Uitgerekend februari 2023 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ingeltje, 28 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moor1986

    Moor1986 Actief lid

    20 jun 2022
    182
    161
    43
    Vrouw
    Wat heftig dit zeg... lijkt me een ontzettend moeilijke situatie maar wel goed hoe jullie er mee omgaan. Kan me idd voorstellen dat dit nu weer heel confronterend is... sterkte

    Wat betreft lijst, ik vergeet uberhaupt er wat in te zetten. Babbel gewoon mee, zelfs de 20 wkn stond er niet in maar net gehad en alles is gelukkig goedgekeurd!!! Zo blij! Oh en toch echt een meid :roflmao:
     
    Imyselfandi, DR87, Ingeltje en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @Heidezicht je bent altijd welkom hoor!

    @Moor1986 fijn dat alles goed is met de kleine meid!

    Hier vanmorgen ook de echo gehad. Alles zag er goed uit, alleen ze is te klein. Loopt ongeveer een week achter qua groei. Wel is alles klein, dus niet dat alleen dr hoofd te klein is, maar ze is met alles te klein. Opzich is dat dan weer positief. Maar ze zit wel onder de P2.7 lijn, dus dan krijg je een GUO.
    Deze staat gepland voor dinsdag. Ze gaan dan ook de doorbloeding van de placenta en navelstreng meten. Moet waarschijnlijk aan de bloedverdunners voor een optimale doorbloeding.
    En als ze komende weken niet voldoende bijtrekt hadden ze het ook al over verplicht 2 uur plat per dag. Dat is wel vanaf 26 weken, daarvoor heeft het geen zin. En moet dan ook echt nog rustiger aan gaan doen.
    Wordt waarschijnlijk ook gedeeltelijk nu door de gynaecoloog in de gaten gehouden, maar dat was me niet helemaal duidelijk nu.
    Krijgen we waarschijnlijk dinsdag allemaal te horen.
    Voor nu geen reden tot zorgen, maar ze wordt wel extra in de gaten gehouden vanaf nu.
     
    miloena vindt dit leuk.
  3. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Jippie!
    Wij zijn uitgerekend tussen
    1 en 28 februari 2023

    27 januari
    Puttertje - 28 jaar - 1e kindje

    31 januari
    Cherrietomaatjes - 33 jaar - 2e kindje

    1 februari
    Pattyx - 27 jaar - 1e kindje

    5 februari
    Amarens - 3e kindje (1e samen)

    6 februari
    Imyselfandi - 25 jaar - 1e kindje
    PieterKonijn - 30 jaar - 2e kindje

    7 februari
    DR87 - 35 jaar - 3e kindje

    8 februari
    Ingeltje - 41 jaar - 4e kindje (1e samen)
    xDanielle - 31 jaar - 4e kindje (1e samen)


    10 februari
    MKR - 30 jaar - 2e kindje

    11 februari
    Miloena - 28 jaar - 4e kindje

    12 februari
    Sles - 29 jaar - 2e kindje

    14 februari
    Basisuil - 30 jaar - 3e kindje

    16 februari
    Elraange - 39jaar - 7e kindje ( hiervan helaas 2 engeltjes) (BAM)
    Siamara - 39 jaar - 2e kindje

    18 februari
    MM34 - 35 jaar - 2e kindje (1e samen) - (4e keer zwanger - vmk sep'21 en MA feb-maart '22 met lange nasleep)

    20 februari
    MamaAlice030 - 31 jaar - 3e kindje - (4e zwschap, 1 stilgeboorte 24 weken, 1 ma 9 weken)
    Moor1986 - 35 jaar - 2e kindje - (hiervoor 1 vmk 5.5 weken en 1 ma 9 weken)
    Panda33- 33 jaar - 2e kindje

    21 februari
    LMSB - 30 jaar - 3e kindje

    26 februari
    Masa0903 - 28 jaar - 4e kindje


    Totaal aantal zwangeren (21)
    Verrassingsbaby tot de bevalling (3)
    Nog onbekend /te vroeg (1)
    Jongen (7)
    Meisje (10)


    ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

    Afspraken:
    29 september
    - Elraange - 20 wkn echo
    30 september

    - Sles - 20 weken echo

    4 oktober
    - MM34 20w-echo
    - Basisuil GUO ziekenhuis
    5 oktober
    - LMSB - 20 weken echo
    7 oktober
    - Masa0903 - 20 weken echo
    12 oktober
    - LMSB - controle gyn
    25 oktober
    - Intake nieuwe verloskundige - Alice
    28 oktober
    - Pattyx - Controle vk

    31 oktober
    - LMSB - Controle vk



    Wil je op de lijst? Reageer op dit bericht door op 'reageer' te klikken.
    Pas je dingen aan en haal aan het begin [ QUOTE ] weg en aan het eind de: [/ QUOTE]


    ♡ In liefdevolle herinnering ♡

    ☆ van Michje
    ☆ van KarlijnA91
    ☆ van Crackertje
    ☆ van Loveischocola
    ☆ van Chrissie1990
    ☆ van Aniek86

    ☆ van Heidezicht
     
  4. MamaAlice030

    MamaAlice030 Fanatiek lid

    6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Fijn dat ze het goed in de gaten gaan houden. Hoe voel je je na dat nieuws? Nog geen grote zorgen maar toch niet helemaal zoals je hoopt misschien?
     
  5. MamaAlice030

    MamaAlice030 Fanatiek lid

    6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Gesprek met de gyn is geweest, prognose is in principe goed, wel even wat bloedonderzoek om te kijken hoe het een en ander er nu voor staat. Dus nog niet veel antwoorden, volgende week donderdag weer bellen en dan kijken we verder.
     
  6. Sles

    Sles Actief lid

    13 jun 2022
    252
    198
    43
    Vrouw
    Hé dat is niet wat je wilt horen met zo’n echo.. hopelijk maakt ze nog even een groeispurt. Goed dat ze je extra in de gaten houden!
     
    Basisuil vindt dit leuk.
  7. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Fijn! Klinkt goed!
    Ben jij wat gerustgesteld nu?

    Wil vooral weten hoe nu verder.
    Het komt vast wel goed met die kleine, maar wat wordt het traject, wat kan ik verwachten?
    En snap dat dat nooit helemaal te bepalen valt, maar ongeveer. En als het dan weer anders is, prima.
    Maar globaal een idee zou fijn zijn.
    Ben nu vooral doorgestuurd zo van ga die guo maar doen en dan zien we wel.
    Wat ik op dat moment prima vond, alleen mijn hoofd gaat toch enigszins zn eigen gang :roflmao:
    Wel op een prima manier hoor, maar wil altijd graag weten waar ik ongeveer aan toe ben :)
     
  8. MamaAlice030

    MamaAlice030 Fanatiek lid

    6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Ooh heel herkenbaar haha, ik wou ook alle paden en opties weten enzo. Maar zkh wou steeds 1 stap nemen en dan daarna alle vervolg stappen/opties uitleggen. Hou ik niet van haha, k ben graag voorbereid op alles :p Heb je na de guo nog gesprek met gyn?

    Weet nog niet zo goed wat ik er nu van vind. Merk dat mn lijf vooral nog wat stress ervaart van alle dingen die we in het zkh meegemaakt hebben. Nu weer dezelfde artsen, dezelfde kamers, dezelfde gesprekken. Mn psych zegt altijd dat je hoofd misschien dingen wat wegstopt maar je lijf trauma's wel onthoud, en dat merkte ik nu ook wel. Tijdens het bloedprikken echt zo'n moment van ''ik wil hier helemaal niet zijn, niet weer lek geprikt, niet weer spannende onderzoeken enzo''. Dat had ik toen ook, stress om de situatie maar ook omdat je allemaal onderzoeken en nare dingen moet doen die je niet wilt (puncties, mri's enzo) maar wel moet doen. En dat je de stress maar weg stopt omdat je door moet en antwoorden nodig hebt en positief wil blijven. Dus merkte na het gesprek vooral wat loskomende onrust daardoor, en weet nog niet zo goed hoe ik me echt voel over het gesprek. Technisch gesproken was de kans op een slechte situatie klein, maar dat was vorige keer ook dus dat zegt me ook weinig. Eerst bloedonderzoek maar afwachten en dan verder kijken denk ik. En dan kan ondertussen alles van gister en vandaag beetje zakken en kan ik er ff lekker over malen.
     
  9. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    @MamaAlice030, heb je nog mogelijkheid tot contact met de psych? Ik weet niet of je een lopende behandeling hebt, maar zo nee kan ik je aanraden om preventief een afspraak te maken. Er komt zo te horen best veel los en gesprekken met de psych kunnen je helpen voorkomen dat het niet meer gaat. Ik vond het eerst onzin voor mijzelf, maar gaandeweg ben ik er wel anders over gaan denken.
     
    Moor1986, MamaAlice030, LMSB en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Jij mag altijd je verhaal hier kwijt. Je blijft altijd lid van dit clubje ;)
    Fijn juist om zo nu en dan van je te horen.

    En genieten van de zwangerschap, wat is dat? :roflmao::roflmao: ik zoek dat nog:rolleyes:
     
  11. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nog even geduld dus weero_O
     
    MamaAlice030 vindt dit leuk.
  12. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Snap ik! Waren je andere kindjes ook aan de kleine kant?
     
  13. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja dat klinkt best slim..
     
  14. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    He bah, wat een onzekerheid @MamaAlice030 en @Basisuil. Ik begrijp heel goed dat jullie eigenlijk gewoon nu!!!! willen weten waar jullie aan toe zijn. Ik snap de artsen wel dat ze liever stap voor stap doen maarja dat is voor jullie niet fijn. Afwachten maar weer dus.

    Wat een bizarre situatie @Heidezicht! Ik hoop ook dat alles goed gaat komen en dat de verantwoordelijkheid nog gaat komen. Voor jou nu extra lastig en dat gevoel mag er natuurlijk ook zijn hé. Het is heel dubbel allemaal. Je mag altijd je verhaal doen hoor! ♡
     
  15. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Lief van jullie. Het is fijn om toch nog zo welkom te zijn. En ach, je kunt GTST kijken of mijn verhalen lezen, komt op hetzelfde neer he... ;)
     
    Moor1986, Ingeltje, LMSB en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @MamaAlice030 het is ook sowieso veel wat jullie hebben meegemaakt en dan nu weer zo'n heel traject...
    Hopelijk snel de uitslag van het bloed, zonder gekke dingen!

    @DR87 de oudste was 3816, dus niet bepaald klein zegmaar :D
    De jongste was 2760, wel klein. Maar er zit zo weinig tijd tussen dat we dat toen de schuld hebben gegeven.
    En hij liep bij de 20 weken echo keurig op schema.

    Net nog even een hele poos met mn man gebeld, dat was even super fijn.
    We staan er beide hetzelfde in. Met die kleine meid zal het vast wel goed komen, maar een beetje weten waar we aan toe zijn is wel prettig.
    Hij kan dinsdag gelukkig wel mee en gewend om met artsen te praten, dus hij mag lekker het woord doen :D

    We zeiden al, het zal bij ons ook eens een keer normaal gaan :rolleyes:

    Er staat geen gesprek met de gyn gepland. Alleen deze guo...
     
    miloena vindt dit leuk.
  17. MamaAlice030

    MamaAlice030 Fanatiek lid

    6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Ben nog in contact, en daar ben ik heel blij mee zo in dit hele traject idd.
     
    Ingeltje en Basisuil vinden dit leuk.
  18. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Schedeltje van madam.
    Blijf dat altijd mooi dat je zo die hersenhelften ziet.
    En je ziet ook meteen dat haar hoofdje op de meting echt heel klein is.
    Is diverse keren gemeten, kwam iedere keer op hetzelfde uit.

    download-5.png
     
    Moor1986 en DR87 vinden dit leuk.
  19. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Hier bij de tweede doorverwezen omdat ze te groot was. Volgens mij P90 ofzo. In het ziekenhuis tot het einde meerdere echo’s gekregen en het bleef zo (dus was ook medisch). Mijn verloskundige zei dat het bij meisjes vaak toch meevalt, omdat ze vaak wat kleiner zijn. En idd, we kregen een gemiddeld kind (3400 gr dacht ik). Het kan dus ook gewoon zijn dat je een wat kleiner meisje hebt. Of dat het straks weer netjes naar gemiddeld gaat.
     
  20. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Correctie op mezelf: mijn man zegt net dat ze bijna 3800 gram was. Maar toch, het was minder erg dan ze dachten ;)
     

Deel Deze Pagina