Uitgerekende datum IVF

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Snoepjes, 14 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Dag dames!

    Ik ben even benieuwd. Ik ben zwanger geworden door IVF. Op 24 september heb ik een 5 daagse cryo blastocyste teruggeplaatst gekregen in kunstmatige cyclus. Dus in feite heb ik 5 dagen eerder mijn "eisprong" gehad en was ik op 3 oktober 4 weken zwanger.

    Hoe ik ook reken, zowel zelf uittellen als op de site van freya, kom ik uit op 11 juni als UD. Ook qua metingen van het kindje komt het precies overeen. De kliniek zei eerst 12 juni. Maar nu vandaag, gaf de fertiliteitsarts aan dat ik volgens hun berekening en systeem op 8 juni uitgerekend ben.

    Het is verder geen groot probleem natuurlijk, maar vraag me eigenlijk af hoe ze daarop zijn gekomen. Ik kan die link niet leggen. Had er vandaag wel dieper op in kunnen gaan, maar vond de echo en alle andere info even belangrijker. Voor mede IVF'ers, hoe werd er bij jullie gerekend? Of heb ik zelf iets verkeerds gedaan bij het rekenen? :p
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Bij mij gingen ze uit van de bevruchting/ terugplaatsing datum, wat de echo ook aangaf ( want die gaf een andere datum aan).
     
    Sassefras01 en Snoepjes vinden dit leuk.
  3. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Bij mijn eerste zwangerschap zaten ze ook een paar dagen te vroeg met de uitgerekende datum. Bleek dat ze uit waren gegaan van de laatste menstruatie datum. Uiteindelijk na veel gedoe op de juiste (en de door mij berekende) datum gezet.

    Nu bij deze zwangerschap zijn ze wel uitgegaan van de punctie (=eisprong) datum en klopte het precies met wat ik had berekend.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  4. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.580
    6.548
    113
    Vrouw
    Bij mij gingen ze van de punctie datum uit. Dat is volgens mij ook de enige juiste berekening? Die dag moet je zien als dag van de eisprong. Laatste menstruatie datum kunnen ze het niet op berekenen met een kunstmatige cyclus.

    Edit: bij jou dus idd 5 dagen voor de terugplaatsing.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  5. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Ik kom dan weer uit op 11 juni. Nja, hou het daar maar op voor eerst en anders maken die 3 daagjes ook geen verschil haha. Volgende week vrijdag de termijnecho, dan hoor ik wel welke datum het ziekenhuis aanhoudt :)
     
  6. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Hier is gezegd de termijn echo niet aan te houden maar de punctie datum dus 25juni wat de termijn echo ook zeg.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  7. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.580
    6.548
    113
    Vrouw
    Bij mij ook idd
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  8. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Bij dochter zeiden ze ook punctie datum als dag van eisprong aan houden.
    Was 16 juni uitgerekend ze is 2 juli pas geboren:roflmao:
     
  9. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Als je via de Freya tool rekent krijgt je de juiste datum. Een termijnexho gaat hier niks aan veranderen omdat je precies de zgn bevruchting weet. Ik kreeg ook altijd van de fert arts een brief mee dat de uitgerekende datum niet veranderd mag worden.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  10. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bij mij gingen ze uit an de eisprong datum, en klopte ook, metingen gaven t zelfde aan.
     

Deel Deze Pagina