Uitgerekend 17 januari t/m 31 januari 2019 deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsourlove, 4 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ik moet trouwens dinsdag naar de verloskundige. Dat had ik nog niet doorgeven @itsourlove
     
  2. IUItje

    IUItje Actief lid

    19 jun 2018
    159
    376
    63
    Vrouw
    Hier ctg gehad omdat ik de kleine sinds gisteravond bijna niet gevoeld heb. Terwijl ie me normaal zelfs uit m'n slaap haalt 's nachts met z'n geboks.
    Maar alles was goed. Ik ben gelijk bang voor iets met de placenta ofzo.

    Straks m'n dochter even uitlaten in een monkeytown!
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  3. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Oh jakkes wel weer wat gerust gesteld?
    Succes met het uitlaten van je dochter. :D
     
  4. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Ohh en nu wel weer beweging? Hoe snel doen ze dat eigenlijk zo'n ctg? En hoe lang moet je daar dan aan liggen? Fijn dat wel alles okee was toch. X
     
  5. itsourlove

    itsourlove Fanatiek lid

    2 aug 2014
    2.617
    2.315
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    ♥♡ UITGEREKEND 17 jan t/m 31 jan 2019 ♡

    10 januari (1)
    Ellis2014 - 2e kindje - 36 jaar Willem

    13 januari (1)
    Rozeline - 1e kindje - 39 jaar Babby

    15 januari (1)

    ♡ IVFBeeb - 2e kindje - 32 jaar

    17 januari (2)
    GYNN - 2e kindje - 29 jaar
    14januari - 2e kindje - 33 jaar

    18 januari (5)

    itsourlove - 3e kindje - 33 jaar Guppie
    ♡ LaurenO - 1e kindje - 28 jaar
    KleineM - 2e kindje - 41 jaar
    Rderby - 2e kindje - 33 jaar
    Bloempje1982 - 1e kindje - 35 jaar

    19 januari (2)

    Frou81 - 3e kindje - 36 jaar
    Maani - 3e kindje - 36 jaar Dodo

    20 januari (3)
    Ilss - 3e kindje - 29 jaar
    Carmen123 - 1e kindje - 33 jaar
    nizzie86 - 1e kindje - 32 jaar Ariana

    21 januari (1)

    ♡ Kaatje138 - 2e kindje - 34 jaar

    22 januari (2)

    BB83 - 1e kindje - 34 jaar Antonio Banderas
    Dreamer84 - 4e kindje - 34 jaar Spruitje

    23 januari (5)

    Kika81 - 3e kindje - 37 jaar
    Treats - 1e kindje - 35 jaar Jutl
    IUItje - 2e kindje - 35 jaar
    ♡ Loesje2 - 2e kindje - 31 jaar
    DaisyVA - 2e kindje - 36 jaar

    24 januari (4)
    Dyson - 3e kindje - 31 jaar Rudi
    Svlok - 1e kindje - 28 jaar Hummeltje
    ♡ Sproetje1988 - 3e kindje - 30 jaar
    ♡ Wij2018 - 2e kindje - 33 jaar

    25 januari (3)
    ♡ Miracle88 - 2e kindje - 30 jaar
    DN2017 - 1e kindje - 26 jaar ZiZi
    Soof22 - 2e kindje - 31 jaar

    26 januari (0)


    27 januari (0)



    28 januari (2)

    ♡ Bumpie - 2e kindje - 30 jaar
    Nancydierengek - 1e kindje - 33 jaar

    29 januari (1)
    Melkos - 3e kindje - 28 jaar

    30 januari (1)

    Moppie1992 - 2e kindje - 26 jaar

    31 januari (1)

    Glaewil - 2e kindje - 32 jaar

    2 februari (1)
    Lanara - 2e kindje - 30 jaar

    Totaal: 36
    --------------------------------------------------

    jongen (9)| meisje (12) | verrassing (5) | onbekend (0) datum buiten de lijst (5) | kloppend hartje (29)
    --------------------------------------------------

    Afspraken


    November

    12 Nov - Svlok - Groeitecho.
    13 Nov - Nizzie86 - VK Checkup.
    13 Nov - BB83 - controle vk + bespreken geboorteplan
    13 Nov - Rozeline - VK checkup
    14 Nov - Itsourlove - VK checkup plus antiD prik
    14 Nov - KleineM - echo 30 weken en controle vk
    15 Nov - IUItje - Extra GUO 30 weken
    15 Nov - Nancydierengek - controle verloskundige.
    17 Nov - Nizzie86 - Pretecho
    17 Nov - DaisyVA - Gyn Controle
    20 Nov - Maani - Echo + Controle gyn
    20 Nov - IUitje - Kraamzorg intake.
    20 Nov - Dreamer84 - verloskundige controle
    21 Nov - Dreamer84 - 30 weken echo ivm extra controle
    21 Nov - Itsourlove - VK checkup.
    28 Nov - KleineM - controle vk
    28 Nov - DaisyVA - Pretecho
    29 Nov - BB83 - Kraamzorg intake.
    29 Nov - BB83 - Extra liggingsecho vd placenta.

    December
    06 Dec - Nizzie86 - VK Checkup / Bevallingsplan bespreken
    06 Dec - Nancydierengek - Kraamzorg intake.
    12 Dec - Itsourlove - Rondleiding Bevalcentrum.
    20 Dec - Glaewil - 34 weken check up.
    27 Dec - Nizzie86 - Liggingsecho



    ——————
    Sterretjes ✨: Krily, Phloxie, Nieuwsgierigbijtje, Cindy1985, PBV, Happygolucky, Eedihcro, Linda89, Rots (Zes), Modellicious
     
  6. itsourlove

    itsourlove Fanatiek lid

    2 aug 2014
    2.617
    2.315
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Agenda en ook mijn eigen afspraken aangepast.

    Mijn paps is gisteren met wegvallen weer met de ambu opgehaald en opgenomen in het ziekenhuis. Mama werd net gebelt dat het een longontsteking is dus hij gaat antibiotica krijgen en hopen dat ie snel opknapt. Weet niet of ik het had verteld maar hij is vorige maand natuurlijk al met spoed toen opgehaald uiteindelijk is daar epilepsie uitgekomen. En die koorts die hij had heeft waarschijnlijk gisteren de boel weer getriggered.

    Eigenlijk moest ik morgen naar het zh en de rondleiding.
    Zh heb ik VK van kunnen maken woensdag met antiD spuit.
    En rondleiding wederom verplaatst.
     
  7. IUItje

    IUItje Actief lid

    19 jun 2018
    159
    376
    63
    Vrouw
    Geen idee eigenlijk hoe ze bepalen dat je langs moet komen, ze vroegen wat voor medische indicatie ik had (vastzittende placenta vorige bevalling) en ik zei dat ik hem af en toe wel voelde maar heel 'sloom' vond.

    Vannacht wel weer paar keer wakker geweest en toen was ie weer lekker aanwezig gelukkig.

    Hij lag al met z'n koppie naar beneden zag ze op de echo trouwens!

    Dochter en papa heerlijk gespeeld in monkeytown, zodanig dat ze 3x een natte plek in haar broek had:rolleyes:, vergeet in de drukte gewoon te gaan plassen haha. Best schattig ergens...
     
    BB83 en DN2017 vinden dit leuk.
  8. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Oh vandaar. Wel fijn dat je dan toch ook snel terecht kunt voor zo'n extra check/ctg. Hier in de buik is alles behalve sloom, lijkt soms wel een gabbertje (en dat vanochtend om 5.30 uur :roflmao:) werd er wakker van!

    Afgelopen weekend een volle doos met rompertjes en kleertjes gekregen van een vriendin, komende week lekker uitzoeken en dan bekijken wat ik zelf nog moet halen.

    Andere persoonlijke vraag even hier; heeft er al iemand last van "lekkende borsten"? Ik nog helemaal niet, maar weet ook niet of dat een goed/slecht teken zou zijn voor straks borstvoeding. Hoop maar dat ik voldoende heb straks zeg maar ;)
     
  9. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Oja en de zorgverzekeraars hebben hun polis 2019 bekend gemaakt. Voor degene die nog willen "upgraden" per 1 januari (waaronder ikzelf) kun je nu gaan vergelijken enz! :thumup:
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  10. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    @svlok hoe was het vandaag? X

    En; heb je nog een leuke cocktailjurk gevonden trouwens??
     
  11. IUItje

    IUItje Actief lid

    19 jun 2018
    159
    376
    63
    Vrouw
    Hier vandaag ook alle kleertjes uitgezocht van dochter. Vanaf 0 tot nu. Alles wat voor een jongetje kan eruit gehaald en de rest kan weg.

    Nog geen lekkende borsten hier! Had het bij vorige zwangerschap volgens mij al wel op deze termijn. Maar het schijnt niks te zeggen over je productie na de bevalling. Dan komt het onder invloed van hormonen pas echt op gang.
     
    BB83 vindt dit leuk.
  12. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Hey hier een berichtje van mij weer. Met mij gaat het goed alleen wat minder nieuws gehad waar ik best van geschrokken ben. Ik heb paar dagen terug een suikertest moeten doen. Hieruit blijkt dat ik zwangerschapsdiabetes heb. :(

    Morgen heb ik een afspraak staan bij mijn diëtist om het een en ander te bespreken. En de dag erna woensdag moet ik naar het ziekenhuis toe. Ze gaan dan het kindje nakijken of alles nog goed gaat en het niet te snel groeit en of het geen bol buikje heeft vanwege mijn zwangerschapsdiabetes.

    Ik vind net dood eng hoop zo dat kindje op normale grote is en dat we er optijd bij zijn dat ik een speciaal dieet ga volgen. Erna moet ik ook door naar een internist ik zal wel dragelijks mijn bloedsuiker moeten gaan controleren.
    Pfff hoop zo dat kindje er verder geen schade van op loopt. En dat ik zelf na de bevalling geen diabetes meer heb.

    Verder voel ik mij eigenlijk super goed.
    Tijdens slapen soms last van kramp in mijn benen.
    Kindje is verder goed beweeglijk ik word elke dag flink in elkaar geschopt haha. :D
     
  13. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    #433 nizzie86, 12 nov 2018
    Laatst bewerkt: 12 nov 2018
    @BB83 Ja, hier lekkende boobies! Colostrum ook echt. :thumup: Niet lekken zegt inderdaad helemaal niets, maar ik vraag me af of het wel de andere kant op werkt: dat dit bij mij al een signaal is dat ik borstvoeding ga kunnen geven (misschien kun je je nog herinneren dat ik een hypofyseprobleem heb en bang ben dat de borstvoeding niet op gang komt door mijn hormonale afwijkingen). Ik ben benieuwd!

    @Nancydierengek Dat is even schrikken meis, maar je bent echt niet de eerste die zwangerschapsdiabetes krijgt. Volgens mij is er prima mee om te gaan, en je krijgt goede begeleiding dus dat komt vast goed! Succes!

    @Rozeline 4cards.nl heeft mooie neutrale geboortekaartjes. Wij gaan onze kaartjes daar ook bestellen!

    @kleineM Schat, wat fijn dat jullie eindelijk aan de babykamer zijn begonnen! Voelt goed, hè? :D Ik zit overigens nog steeds in het gips, hoor! Nog drie nachtjes slapen. :thumup:
     
    DN2017, Nancydierengek, BB83 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. svlok

    svlok Fanatiek lid

    28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    Vandaag de groeiecho gehad, wordt hier standaard gedaan rond de 30 weken. Geen idee waarom er zoveel verschil in zit :S Ze groeit goed, is mooi omgedraaid, heeft in verhouding wel lange benen, dus wordt gewoon een meid met mooie lange benen :D

    Ik heb inmiddels weer helemaal bij gelezen. Wij zijn donderdagmiddag vertrokken naar Brussel, allereerst voor het concert van Enrique Iglesias en daarna nog een paar dagen Brussel. Vrijdag ben ik door mijn vriend ten huwelijk gevraagd :D dus momenteel zit ik nog met mijn hoofd in de wolken en dan vandaag ook nog een goeie echo :D

    @kleineM wow maar 5,5 kg dat is echt netjes!

    @Glaewil wauw slechts 800 gram, hoe dan?!:eek:

    Mijn vriend gaat het geboortekaartje maken, we hebben wel wat ideeën opgedaan, maar wordt even kijken hoe het eruit komt te zien.

    @BB83 Ik heb een jurk via Wish gekocht, alleen de onderrok was niet goed, dus heb hem naar de kleermaker gebracht om te vragen of hij de onderrok langer kon maken. Morgen mag ik hem ophalen. Als die langer is dan is het een mooie jurk voor een avondje

    Overwegen jullie eigenlijk de vaccinatie tegen kinkhoest?

    @Nancydierengek snap dat het schrikken is, maar met de juiste begeleiding kunnen ze het goed onder controle houden, dus maak je niet teveel zorgen :)
     
    DN2017, nizzie86, Nancydierengek en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    @svlok wow whohooooooo gefeliciteerd!!! Wat gaaf zeg!!! :):):):) Dat zijn de nieuwtjes!!

    @Nancydierengek ik heb vorige zwangerschap diabetes gehad!! Kan je er alles over vertellen; als he vragen hebt stuur maar een PB! Je zal eerst dieet krijgen (koolhydraat beperkt -> tip er zijn veel leuke websites en Facebook groepen met lekker kh beperkte recepten! Niet koolhydraat ARM volgen hoor! Dat is te streng en raak jein ketose. Dat zijn slechte afvalstoffen voor beeb)
    Naast dieet zal je 4 a 5 keer per dag je bloedwaarden meten met een vingerprik. Nuchter en na elke maaltijd. Als je meerdere keren te hoog prikt in een bepaalde tjjdsspanne ondanks dieet kan het zijn dat je insuline moeten spuiten. Dit is een kleine prikpen en kan je prima zelf doen! Prikje in buik of been. Mocht je insuline gaan spuiten dan word je ingeleid tussen 37/38 weken. In ons ziekenhuis met 37.0 maar het wisselt. Ik heb geen diabetes gekregen nade zwangerschap en dat wordt jaarlijks gecontroleerd. Ook nu geen zwangerschapsdiabetes. L woog 2755 bij 37.0 weken dus je zet niet per definitie reuzen op de wereld :thumup:
    Laat je goed informeren en je wordt goed begeleid. Een tip: je kan vragen of je onder begeleiding van een lactatiedeskundige mag voorkolfen. Als jij colustrum kan opvangen en invriezen heeft beebje een mooie suikerboost bij geboorte (je hebt kans op suiker dip). Het komt goed!!!
     
    svlok en nizzie86 vinden dit leuk.
  16. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    @svlok oh ja: morgen inderdaad kinkhoest vaccinatie. Onze verloskundige praktijk raadt t ook zeker aan (maar is ieders vrije keuze natuurlijk). Je kan het regelen via de lokale GGD, het beste tussen 28-32 weken omdat je placenta dan ook de meeste stoffen doorlaat.

    Denken jullie ook na over probiotica? Schijnt dat je daarmee darmkrampjes kan verminderen als je dat in laatste trimester slikt.
     
  17. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    @svlok WAUW! Gefeliciteerd, meidje! :D :D :D

    @kleineM Hier inderdaad twee weken geleden ook de kinkhoestvaccinatie gehaald! Probiotica slik ik al de hele zwangerschap en ik heb ook speciale probioticadruppeltjes voor baby's aangeschaft (https://www.vitaminstore.nl/health/voedingssupplement/probiotica-en-vezels/vitals-microbiol-kind-0-4-jaar) voor als ons meisje heel erg last krijgt van darmkrampjes in de eerste weken. Ik wil dit niet per definitie aan haar gaan geven hoor, alleen als het nodig mocht zijn.
     
    svlok en kleineM vinden dit leuk.
  18. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Ik had net controle bij de verloskundige en het meisje is weer helemaal goedgekeurd! Grootte van de baarmoeder perfect, bloeddruk perfect, ijzer perfect, alles perfect. :roflmao: Het enige is dat ze heel koppig in stuit blijft liggen en dat het op een gegeven moment natuurlijk wel de bedoeling is dat ze draait. Als dat tijdens de volgende controle met 33 weken nog niet is gebeurd, dan gaan we moxatherapie en voetreflexmassage proberen. Wanneer dat niet helpt is er nog een laatste redmiddel en dat is een handmatige versie in het ziekenhuis met 36 weken, maar ik hoop dat ze het voor die tijd snapt want a) dat schijnt best veel pijn te doen en b) ik wil haar eigenlijk niet hardhandig dwingen om iets te doen wat ze niet wil. :( Mocht dit allemaal geen baat hebben, dan wordt het sowieso een ziekenhuisbevalling en de verloskundige had het zelfs al over een keizersnede! :eek: Natuurlijke stuitbevallingen schijnen namelijk gevaarlijker te zijn? Dus ik hoop dat Ariana het binnenkort begrijpt, want ik wil zo zo zo zo zo graag thuis bevallen, en al helemaal geen keizersnede. :( Hebben de mama's in deze groep hier misschien ervaring mee? Is dit iets om me druk over te maken of draaien baby's uiteindelijk vanzelf de goede kant op?
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  19. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Yup ook hier ervaring hahaha! L lag in stuit , versie gehad niet gelukt, keizersnee
     
  20. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    @nizzie86 bedankt voor de tip wat geboortekaartjes betreft.
    En wat vervelend dat de kleine omgedraaid ligt, maar dat kan volgens mij nog gewoon veranderen.

    @svlok gefeliciteerd meid wat een leuk nieuws.

    @itsourlove hoe is het met jou meid?
    Ik heb 30 nov een groei echo omdat de kleine erg hard gaat.

    Vandaag bij de verloskundige geweest en babby gaat een beetje hard, dus ik krijg over 2,5 week een groei echo. Ik ben gelijk gezorgd. In de auto net gelijk zitten huilen, pfff stomme hormonen en ik slaap al een paar dagen slecht. Mijn buik is echt alleen maar baby.
     

Deel Deze Pagina