haha doe mij ook zo'n service! mooi makkelijk!! Ik kreeg laatst in de boekenwinkel van een heel lief boekennerdje een glaasje water met een koekje.. aaah lief!!!
Waarom hebben ze geen boekennerdjes in supermarkten? Daar werken vaak wat uhm.. kansloze.. figuren! Ik hou van nerdjes!
@Meandor, goed geregeld inderdaad... ik denk ook vaak dat ik flauw ga vallen als ik in de rij sta bij de kassa. Zal wel tussen de oren zitten, maar laatst heb ik mijn mandje laten staan en ben gewoon de winkel uitgelopen, ik moest weg! Er stonden ook allemaal mensen voor me die moeilijk gingen doen over bonnetjes en dingen wilden ruilen enzo, vreselijk. Klinkt als een erg leuke school voor je dochter trouwens! @Ananas, krijg er spontaan zin in. Heb nog wel een blikje staan geloof ik. @3D echo. Wij hebben de vorige keer bewust wat later een 3D echo laten doen met 29 weken. Je krijgt dan niet meer het hele kind in 1 beeld, maar het gezichtje is al echt helelmaal herkenbaar. Ik heb ook een foto van die echo in het babyboek gedaan en je ziet heel duidelijk dat het gezichtje dezelfde is. Oja, die borstvoeding. In het begin is het alsof er een piranha aan je tepel zit, maar dat duurt echt niet lang. Mij is altijd verteld dat pijn niet hoort. Bevallen doet trouwens wel pijn Maar ook dat is te doen...
Nursie: Mooie echo meid! Ik woon niet bepaald in de buurt, dus kan je niet helpen met een goed pretechobureau. Daphne: Vanaf 13 weken in België al en normaliter echt vanaf 16 weken al. Tayaro: Ben heel benieuwd of het ook echt klopt! Meadra: wat goed zeg van die rijles! Netjes hoor Meandor: oeps..... hoe gaat het nu dan? Stoelgang (Om het maar netjes te houden ) Hier sinds de zwangerschap al aan de diarree... Is MrIC een paar dagen aan de dunne, gaat ie lopen klagen... mannen zijn zó zielig als ze wat mankeren... Bevallen: Bij de eerste was ik zo in trance, vond de bevalling echt appeltje/eitje. Zei nog vóórdat ik gehecht was: "goh, en de tweede gaat nog makkelijker?" Verloskundige moest keihard lachen, dat had ze nog nooit van iemand gehoord, zo snel nadat t kind eruit was Tweede bevalling een hel, maar dat ging ook gewoon niet helemaal eerlijk. Heb 7 weken voor de bevalling mijn stuitje gebroken en zou een ruggeprik krijgen, maar die weigerden ze te zetten, pas toen ik van mijn sokken ging van de pijn, gingen ze kijken of ze nog een ruggeprik konden zetten, was ik al over de 6cm en dan gaat het niet meer Borstvoeding: ook alleen pijn in het begin hoor. Algemeen: Meiden, hoe vreselijk cliché het ook klinkt, de pijn van bevallen en bv geven doe je op de één of andere manier 'gewoon'. Als de pijn bij bv blijft, is er iets niet goed (aanleggen of borstontsteking) en dat is dus niet normaal, dus maak je maar niet druk...
@aloha... ik heb 'm besteld op Gendermaker.com was omgerekend 19,-. Wordt vanuit de VS gestuurd, zou 2 weken moeten duren maar had 'm met een week binnen! Ik heb het ook voor de fun gedaan hoor, Weet dat het geen garantie bied. Bevalling en borstvoeding: Bevallingspijn was ik al vergeten toen ik het zkh uit liep.... BV is echt nog soort onverwerkt trauma en daar zie ik op dit moment nog meer tegenop dan bevalling..... Daarom toch maar naar die bijeenkomsten.... @meander.... gaat het nu wel? vaker last gehad van flauwvallen??
dat zal wel per land verschillen dan want ik had om 5 uur 's ochtends ineens 7cm ontsluiting en kreeg om 11 uur nog een ruggenprik, die een uur voor de echte bevalling ook nog verhoogd werd.. heb vandaag mn eerste zwangerschapskleding gekocht, een spijkerbroek en wat truitjes, online en morgen komt het binnen, ben heel benieuwd verder ineens erge rugpijn en begin het nu ook te merken als ik te veel doe, vandaag wat te vaak rond gerend en te druk gedaan en nu ben ik echt kapot! alsof ik de hele dag door de stad heb geslenterd
mn zusje die nog in london is, neemt een voetbalshirt mee voor mn broertje, is dus geregeld @ aloha: oke zal ik onthouden, vriendlief had mn nek gister wel ff gemasseert en nu geen last meer. @ meandor: ojee. maar wel grappig hoe je het opschrijft hihi. was je niet hard gevallen? kijken jullie ook the voice?
SweetMarije: wat fijn voor je zeg! En wat baal ik des te meer dat ze het hier gewoon weigeren........ :S
IC: Verschilt hier per ziekenhuis denk ik.. Mijn schoonzus is eergisteren bevallen in het UMCG en kreeg meteen een ruggeprik toen ze daarom vroeg. De gyn had gezegd "Ja natuurlijk, een ruggenprik kan een bevalling zoveel fijner en makkelijker maken" en toen ze na een x aantal uur 8 cm ontsluiting had werd ie gewoon weer bijgedraaid en pas toen ze volledige ontsluiting had hebben ze hem gestopt en gewacht totdat ze de weeën voelde en mee kon persen..
Jeeej! Groningen ik kom dr (eindelijk) aan! wekker vroeg gezet en heerlijk dagje shoppen, lekker helemaal alleen; zalig!! Moet nog steeds op jacht naar broeken dus hoop dat ik slaag! Enige nadeel, ik ben m'n kortingskaart/ovding kwijt! Oepsie! Gaat trouwens prima met me hoor. Eb van mezelf een redelijk lage bloeddruk en als ik even niet goed oplet gaat dat wel eens mis. Maar ik leef nog niks aan de hand! Jullie nog leuke weekendplannen?
Meandor: Jaloers! Ik wilde vandaag graag even shoppen in Groningen maar ik moet het doen met Assen.. Zucht! Heb geen tijd om richting Groningen te gaan Maar jij veel shop plezier!
Weekend: zit te twijfelen tussen de speeltuin en artis om zo naar toe te gaan. En ik ga gezellig met een vriendje non-alcoholisch borrelen/eten. Tenminste de non staat voor mij... hij zal vast wel wat nuttigen.
Dankje! Gaat zeker lukken.. En assen is vast ook wel een beetje leuk toch? Ben gek op Groningen maar vind shoppen opt moment best frustrerend.. Hoop dat ik wat kan slagen!!
Hier komt moeders langs voor een paar dagen. Gezellig beppen poetsen haha want Ik loop Wat achter en shoppen word sat. Helemaal fijn en leuk Klinkt leuk meandor en dan ook nog in je eentje! Was graaag meegegaan hoor waarschuw even volgende keer!
Hoi allemaal, Weer terug van onze vakantie! Heerlijk, helemaal uitgerust. Even een mooie vakantiefoto spammen van ons dochtertje. En dan teruglezen. Groetjes, Grace Bekijk bijlage 214759
Pfffffff. Ik geef het op. Te veel op bij te lezen (KLETSKOUZEN!) En mijn geheugen is te slecht op alles uberhaupt te onthouden. Aloha: gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Veel mooie echo's gezien. Gefeliciteerd! Carpediem: Sterkte met alle werkproblemen. Borstvoeding: Bij de eerste dacht ik er ook heel simpel over. Zo van vroeger deed toch iedereen het ook? Maar bij E. lukte het niet. Lactatiedeskundige erbij maar aan de borst is niet gelukt. Het kolven ging uiteindelijk wel goed. Ik heb 6 maanden gekolfd. Achteraf gekkenwerk. Ik heb huilend zitten kolven terwijl mijn baby er huilend van de honger naast lag (maar in mijn hoofd kon ik de knop blijkbaar niet omzetten om te stoppen, zo geindoctrineerd met de gedachte het moeten borstvoeding geven tot 6 maanden). Na 7 maanden is vastgesteld dat ik een zware depressie had. Maar ik wil alle "leken" niet bang maken. Het gaat meestal goed! Zorg dat je genoeg drinkt (minimaal 2 liter per dag) en rust (tips lactatiedeskundige). Zet in het begin even door (kan een beetje pijn doen), maar maak er zeker geen moeten van (mijn tips)! De melkvoeding van tegenwoordig is ook prima. Geniet van het weekend! Groetjes, Grace
vroeger wilde het ook niet altijd lukken hoor met de BV. Er waren toen alleen donateurs van BV melk, zoals nu urine wordt gegeven zeg maar voor moeder voor moeders. En idd de FV is tegenwoordig erg goed... misschien iets minder zoet dan BV. Maar goed er mag in deze maatschappij niet gezegd worden dat FV goed is, want je wordt BV geïndoctrineerd met alle gevolgen van dien. Ik heb me echt een hele tijd schuldig gevoeld dat bij mij BV gewoon niet goed liep. Nu kan ik het gelukkig een beetje rationaliseren, maar toen ik net bevallen was kon ik dat echt niet. We zijn hier net lekker naar de speeltuin geweest dus... het was/is lekker weer dus heerlijk zitten schommelen en van de glijbaan af. Nu even woezel en pip kijken (wat ik echt verschrikkelijk vind, maar dochterlief fantastisch) en ik ga even stoofvlees maken.
hmmz ik merk het al bv is een behoorlijk gevoelig onderwerp... nooit geweten haha naja ik zie het wel hoe het hier gaat moet toch eerst zelf ondergaan voor ik een mening kan geven maareh stoofvlees? brrr alleen het woord doet me al kokhalzen haha bah bah die geur!! wel lekker dat je buiten bent geweest in dit heerlijke koude zonnetje, lekker weer zo! En welkom terug Grace! Mooi dat je vakantie leuk was en dat je uitgerust bent! en wat een leuke foto!! lachwekkend ook het verschil in grootte haha Ik las trouwens iets grappigs vanmorgen.. gister viel het ons op dat me buik koud is, alles is warm behalve me buik. even ggoogled en schijnt bijna iedereen te hebben! raaar!!! las ergens dat het komt omdat het verdr van je lichaam af gaat staan net zoals puntje van je neus.. of dat waar is weet ik niet maar vond het wel erg geinig!!