Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xxxEllen87xxx, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zaterdag even met mijn moeder naar een baby winkel geweest... Ik kom er nog totaal niet uit met al die keuzes in kinderwagens... Hebben jullie al echt één model in je hoofd? En dan komt nog kleur keuze stress haha! De twee die bovenaan staan zijn op het moment de bugaboo fox en de Joolz geo 2... Zou willen dat ik dingen van die twee zou kunnen combineren.

    Gisteren met de ikea meubeltjes begonnen die vrijdag bezorgd zijn. We hebben alleen de zijkantjes van de commode nog maar gedaan. Toen lag mijn rug zo ver in tweeën dat ik bijna niet meer kon lopen. Hebben jullie ook zo'n lage rugpijn? Voelt alsof er tien zenuwen knel zitten.

    Vandaag komt de fauteuil binnen, kan niet wachten tot alles in elkaar zit en op zijn plek kan! Mijn handen jeuken maar helaas ben ik toch echt afhankelijk van de hulp om mij heen. Dit test echt mijn geduld haha!
     
    Maan14 en Oilell vinden dit leuk.
  2. Ilona0

    Ilona0 Actief lid

    22 jan 2015
    482
    318
    63
    Vrouw
    Ik kan het me voorstellen als je nog niet fit bent. Gewoon stapje voor stapje :)

    Ik heb zelf een Urban Jungle van Mountain buggy. Nog van de eerste. Kan over elk soort terrein rijden, echt ideaal.

    Jullie zijn al aardig op dreef met de kamertjes klaar maken. Leuk hoor. Wij moeten nog een kamertje aanschaffen. Nog niet echt tijd voor gehad.

    Over 3 weken weten we wat het wordt, dus dan kan ik ook gerichter gaan kijken. Hebben jullie op Pinterest ideeën opgedaan?

    Heb je nu bij je vriend ook een kinderkamertje Nora? Want jullie latten begreep ik laatst? Of woont hij grotendeels al bij jou?
     
    Maan14 en Nora92 vinden dit leuk.
  3. Ilona0

    Ilona0 Actief lid

    22 jan 2015
    482
    318
    63
    Vrouw
    Succes vandaag!
     
  4. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Heb vooral op instagram inspiratie op gedaan en ook gewoon vooral veel gesneupt en mijn eigen smaak gebruikt. Ben dol op inrichten en klussen.
    Het is hier eigenlijk pas dit weekend begonnen in het kamertje hoor. :) Maar zijn ook al 20 weken ver en heb weinig energie en vriend heeft weinig tijd dus dan is het wel handig om op tijd te beginnen. Liever tijd te veel dan tijd te weinig haha!

    We maken nu eerst alleen een kamertje hier in mijn huis. Later ook nog bedje en box in zijn huis en wat spullen dubbel. Maar na de geboorte gaan we eerst toch vooral hier zijn en komt mijn vriend hier. Als ze dan wat ouder is, zullen we ook weekenden daar zijn. Maar mijn huis is het hoofdverblijf zeg maar. :) Nee vriend woont hier niet grotendeels. Hij is doordeweeks vooral gewoon in zijn huis bij de jongens en dichterbij werk. Weekends wisselen we vaak af. Maar eerste periode na de geboorte zal hij hier wel 100% zijn. Moeten ook even zien hoe ik herstel en wat voor baby we hebben. Als alles soepel gaat, hoeft het niet eens voor zo heel lang.
     
  5. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Oei.. Mijn dochtertje heeft dat gehad toen ze paar maand oud was. Kwam plots in uitslag en koorts. Paar dagen later was alles weg... echt bizar.. succes straks!! Hopelijk heb je genoeg antistoffen.. wij duimen!
     
  6. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Wij hebben gekeken naar gebruiksgemak enzo. We zijn ook beide groot dus moest de stang ook hoog kunnen. Wij hebben een Quax avenue taupe versie :) topding! Is zo nep leer en kan je makkelijk afwassen
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  7. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
    @geneeke hoe lang duurt het voor je de uitslag krijgt? Kan me voorstellen dat dit zenuwslopend is op dit moment. Ben heel hard voor je aan het duimen!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  8. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    @geneeke veel succes vandaag denk aan je!

    @Nora92 klinkt een beetje als bekkeninstabiliteit. Had dit bij onze zoon en nu weer. Een van mijn benen blokkeer er soms door. Wat fijn dat je stoel vandaag binnenkomt, hij zag er heel erg vet uit!

    Ik heb momenteel zo veel last van hartritmestoornissen word er gek van. Elke keer zodra ik op bed ga liggen begint het. Maar hadden al wel verwacht dat het erger zou worden.


    Heeft een van jullie de aerosleep? Wij wel. En wil ook voor een luvion baby matje gaan of angelcare. Had dit bij onze zoon niet maar toen had mijn ziekte ook nog geen naam.

    Onderzoek heeft aangetoond dat een x aantal procent van alle wiegendood gevallen in verband staan met mijn hart ziekte. Zou me dus een fijner gevoel geven te weten dat zo een ding af gaat zodra hij 'stopt' maar wilde dit nog wel met onze zoon zijn kinder cardioloog bespreken.
     
    geneeke en Nora92 vinden dit leuk.
  9. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @Maan14 ja een aerosleep matras. Ze heeft er op geslapen tot oktober vorig jaar, alles mooi gewassen en klaar voor baby 2 :) zo een alarm voor wiegendood heb ik niet gekocht, want de eerste maanden sliep ze bij ons op de kamer (tot 7m) en nu zal het weer zo zijn. Want ik denk en geloof ook dat dat ding vaak afgaat en je onnodig stress geeft.. sowieso slaap je toch niet diep als de baby bij jou op de kamer ligt, althans ik niet :p
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  10. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Onze zoon sliep ook bij ons op de kamer, en deze straks ook in het begin. Wilde het dan zeg maar op onze kamer ook gewoon doen. Ik merk natuurlijk niet als ik slaap of het een kamer ritmestoornis krijgt. Maar mischien dat de cardioloog wel zeg dat het onzin is. o_O
     
    Amoxiclav vindt dit leuk.
  11. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Je kan het wel eens vragen natuurlijk wat hij denkt :D je moet doen waar je u het beste bij voelt hè
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  12. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    @geneeke Dat zal schrikken zijn geweest, veel succes vandaag en hoop op een goede uitslag!

    @Nora92 Lastig hè, al die kinderwagens. Kan me heel goed voorstellen dat je er niet uit komt. Hadden wij ook. Uiteindelijk voor de Joolz Hub gekozen, vorige week maandag opgehaald en was er totaal niet blij mee. De kap van de reiswieg sloot aan de achterkant niet helemaal aan en een pasgeboren baby op de tocht laten liggen, was naar mijn idee ook niet ideaal..
    Gisteren terug naar de winkel geweest en zag dat alle Joolz modellen dit wel een beetje hadden (niet zo extreem als die wij hadden gekocht). Dus we mochten hem ruilen! Ook nog gekeken naar de Bugaboo, maar die had dit ook. Nuna ook een beetje, dus we zijn uitgekomen bij de Mutsy Nio! Totaal andere wagen, maar erg stevig en alles zit goed dicht met klittenband ;)
    We keken ook nog naar de Joolz Day3 (die had haast niet en we waren beide al die tijd verliefd op deze wagen), maar we hebben met ons verstand gekozen dit keer. Die wagen was namelijk een tikkie duurder dan de wagen die we hadden.. Maar nu ook heel blij met de Mutsy!

    @Oilell Hoe gaat t met jou? Nog meer goede dagen gehad dit weekend?

    @Maan14 bij de eerste een aerosleep molton en hoeslaken gehad. Eigenlijk hetzelfde idee als de matrasjes die ze nu verkopen. Maar heb het er snel afgehaald. Ik had geen buikslaper, hoogstens een zijslaper en elke keer als ze wakker werd stond heel dat patroon in dr wang. :roflmao: Ik vond het eerlijk gezegd nutteloos en commerciële troep. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je voor het eerst ouders wordt je dit aanschaft voor je gemoedsrust.
     
    Nora92 en Maan14 vinden dit leuk.
  13. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Hahaha dat weet ik nog bij onze zoon inderdaad. Die honingraat gezichts afdruk. :roflmao: dat was overigs een buik slaper. Als hij sliep. Hij is tot 3 jaar elke nacht minimaal 2x wakker geworden. Hoop zo dat deze baby meer van slapen houd.
     
    PlainJane vindt dit leuk.
  14. sjallie

    sjallie Actief lid

    29 jul 2018
    380
    437
    63
    Vrouw
    @geneeke succes vandaag, ik hoop op positief nieuws!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  15. PlainJane

    PlainJane Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Daar hoop ik ook op, de eerste jaren waren hier ook drama met slapen. Als baby overdag wel slapen en ‘s nachts niet. Daarna vaak wakker ‘s nachts. En nu heb ik mazzel als ze “uitslaapt” tot 06:30. :o:
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  16. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Maan14
    Matrasje moeten we nog naar kijken! Heb mij nu eerst geconcentreerd op de meubeltjes. Werk van groot naar klein haha!
    Hoop niet dat het bekken instabiliteit is. :cry: had gegoogled en het leek ook veel op ischias... Vandaag gaat het beter gelukkig. Doe even extra rustig aan. Stoel komt zo binnen! :rolleyes: vanmiddag vk op bezoek.

    @PlainJane
    Oké! Was al benieuwd hoe het Joolz verhaal was afgelopen maar een mutsy nio dus! Die stond ook op het lijstje van kandidaten voor mij. Klopt idd dat die kap van Joolz niet overal bevestiging heeft... Vond de bugaboo dat minder hebben.

    Zojuist zelfstandig gedoucht met de thuiszorg met de handen op de rug er bij. :roflmao: vanochtend eerst alleen maar overgeven... Dus vandaag maar even een sondevoeding en rust dagje. :)

    Bedankt voor jullie kinderwagen tips! Gaan binnenkort nog eens naar babyplanet. Dan nog maar eens goed laten adviseren.
     
    Maan14 en PlainJane vinden dit leuk.
  17. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Vanmorgen meteen bloed laten prikken maar de uitslag duurt maarliefst 5 dagen! Omdat dit langer duurt vertelde de laborante mij..

    Ook voor het eerst bij de fysio geweest en het is toch echt beter als ik minder uren per dag ga werken, daar ik 7-8 uur per dag op mijn benen sta. Zojuist mijn manager gebeld en gezegd dat ik voor nu wil halveren, kan altijd weer paar uren erbij doen! Die zal wel niet blij zijn maargoed
     
    xxxsimoneee vindt dit leuk.
  18. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @geneeke
    Jemig! 5 dagen... Afwachten.
     
    geneeke vindt dit leuk.
  19. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    5 dagen :eek: wel lang ze.. hopelijk zijn ze snel voorbij
     
    geneeke vindt dit leuk.
  20. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Doen wat voor jou het beste is. En even het sh#t aan je baas hebben.
     
    geneeke en Amoxiclav vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina