uitgerekende datum....SCHRIKKELJAAR?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door poppy, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppy

    poppy Actief lid

    9 jan 2007
    120
    0
    0
    Ik ben sinds kort zwanger en ik was vorige week 6 weken precies. Een dag later kwam er een consulente van Moeders voor Moeders langs, want ik wou hier graag aan mee helpen...
    Vraagt ze me wanneer ik de eerste dag van mijn laatste menstruatie heb gehad...kijkt ze op een kalender, begint te lachen en zegt ineens: ooo dan wordt het geboren op 29 februari! Waarop ik zei : o. Twee tellen later viel het kwartje...Als het inderdaad zo loopt krijg ik een kind in een Schrikkeljaar! Arme kind! Is ie maar eens in de 4 jaar jarig!
    Dit had ze nog nooit meegemaakt! Nou is toch ook wat! De calculator van deze site gaf 28 feb aan...die doen natuurlijk niet aan schrikkeljaren!
    Nog meer dames die deze datum misschien verwachten?
    Liefs Poppy
     
  2. engeltje22

    engeltje22 Actief lid

    27 apr 2007
    126
    0
    0
    hihi wel heeel leuk zeg je krijgt gewoon een speciaal kindje zo zou ik dat dan zien.
     
  3. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Er bevallen er heel veel niet op de uitgerekende datum, dus misschien valt het mee. En anders heb je gewoon een heel speciaal kindje!
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ja, 4 % bevalt maar op de uitgerekende datum, dus het kan alle kanten op, maar wel bijzonder!
     
  5. Niet meer actief

    hihi wel speciaal als je kindje dan komt
    maar idd er bevallen maar weinig mensen op de uitgerekende datum ;)
     
  6. pinklady

    pinklady Bekend lid

    10 mei 2007
    686
    376
    63
    provincie groningen
    De verloskundige had ook tegen mij gezegt op 29 februari. Ik heb zelf 1 maart uitgerekend. Ik ga dan ook van 1 maart uit.
    Maar het is wel speciaal, daar hebben ze wel gelijk in!

    Groetjes Esther
     
  7. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Jeetje.
    Ik zou het niet leuk vinden, maar ja aan de andere kant een kind is al zo'n wonder, wat maakt het dan nog uit wanneer je uitgerekend bent?

    Ik ben 1 December uitgerekend en ik hoop zo dattie niet op 5 december komt (dan doe ik de eerste 7 jaar wel alsoftie 12 December jarig is hoor).

    En jarig met kerst is ook niet leuk en midden in de zomer ook niet.
    En m'n vk zei daarop: Ik ben op dezelfde dag als m'n moeder en m'n zus jarig, ook niet leuk.


    Eigenlijk kan je het gewoon niet goed doen!

    Linda
     
  8. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bijna t eerste wat wij ons afvroegen.. T is dit jaar toch nog geen schrikkeljaar hè?! Anders zaten wij daar ook tegen aan te hikken. Maar idd 2008 is t schrikkeljaar. ;) :)
     
  9. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Ik ben uitgeteld op 30 november en hoop niet dat het op 5 december komt. Maar ja als het komt, komt het! En och, als wordt het voor jou op 29-2 geboren, als het maar gezond is!
     
  10. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ben midden in de zomer jarig, en dat is hartstikke leuk! Meestal mooi weer namelijk. :) ;)
     
  11. Niet meer actief

    Ik ben dus ook uitgerekend op mn eigen verjaardag, dus als t kleintje precies op die dag komt is ie ook jarig gelijk met zn mama. Dat lijkt me helemaal ni leuk voor zo'n uk, dus ik hoop dat ie wat eerder komt. En nee inderdaad ook niet een weekje later, want dan zit je weer met sinterklaas (ben 26-11 uitgerekend/jarig)
     
  12. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Mijn schoonzusje, ook hier op het forum, is ook uitgerekend op 29 februari!
     
  13. Watervrouw

    Watervrouw Actief lid

    19 apr 2007
    178
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Rotterdam Nesselande
    Hoi,

    Ik ben ook uitgerekend op 29 febr. :eek:
    Maar heb volgende week zaterdag een termijn echo. Om te kijken hoever ik ben omdat mijn laatste ongi net 1 dag was!.
    Dus voor mij ff afwachten. Anders ben ik ook uitgerekend op de 29e


    Groetjes,

    Georgette
     
  14. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    als het kindje op de 29e wordt geboren dan mag je van de gemeente de 28e of 1 maart kiezen anders is het niet leuk voor dat kindje
    ook ivm kinderdag verblijven school enz
     
  15. poppy

    poppy Actief lid

    9 jan 2007
    120
    0
    0
    Ja als het kindje maar gezond is inderdaad!
    En de kans dat ie geboren wordt op de uitgerekende datum is wel heel klein...
     
  16. Clau24

    Clau24 Niet meer actief

    Ben ook midden in de zomer jarig en ook nog eens op mijn oma's verjaardag (die helaas overleden is en waar ik het 20 jaar lang mee gevierd hebt!)
     
  17. Anieteke

    Anieteke Actief lid

    21 apr 2007
    301
    0
    0
    Bij mij is, zoals mijn schoonzusje al aangaf, de door mijzelf berekende datum 29 februari 2008.
    Dat kan nog veranderen, maar er is dus een kans op de 29e ;)
     
  18. Ylana

    Ylana Actief lid

    6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Ik ben zelf op 11 februarie uitgerekend.
    Grote kans dat ik beval op 29 februari. Echt iets voor ons.
    Met mijn dochtertje was ik op 13 februari 2003 uitgerekend. Uiteindelijk heeft zij een geboorte datum van 03-03-2003 :D
     
  19. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, ik ben ook op 29 februari uitgerekend.

    Ik ben zelf op Dodenherdenking jarig (vind ik absoluut niet erg), maar de kleine dacht zeker ook, mama op een byzondere dag, dan ik ook :).

    Toen ik VK telefonisch sprak zei ze ook, dat de kans dan ook bestaat dat het valentijsdag word... da's misschien leuker :).
    Maar ach, als het maar gezond is.
     
  20. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ben uitgerekend op sinterklaas, hoop niet dat de kleine dan komt en anders vieren we het gewoon op een andere dag ;) iemand zei hier laatst zelfs op het forum dat je in bepaalde gevallen in overleg bij de aangifte een dag eerder of later mag opgeven, om dit soort gevallen te voorkomen. weet alleen niet of dat inderdaad zo is en hoe het dan precies werkt.
     

Deel Deze Pagina