Uitgerekend februari 2023 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ingeltje, 28 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaAlice030

    MamaAlice030 Fanatiek lid

    6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Plafond woonkamer wordt gestuukt en moeten we dan zelf schilderen. Beneden oude laminaat er uit en nieuw laminaat leggen. Boven 2 verdiepingen tapijt er uit en ook laminaat leggen. Trap tapijt er af, schuren en schilderen. Alle kamers en halletjes schilderen en plafonds witten. Boven alle deuren en deurposten schilderen (en natuurlijk dan ook schuren :|). Keukenkastjes schilderen. Knieschotten op zolder schilderen. En wat bergruimtes opknappen met nieuwe plankjes en schilderwerk. Volgens mij was dat het wel haha.
    Nog een dikke knuffel voor jou. Dat afscheid nemen van zorgeloos genieten is gewoon helemaal ruk.

    @LMSB moet je dan ook andere dingen gaan eten of daar op gaan letten ofzo? Vindt je het spuiten spannend? Wat vervelend dat je je zo slecht voelt af en toe. Knuffel ❤
     
  2. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    @MamaAlice030 Ja dat moest ik al sinds 2 weken maar mijn waardes overdag zijn goed, alleen nuchter niet. Dus het is heel apart weer :| Overigens at ik al gezond dus aan mijn voeding viel niet veel aan te passen en echt veel/genoeg eten deed ik sowieso al niet tijdens deze zwangerschap want mehhhh geen zin in.

    Wat moet er een hoop gebeuren joh in jullie nieuwe huis! Enig idee hoelang jullie er ongeveer over gaan doen? Straks komt je nesteldrang om de hoek te kijken :p
     
  3. MamaAlice030

    MamaAlice030 Fanatiek lid

    6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    We willen er voor week 43 in dus gaat wel doorwerken worden haha. Man is nu 2 weken vrij en daarna ben ik een week vrij dus hopelijk komen we dan een eind :) Wat gek idd van die waardes, alsof je lijf snachts ff kortsluiting heeft ofzo. Hopelijk helpt het gesprek maandag beetje en hebben ze nog tips wat je evt zou kunnen doen.
     
  4. miloena

    miloena Fanatiek lid

    19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    @Elraange fijn je goede echo! En een meisje dus ? :D:D

    @LMSB ah dat is echt rot! Hopelijk krijg je het met spuiten wel onder controle. Maar vervelend al dat extra omdenken!

    @MamaAlice030 oeh genoeg te doen; maar wel lekker straks je perfecte huis zoals je wil!
     
    MamaAlice030 vindt dit leuk.
  5. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    @een meisje ja klopt gewoon een meisje. Ik ben zo happy. Ook omdat er niets geks gevonden is.
    T moet nu gewoon wel goed gaan.

    @LMSB ohnee ik moest altijd spuiten, kort en langwerkende insuline.
    Is ff wennen, maar moet goed komen.
    Altijd spannend die naald in je buik zetten, maar tis gelukkig een klein naaldje dat scheelt ook.
    En ik weet niet of je striae op je buik hebt, maar ik heb daar per ongeluk es doorheen geprikt dat was niet fijn, dus dan ff stukje ernaast pakken.

    @MamaAlice030 hoe ben je eronder nu met alles ( verhuizen, klussen, werk, opvang en zwangerschap)?

    Ga vlgd week nadenken over de inrichting baby kamer ( ik heb alles al, maar qua indeling en kleur)
     
    miloena en Basisuil vinden dit leuk.
  6. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @MamaAlice030 poeh, flinke klus!
    Neem je wel goed je rust ook!

    @LMSB mmm, vervelend zeg! Ook die hypo's klinken totaal niet fijn :(
    Raar ook dat het dan nu ineens wel zo is en die andere 2 zwangerschappen niet.
     
    MamaAlice030 vindt dit leuk.
  7. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ohhh wat een pech lmsb... hopelijk valt het niet teveel tegen straks. Knuff!
     
    LMSB vindt dit leuk.
  8. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Oh dat is wel fijn ja, even vrij zodat jullie daar aan de slag kunnen!

    @Elraange Bedankt voor de tip! Ik heb wel wat striae ja dus zal er op letten, haha. Waren jouw waardes overdag ook niet goed vanwege de kortwerkende insuline?

    @Basisuil Ja heel raar, maarja de kans dat het terugkomt is wel groot helaas. Dus nu ben ik de sjaak. :o:
     
  9. MamaAlice030

    MamaAlice030 Fanatiek lid

    6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Nu vooral standje doorgaan en niet nadenken haha. Vandaag lekker keukenkastjes schuren en schilderen. Dat werk is storend maar komt wel goed denk ik. Zwangerschap moeten we gewoon voor nu van uit gaan dat het goed zit en dan zien we donderdag met het telefoontje wel weer verder. Moet gewoon niet te hard van stapel lopen met werken en klussen en even naar mn lijf blijven luisteren :)
     
    Elraange vindt dit leuk.
  10. Moor1986

    Moor1986 Actief lid

    20 jun 2022
    182
    161
    43
    Vrouw
    Ahh mooi plaatje. Maar idd niet wat je wil horen dat ze een week achter loopt. Moet zeggen dat ik hrt vaker heb gehoord en dan toch later bij trok maar je weet het niet dus het is fijn dat ze je extra in de gaten gaan houden en de placenta en navelstreng gaan controleren.

    @MamaAlice030 misschien is idd een gesprek met de psch wel weer even fijn? Het is heel heftig wat je hebt meegemaakt en dit haalt ook daarvan alles weer terug.. sterkste meid!
     
  11. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ahhhh, zo leuk! Mini is zo druk nu, had een afstandsbediening op m'n buik gelegd :roflmao: gaat dat hele ding op en neer. Ik vind deze fase echt heel leuk, nu de trapjes nog aangenaam zijn. :p Denk dat ze door heeft dat er aan de bovenkant ook al ruimte is want daarvoor voelde ik haar alleen maar bij mijn schaambot. Nu inderdaad ter hoogte van mijn navel.
     
    Moor1986, Basisuil en Imyselfandi vinden dit leuk.
  12. Pattyx

    Pattyx Bekend lid

    31 okt 2021
    804
    1.221
    93
    Vrouw
    Moment van schaamte ook gehad :oops:.
    Even naar de prenatal met mijn vriend en bij de kassa toen we aan het afrekenen waren voelde ik mezelf niet goed worden, dus ik zei dat nog hardop. En voor ik het wist werd ik wakker op de grond. Ik ben sowieso al bekend met een lage bloeddruk maar dit nog nooit meegemaakt. Gelukkig ving mijn vriend mij op en was het personeel meteen heel behulpzaam met dextro en ranja. Maar wel even flink schrikken.. maandag even bellen naar de verloskundige hierover en mijn bloeddruk denk ik in de gaten houden.
     
  13. Imyselfandi

    Imyselfandi Actief lid

    23 mrt 2022
    406
    430
    63
    Vrouw
    Oh shittt, ben je wel oke? Geen pijn van de val?
     
  14. Imyselfandi

    Imyselfandi Actief lid

    23 mrt 2022
    406
    430
    63
    Vrouw
    Ik heb vanmiddag een zwangerschapsmassage gehad. Überhaupt voor het eerst een massage. Was heel erg lekker, soms wat pijnlijk maar zeker een aanrader :thumup:
     
    DR87 en Basisuil vinden dit leuk.
  15. Pattyx

    Pattyx Bekend lid

    31 okt 2021
    804
    1.221
    93
    Vrouw
    nee mijn vriend heeft mij blijkbaar opgevangen en op de grond gelegd dus ik ben gelukkig niet hard neergekomen! Alleen flink geschrokken, toen ik bij kwam begon ik oook eerst te lachen en daarna moest ik heel de tijd huilen….. rare hormonen. Gelukkig is de kleine meid actief aan het trappen dus hoop dat ze er niks van mee heeft gekregen.
     
  16. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Oh wat schrikken @Pattyx! Inderdaad verstandig om je bloeddruk in de gaten te houden alhoewel ze geloof ik niks (kunnen) doen tegen een te lage bloeddruk. Misschien handig om in dat geval een paar zoute dropjes te nemen? Teveel mag ook weer niet.

    Wat heerlijk @Imyselfandi! Lekker ontspannen! :)
     
    Imyselfandi vindt dit leuk.
  17. Pattyx

    Pattyx Bekend lid

    31 okt 2021
    804
    1.221
    93
    Vrouw
    nee geloof dat een lage bloeddruk niks aan te doen is inderdaad, schijnt ook gelukkig niet erg te zijn voor de baby. ga nu standaard dextro in m’n tas stoppen en wat vaker een bouillonetje pakken. Vind het wel spannend nu bang dat het nog eens gebeurd.
     
  18. MamaAlice030

    MamaAlice030 Fanatiek lid

    6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    oh wat schrikken, hopelijk was dit de enige en laatste keer. Hoe voel je je nu? Kan je nog best wat gaar van zijn. Mn vk tipte ooit dat als je je duizelig voelt als je staat, je een paar keer op je tenen moet gaan staan (net als de kuitoefening zegmaar). Dan spannen je kuiten zich aan en pompt het bloed uit je benen snel naar boven. Bij mij heeft het al een paar keer geholpen, hier elke zwangerschap lage bloeddruk :o:
     
  19. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @Pattyx oeps! Vooral voor jou en je vriend schrikken!
    Gelukkig kon hij je goed opvangen.
    Ze zijn bij de prenatal wel wat gewend denk ik ;)

    Ik zou vooral even een rol zoute drop in je tas stoppen.
    Dat helpt nog wel iets om je bloeddruk iets te verhogen en veeee drinken.

    @LMSB leuk he! Dat gewriemel en gedoe.
    Ga dat straks wel echt missen hoor! Probeer er nu ook echt bewust van te genieten.
     
  20. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hé zwangerschap diabetes kenners in dit topic

    Ik heb vandaag weer last gehad van een te laag suiker gevoel. Was 2,5 u na de laatste maaltijd en voelde me opeens heel gammel. Snel 2 ham kaas croissants naar binnen gewerkt en 10 minuten later thuis gemeten, zat op 4.6 toen. Zal dus wel wat tienden lager geweest zijn in de winkel, vorige keer dat ik me zo voelde was het 4.2. Ik weet dat dat officieel niet te laag is, maar ik voel me wel altijd heel gammel bij die waarde.

    Maar vanmiddag, 1,5 u na mijn lunch voelde ik me opeens weer niet goed en zat ik juist vrij hoog volgens mij, 7,8

    Is het slim om eens zo'n dagcurve bij te houden of zit ik mezelf nu te hypochonderen:|.

    Ik verzamel namelijk alle rare dingen die je kunt krijgen in een zwangerschap :rolleyes::rolleyes:
    Heb er wel hoog risico op. Denk dat ik volgende vk afspraak over 3 weken ook die suiker test moet gaan doen in het zkh
     

Deel Deze Pagina