Ooo wat superleuk een meisje! Snap dat je gevoel alle kanten op gaat, maar dat gevoel mag er ook zijn ❤️ O jij dus ook harde buiken… had je dit in je andere zwangerschappen ook zo vroeg? Of echt alleen bij deze?
Nee rust zit er bijna niet in Schoolvakantie bijna voorbij, dus dan wel wat meer rust overdag. Ik ben helaas wel bekend hiermee, had het bij allemaal eigenlijk al best vroeg, bij dochter zelfs vanaf 11wk al. Komt niet alleen omdat het niet de eerste zwangerschap is, maar ik heb dus blijkbaar een hele gevoelige baarmoeder die op echt alles reageert. Als ik zo wat verder ben krijg ik ze zelfs bij elke beweging van de kleine. Bij 2 van de 3 vorige zwangerschappen zorgde het voor premature weeën en ben ik bij zowel de oudste als bij dochter al vroeg in de zwangerschap opgenomen voor weeënremmers en longrijping. Bij de jongste gebeurde dat pas rond 37 weken dus toen heb ik geluk gehad
Wat voor medicatie kreeg je daarvoor als ik vragen mag? Ik heb dat namelijk nog nooit gekregen dus ben wel heel benieuwd welke het is en of het bij jou hielp.
Wij hebben bij allemaal 3D laten doen. Weet niet waar je in de buurt woont, maar pretecho Oss maakt supermooie en duidelijke beelden! Bij Jan koning zijn de 4d beelden ook echt waardeloos vond ik, dat had ik bij mn dochter destijds laten doen, maar bij de jongste terug naar Oss gegaan, zoveel mooier beeld…
Ik heb ook wel harde buiken maar niet zoveel. Misschien is utrogestan een mogelijkheid, ik weet dat dit gegeven kan worden bij veel harde buiken. Bij mijn 2 dochters kreeg ik ook vroegtijdige weeën. Bij de oudste door een blaasontsteking, toen heb ik 12 weken in het ziekenhuis gelegen totdat ze uiteindelijk geboren werd. Bij de jongste was ik zelf vrij paniekerig toen ik met 12 weken al harde buiken kreeg. Ik heb toen van week 17 tm 32 platte bedrust gehouden. Zolang ik niets deed bleef het rustig. Deze keer voel ik wel eens een harde buik maar niet opvallend veel ofzo. Hoofdpijn heb ik wel, elke dag. En helaas extreme bekkenpijn en bandenpijn. Ik doe het echt rustig aan, anders slaap ik snachts niet van de pijn. Afgelopen weekend 2 halve diensten gewerkt om te kijken of het ging, maar het was dramatisch. Trek het echt niet meer. Dus morgen een afspraak bij de arboarts om te bespreken hoe verder.
Ja klopt! Christa heet ze. Ziet er heel nors uit haha maar hartstikke lieve vrouw en prachtige beelden bij haar!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je veel voelt op dit moment. En wat goed dat je zelf aangeeft dat het oké is, want dat is ook zo. Hier is geen handleiding voor, je doet het goed!
Wat rot dat je je zo voelt! Goed dat je een afspraak hebt staan, zo belangrijk om naar je lijf te luisteren. Hopelijk mag je je werkzaamheden wat afbouwen en gaat het met meer rust beter.
Dankjulliewel! Hier is ze bij de 20- weken echo weer helemaal goedgekeurd . Ze is ook lekker actief haha, voel dr helaas nog niet zo duidelijk (placenta aan de voorkant). Maar een hele geruststelling weer. Hier ook af en toe al harde buiken en bekkenpijn helaas. Bij mijn oudste dochters ook gehad.
Ik had deze even gemist…. Maar jeetje, wat erg dat je nu al zo’n last hebt van je bekken en banden. Ben benieuwd wat de arboarts ervan zegt… hopelijk kun je nog minder uren maken of zelfs in de ziektewet…
Wat een fijn nieuws dat alles er weer goed uitzag! Weer even lekker genieten van het lange kijken naar jullie meisje Balen dat bij jou de bekken en harde buiken ook al opspelen
Dat is heel vervelend zeg. En inderdaad vroeg maar de een is wel gevoeliger dan de ander. En zeker als je dan druk bent in de weer met je kids! Niet fijn! Ik heb er nog geen last van, maar gebruik ook Utrogestan (voor vroeggeboorte) en heb een cerclage laten plaatsen en daarna krijg je soort weeenremmers tijdelijk om alles rustig te houden. Dus dat houdt het denk allemaal nog rustig. vorige zwangerschap kwam het ook rond de 18/20 weken wel echt vaak opzetten. Persoonlijk sta ik daar ook niet zo nuchter in en neem ik meteen rust vanwege mijn geschiedenis met een vroeggeboorte. Mijn banden lijken wel erger dan ooit en echt elke dag hoofdpijn. Maar goed nog altijd beter dan zo misselijk.
ja helaas wel.. zoveel mogelijk luisteren naar je lichaam en rust nemen wanneer je denkt dat het nodig is. Meer eigenlijk niet, vooral dat het er bij hoort..
Lief! Ze is hartstikke welkom en ik denk dat ik een zelfde gevoel had gehad als het een jongen was geweest! Nee bij A had ik het pas ver in het tweede/begin derde trimester. En bij M heb ik het helemaal niet gehad (wellicht ook omdat hij niet goed groeide).