Uitgerekend februari 2023 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ingeltje, 28 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MM34

    MM34 Bekend lid

    18 jun 2021
    556
    762
    93
    Vrouw
    Hey dames

    Hier ben ik weer. Ik ben 7 weken offline geweest denk ik, ik had te veel schrik ivm de cyste die ze gezien hadden en het lukte even echt niet meer om hier te komen lezen. Ik wil jullie wel meedelen dat we vorige week een echo hebben gehad en de cyste is verdwenen! Heel erg blij en opgelucht.

    Ik heb 2 uur moeten bijlezen ofzo maar ik lees dat het hier met de meesten wel goed gaat :) .

    Over die P30 etc kan ik niet echt meepraten, dat doen ze hier in België totaal niet. Ze maken geen groeiecho's... Ik weet alleen dat mijn baby een week of 2 geleden op 1 kg werd geschat. Meer zeggen ze niet. Op zich wel jammer want zou ook wel willen weten of mijn baby een beetje gemiddeld is.

    Als ik het goed heb gelezen en begrepen dan mogen jullie allemaal binnenkort met verlof en hoeven jullie niet meer te gaan werken?
    Gelukzakken! :)
    Ook dat kennen we niet in België, hier moet je doorwerken tot 1 week voor de bevalling.

    @Pattyx zo onfair dat ze zomaar kunnen zeggen dat ze je contract niet verlengen!
    En wat die pijn in de liezen betreft: ik heb een liesbreuk aan elke kant. Als het echt pijnlijk wordt, zou ik het zeker laten nakijken. Bij mij is het ook een drukkend gevoel en staat het gezwollen.

    @Ingeltje wat een eikel! ongelofelijk

    @Basisuil succes met alle groeiecho's. Geeft misschien wel wat vertrouwen dat het nu zo nauw opgevolgd wordt?

    @MamaAlice030 hoe gaat het met jou? Kan je ondertussen al wat meer van de zwangerschap genieten? Hier begint het nu eindelijk... na 29 weken ;) ik begin wat vertrouwen te krijgen.

    @LMSB Leuk zo'n pretecho's. Wordt dat veel gedaan in NL? Hier is het niet heel gangbaar en vooral heel duur :)
     
    Ingeltje vindt dit leuk.
  2. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wat fijn weer iets van jou te lezen! En super dat de cyste weg is zeg.
    Pfff tot 39 door werken... Niet te doen:eek:

    We hebben inmiddels ook een WhatsApp app groepje, mocht je erbij willen dan mag je mij of basisuil een berichtje doen!
     
    MM34 vindt dit leuk.
  3. MamaAlice030

    MamaAlice030 Fanatiek lid

    6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Wat onwijs fijn dat de cyste weg is, kan me voorstellen dat dat stress geeft.
    Wat pittig doorwerken tot 1 week voor de bevalling, pfoeh doe ik je niet na!
    Weet niet of je beetje bij de grens in de buurt woont maar een pretecho in nl laten maken en vragen of ze ook de groei willen bekijken? Geen idee of pretecho-mensen dat doen maar je zou ze kunnen vragen (mits je dus niet het halve land door hoeft natuurlijk haha)
    Hier begint het besef dat we zwanger zijn er een baby bij komt eindelijk te komen na 28 weken :o: Voelt aan de ene kant beetje lullig tegen over de baby dat ik hem al die tijd onderbewust beetje ''ontkend'' heb ofzo. En lullig tegen over mezelf dat ik al die tijd niet heb genoten. Maar goed, het is wat het is. Nu lekker inhalen :D (en heb nu ook meteen stress van alle dingen die er nog geregeld moeten worden)
     
  4. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik denk dat, als je over het onderbewuste praat, op een 'hoger niveau' je kindje ook heel goed voelt waarom je zolang in spanning hebt gezeten, dat het wel weet dat het heel gewenst is, maar jullie ook heel lang bang zijn geweest om het te verliezen...
    Ik ben zelf vrij spiritueel ingesteld en ik geloof dat er op zielsniveau veel meer gebeurt dan wij weten.
    Zo voelt het voor mij in ieder geval wel @MamaAlice030 aan liefde geen gebrek ❤️

    #EindeZweefbericht :D
     
  5. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw

    Wauw mooi gezegd zeg ik ben ook wel iets zweverig, maar dit is echt een mooie gedachte zeg prachtig.
    Dit doet mij ook goed, want dat genieten is hier ook een dingetje.
    Al moet ik zeggen nu 29wkn ik er ook meer in ga geloven dat het goed komt.

    @MM34 yes eindelijk weer goed nieuws vanuit jou kant.
    Goed te horen dat die cyste weg is.
     
    MM34 en Ingeltje vinden dit leuk.
  6. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @MM34 wat fijn dat de cyste weg is!!
    En tot 39 weken doorwerken, hoe dan?
    En wat als de baby eerder komt?

    @MamaAlice030 juist omdat je bant bent om hem te verliezen, geeft aan hoeveel je eigenlijk al om hem geeft.
    Lekker genieten nu :)

    @Elraange bij jou nog alles goed?
     
    Elraange, MM34, Ingeltje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. miloena

    miloena Fanatiek lid

    19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    @MM34 wat super dat de cyste weg is, een hele geruststelling ! Fijn weer wat van je te lezen !
    En wow tot 39 weken, niet te doen, en hoelang na de tijd?
     
  8. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oh ik heb het opgezocht, het lijkt wel iets op NL want je mag wel eerder eruit. Maar je moet die laatste week en wij gaan standaard met 4 weken ervoor eruit

    Moederschapsverlof voor werknemers
    Als u gaat bevallen, dan hebt u recht op 15 weken moederschapsverlof. Het moederschapsverlof bestaat uit twee delen:

    • Voor de geboorte ('zwangerschapsverlof'): maximaal 6 weken (waarvan 1 week verplicht te nemen)
    • Na de geboorte ('bevallingsrust' of 'bevallingsverlof'): minimaal 9 weken (verplicht te nemen).
    Eén week voor de vermoedelijke bevallingsdatum mag u niet meer gaan werken. De overige weken (prenataal) zwangerschapsverlof (maximaal 5 weken dus) mag u overdragen naar de (postnatale) bevallingsrust. Daardoor kan het postnatale verlof maximaal 14 weken bedragen.
     
  9. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ohhhh, dus het is eigenlijk je eigen schuld :p:roflmao:
    Dit klinkt wel beter! Maar alsnog pittig om tot 39 weken door te werken.

    Ik ben blij als ik over 2,5 week mag stoppen.
     
    MM34 vindt dit leuk.
  10. MM34

    MM34 Bekend lid

    18 jun 2021
    556
    762
    93
    Vrouw
    Haha ja ik snap inderdaad dat het voelt alsof het dan je eigen schuld is als je de “regel” leest.
    Maar hier is het toch echt not done om meer dan een week van tevoren te stoppen. Echt niemand doet dat. Het wordt niet algemeen aanvaard ofzo.

    Maar als ik het goed begrijp dan beginnen jullie na de geboorte wel vroeger te werken?
    Op hoeveel weken gaan baby’s normaal naar de crèche in Nederland?

    Ik woon int centrum van België dus even snel de grens over is niet echt een optie
     
  11. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Eigenlijk toch apart dat er zo'n verschil is.
    Pas je dan wel je werkzaamheden aan?

    Ik ga 6 weken van tevoren met verlof (verplicht omdat ik gedeeltelijk ziekgemeld sta), maar heb daarvoor nog 2 weken vakantie.
    Daarna dan 10 weken verlof en een week vakantie. Je hebt in totaal 16 weken waarvan er 4-6 voor je uitgerekende datum zijn en de rest erna. Mocht je 6 weken van tevoren met verlof gaan en je baby wordt bij week 42 geboren, dan krijg je 2 weken extra, omdat je altijd minimaal 10 weken verlof hebt na je bevalling.

    De baby's gaan hier dus met zo'n 10 weken naar de crèche.

    Maar sinds augustus is er nu een nieuwe regeling bij. Je kan dan 9 weken verlof opnemen en krijgt dan 70% betaald. (Tenzij je onder Cao het rijk valt, dan is het 100%)
    Dit geldt ook voor mannen.
     
  12. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    @Basisuil wij waggelen gewoon lkkr voort met positieve vooruitzicht oftewel alles nog stabiel, afgelopen donderdag weer controle gehad.
    Ik mocht nu iedere wk komen, maar dat vond ik zelf nog niet nodig.
    Tenzij klachten als bloed of vruchtwaterverlies.
    Heb alwel te horen gekregen wat ik moet doen bij breken v mijn vliezen en advies mn vluchtkoffer alvast in te pakken.
    Dat moet ik nog doen hoor.
    Dus wel iets spannend, maar verder nog alles stabiel.

    En bij jou?
     
    Ingeltje en Basisuil vinden dit leuk.
  13. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Fijn dat alles nog goed gaat en rustig is!
    Houden zo komende 9 a 10 weken en dan moet ze gewoon lekker zelf komen!

    Hier rustig. Komende controle maar weer afwachten.
    Mag wekelijks de binnenkant van het ziekenhuis gaan bekijken :p
     
  14. miloena

    miloena Fanatiek lid

    19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Zo elke week al, is dat met reden? Verwachten ze dat het eerder komt? Fijn dat het verder goed met je gaat!
     
  15. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    Ja kans s er vanwege die placenta.
    Maar we blijven duimen hoor dat ik doorwaggel tot sws 38wkn
    Eerder ben ik er nog niet klaar voor/mee :D

    Hoe gaat t met jou?
     
    Basisuil vindt dit leuk.
  16. miloena

    miloena Fanatiek lid

    19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Oh ja natuurlijk, heus niet zws dement haha sorry!
    Ik hoop het ook voor je, dat de kleine lekker even blijft zitten tot minstens 38 weken!
    Hier gaat het goed, wel veel misselijk en bij vlagen overgeven. Bah, maar goed nog even 10 weekjes doorzetten :D die schopjes van binnen zijn wel echt genieten, optimaal proberen van genieten zo!
     
    Elraange vindt dit leuk.
  17. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    Heerlijk mens ben je haha
    K heb er ook last v die dementie.:rolleyes:
    Hier soms ook nog wat misselijk, maar gelukkig niet zo heftig.
    Jij dus wel das ook pittig nog.

    Ja heerlijk gevoel die schopje en bewegingen
     
    miloena vindt dit leuk.
  18. Dobiv

    Dobiv Lid

    21 sep 2022
    49
    42
    18
    Vrouw
    Hoi!

    Ik kom me ook even melden! Ik ben nu 28 weken zwanger en ook nog net in februari uitgerekend. Na een spannende tijd (veel onverklaarde pijnen, vruchtwaterpunctie, zwangerschapsdiabetes en nog 101 vage klachten) ben ik blij dat we het 3e trimester hebben gehaald.

    Ik heb nog niet de kans gehad om veel terug te lezen, maar zo te zien ben ik helaas niet de enige zonder zorgeloze zwangerschap.

    Hopelijk hebben we allemaal eind februari prachtige mooie gezonde kindjes in onze armen. :)
     
    Panda33, MM34 en miloena vinden dit leuk.
  19. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Welkom! Jij hebt al flink in de achtbaan gezeten zo te lezen. Tijd voor een zorgeloze eindrit dan maar ;)
     
  20. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Lieve dames ben blij om te lezen dat het naar omstandigheden goed met iedereen gaat. Het einde komt langzaam maar zeker in zicht! Dus nog even volhouden. Hier gaat alles goed met de kleine, ze groeit mooi gemiddeld. Prive situatie is bij mij heftig en verdrietig maar ik lees nog steeds mee en hoop dat het goed blijft gaan met alle moeders en baby's.
     

Deel Deze Pagina