want toen was ik het zat. Ik heb de Puckababy gepakt, baby er in gedaan en mezelf voorgenomen hem even te laten huilen als het moet, want niets hielp. Hij wilde niet op schoot slapen, niet in z’n bedje, niet tussenin.
    Het duurde nog geen 2 minuten of hij was vertrokken... Hetzelfde gedaan na de fles van 06:00 en ook weer uit zichzelf in slaap gevallen. Ik was helemaal verbaasd o_O
     
    Dinpin, Tan89, sjallie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Meiden is het misschien leuk om een whats app groepje te maken??

    Als jullie het leuk vinden stuur mij dan je tel nr in een privé bericht, maak ik er eentje aan :)
     
    Dinpin, Nora92, Amoxiclav en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. MKR

    MKR Actief lid

    14 jul 2019
    337
    531
    93
    Vrouw
    Betekend dit dan dat je het kindje na anderhalf uur wakker maakt? Inderdaad strak schema.

    Knap hoor hoe iedereen het doet alleen met werkende mannen. Of met nog een kindje.
    Dan mag ik niet klagen. J huilt ook nog ontzettend veel.. behalve in de draagzak en bij ons op de arm.
    Maar mijn man is wel veel thuis (werkt wel 5 dagen.. maar of ochtend of avond diensten). Hij overlegt echt wanneer hij eens weg kan voor zijn hobby of even naar een kameraad te gaan.
    Afgelopen zaterdag mocht ik even de deur uit en bleef hij thuis. Wel optijd thuis gekomen en gezegd dat als het niet ging hij moet bellen.
    Toen ik al op de terug weg stuurde hij een bericht met kom maar naar huis.

    Bij thuiskomst zit hij helemaal uitgeput met een huilend kind en liet weten dat het totaal niet ging.. maar gunde mij een avond rust. Zo lief, maar ook sneu! Hem maar gezegd dat hij komend weekend een avond op stap moet gaan met kinderen.

    Maargoed makkelijk praten. Wij kunnen 100% aandacht geven aan ons kind omdat we verder nergens naar om hoeven te kijken.
    Dus echt respect voor jullie hoor!
     
    Tan89 en Nora92 vinden dit leuk.
  9. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Net zo veel respect voor jullie hoor! Is ook niet niks als je baby constant huilt, behalve op de arm. Dat kost ook mega veel energie!
     
    xxxsimoneee en Nora92 vinden dit leuk.
  10. MKR

    MKR Actief lid

    14 jul 2019
    337
    531
    93
    Vrouw
    Ik bedoel met vrienden... niet kinderen. Wel zul je zo kunnen noemen af en toe;)
     
    xxxsimoneee, Nora92 en PlainJane vinden dit leuk.
  11. Roosxxx

    Roosxxx Actief lid

    25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Hoe werkt dat hier? Op je profielnaam drukken en dan bericht verzenden?
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  12. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    ik stuur je een pbtje :) betrap mezelf erop dat ik geen fut heb om hele lappen tekst te typen:roflmao:
     
    Tan89 en PlainJane vinden dit leuk.
  13. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Yes!
     
    Roosxxx vindt dit leuk.
  14. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    @PlainJane pb gestuurd!

    Mag ik ondertussen even klagen... eigenlijk mag ik niet klagen, want het is allemaal goed bedoeld, maar ik irriteer me deze week enorm. Mijn schoonmoeder (verder heel lief persoon hoor) heeft de volgende ouderwetse instelling (lees dit met een lomp Brabants accent): "gewoon niet moeilijk doen". Op sommige vlakken kan ik me zeker vinden hierin, maar steeds vaker niet. Gisteren stuurden we een foto door dat de kleine lekker bij mijn vrouw op haar borst in coma lag met open mond. We schreven daar ook nog iets bij in de trant van dat hij nu zo heerlijk ligt te slapen, maar dat we ons hart vast houden voor straks (gisterenavond) want zodra je hem in zijn eentje in zijn bedje legt, wordt het een spastisch, naar adem happend, onrustig, huilerig draakje. Zegt ze: "Lekker zijn bedje in zegt zijn ouderwetse oma daar gaat hij vanzelf aan wennen" Dus ik zeg: "Haha ja daar gaat hij ook in, maar dat verandert niet dat hij dan niet goed slaapt" en mijn vrouw: "Dat gaat hij ook gewoon elke avond! Hij slaapt al vanaf zijn geboorte in zijn eigen bedje hoor!" En uitspraken als: "Lekker laten huilen, is goed voor de longetjes" (vaak nog gevolgd door een 'nie moeilijk doen') komen ook steeds vaker voor. En afgelopen woensdag waren we er op bezoek en had ik hem zijn flesje gegeven en ging ik hem laten boeren, maar niet meteen over mijn schouder, maar op schoot, voorover hangen en op zijn rugje aaien / kloppen. Soms wel afgewisseld met over de schouder. Dat werkt voor hem gewoon veel beter. Zit ze me aan te kijken, zegt ze: "Leg hem gewoon over je schouder". En later zegt ze ineens: laten jullie hem nooit tussendoor boeren. Ik zeg jawel hoor, maar vaak boert hij niet, maar raakt hij juist helemaal overstuur, dus dan is het gewoon een pauze en gaan we weer verder. Trekt ze zo dr wenkbrauwen en hoor ik haar denken: 'nie moeilijk doen'.

    Nu net was ik even aan het videobellen met mijn zusje en vader en ik heb de kleine in de draagdoek (slapend) terwijl ik ook zit te werken. We hebben echt een slechte onrustige nacht gehad en ik heb het vermoeden dat we in de aanloop van het sprongetje zitten, dus ik was al lang blij dat hij bij me lag en al twee uur heerlijk stil lekker ligt te slapen. Zegt hij: "Leg hem toch gewoon in zijn eigen bedje". Dus ik uitgelegd waarom ik dat nu niet doe (en nogmaals ook hier aangegeven dat hij 's nachts en soms zelfs 's middags vanaf het begin af aan al in zijn eigen bedje ligt (in de cosleeper dan). En ook uitgelegd dat de opvattingen van vroeger niet per se allemaal kloppen en goed zijn. Daarbij ook uitgelegd dat je een pasgeboren baby niet kan verwennen, hij kan zichzelf nog niet troosten en het is wetenschappelijk bewezen dat het goed voor een baby is om veel bij zijn ouders te zijn in het begin en om getroost te worden als hij huilt (niet per se mopperen, maar huilen). Pas als hij wat ouder is (tussen 4 en 6 maanden) kun je wat meer doen met even laten huilen, zodat hij leert dat hij niet meteen zijn zin krijgt etc. Dan leert hij zichzelf ook meer troosten, maar dat kan nu nog gewoon niet. En daarnaast nog vertelt dat we denken dat hij in een sprongetje zit of bijna in ieder geval en dat het dan al helemaal geen doen is om hem de hele tijd alleen in zijn bedje te laten. Ik zei: we doen het op onze eigen manier. En toen zei hij wel: ja dat moet je ook doen ja. Maar aan het einde van het gesprek toch nog even: "leg hem zo maar in zijn eigen bedje"

    Sorry heel lang bericht en ik zie dat ik inmiddels in de app groep zit, maar ik post het toch, ik moest het even van me afschrijven...
     
    Tan89, xxxsimoneee, Nora92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. xxxsimoneee

    xxxsimoneee Actief lid

    7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jaa zou betekenen dat ik dat moet doen, maar dat ga ik niet doen. De momenten dat ze slaapt zijn schaars dus wakker maken hooo maar tenzij ze besluit langer als 4 u te slapen, maar das al lang geleden hahaha. Tenzij t op mijn arm is dan ist denk wel gemak 4 uurtjes haha.
    Ja ik doe t mijn vriend maar niet aan, en eerlijk.. gezien ze zo onrustig is durf ik t hem ook niet aan te doen. Hij werkt zo veel.. wil hem ook zijn rust gunnen. Morgen avond gaat ie naar mijn neef avondje darten en bier drinken, en zondag gaat ie dan met onze bijna kleuter een dagje naar een binnen speeltuin. Althans dat is zijn plan, benieuwd of ie er waarheid van maakt hahahaha. Ik zeg nog maar niks tegen de kleine, maar ik zou t na een avondje tanken niet aankunnen. Ik drink overigens nooit, hooguit eens per jaar, alhoewel ik nu snak naar weer eens een borrel doen moet ik opbiechten haha
     
    MKR en Nora92 vinden dit leuk.
  16. xxxsimoneee

    xxxsimoneee Actief lid

    7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik begreep het hahaha, en idd mannen zijn sinds net kids hihi. Slaap te kort doet veel met de mens.
     
  17. xxxsimoneee

    xxxsimoneee Actief lid

    7 apr 2016
    244
    404
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Waar bemoeien mensen zich toch mee he.. net of je daar op zit te wachten nu. Tis al pittig genoeg allemaal krijg je nog commentaar ook. Ik voel met je mee haha. Hier is dat ook, ene oor in andere uit
     
    Tan89 en sjallie vinden dit leuk.
  18. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @sjallie
    Oh ja heel herkenbaar. Van die mensen die denken dat ze je baby kennen... Laatst zei mijn vader ook: oh leg haar maar neer, valt ze vanzelf wel in slaap. Dus ik snauwde meteen: ja want jij kent mijn kind zo goed...

    Ook het drama in de auto. Dat ik zeg dat ze het uitkrijst... Ahh ze went wel. Na een stukje rijden wordt ze wel rustig... Nou dat heeft ie geweten toen we samen terug reden van een verjaardag 20 km verderop. :roflmao: denk dat hij gehoorbeschadiging heeft.
     
    Tan89, xxxsimoneee, MKR en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. MKR

    MKR Actief lid

    14 jul 2019
    337
    531
    93
    Vrouw
    Oooooh heel herkenbaar en echt donders irritant :evil:. Of dat ze zeggen als je weer naar boven loopt om te troosten "je weet toch dat er niets aan de hand is". Uhh mijn kind krijst..

    Of verwachten dat je met je kind een uur in de auto gaat voor een verjaardag in een klein appartement en ook nog een uur terug. Uhm voor wie doe ik dat. Maak mijn kind niet blij mee.
    Nee zo gezellig en of het nou hier huilt of daar.. nou ik ben geen opgewonden standje, maar stoom kwam uit mijn oren.

    En weetje wat het grappigste is. Als ze ooit oppassen en ze beginnen te huilen zijn ze er als de kippen bij:)
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  20. Roosxxx

    Roosxxx Actief lid

    25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    done!
     

Deel Deze Pagina