Uithuilen en opnieuw beginnen

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Ilse1973, 3 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse1973

    Ilse1973 Actief lid

    19 okt 2007
    160
    0
    0
    Vandaag bij de vk gehoord dat ik een missed abortion heb: het vruchtje is met 6 weken gestopt met groeien. Ik zou nu 9 weken zwanger moeten zijn. Ik voel me boos, verdrietig en teleurgesteld. Aan de andere kant voel ik me leeg en deels ook opgelucht omdat ik al een tijd het gevoel had dat het niet goed zat. Die onzekerheid is ontzettend frustrerend. Nu moeten we uithuilen en opnieuw beginnen en dat lijkt me zwaar: de romantiek van het samen een kindje krijgen is weg... ik wil niet dat het een obsessie wordt. De droom die we samen voor heel even hadden is weg, de toekomst die we voor ons zagen is compleet veranderd. Dat doet pijn, heel erg pijn. Nu eerst wachten tot het vruchtje uit zichzelf mijn lichaam verlaat, dan de eerste menstruatie afwachten en dan hopen op een nieuw klein wondertje. Nu maar hopen dat het ons gegund is.
     
  2. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    heel veel sterkte meid
     
  3. Sens

    Sens Bekend lid

    24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Ow Ilse heel veel sterkte de komende weken. Ik hoop voor je dat het lichamelijke gedeelte snel achter de rug is!
     
  4. Ilse1973

    Ilse1973 Actief lid

    19 okt 2007
    160
    0
    0
    Dank voor jullie berichtjes!

    Groetjes,
    Ilse
     
  5. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Sterkte meid...
     
  6. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    12.958
    408
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

    liefs vruchtje
     
  7. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    heel veel sterkte in deze moeilijke dagen
     
  8. Niet meer actief

    Heel veel sterkte!
     
  9. Sens

    Sens Bekend lid

    24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Ilse hoe is het nu met je?
     
  10. Ilse1973

    Ilse1973 Actief lid

    19 okt 2007
    160
    0
    0
    Hoi Sens,

    Bedankt voor je belangstelling!

    Naar omstandigheden gaat het goed met ons. Donderdag en vrijdag hebben mijn man en ik gebruikt om het nieuws even te laten bezinken en om even tot rust te komen. Ik wilde eerst vrijdag weer aan het werk gaan maar later heb ik besloten om toch even wat tijd voor mezelf te nemen. We hebben besloten om ons niet op te sluiten en zijn vrijdag gewoon de dagelijkse dingetjes gaan doen. We wilden er even uit om onze zinnen te verzetten en zijn dan ook 's avonds uit eten geweest: het was goed om er even uit te zijn en te genieten van elkaars gezelschap en het heerlijke eten (Japans).

    Zaterdagochtend werd ik wakker van de pijn: hevige krampen. De pijn werd steeds erger en erger en op een gegeven moment was ik er gewoon misselijk van. Al met al heb ik een mini-bevalling meegemaakt. Onwijs hevige krampen en ontzettende pijn in mijn rug. Ik zal jullie verder de details besparen maar uiteindelijk ben ik rond de middag dus "bevallen". Het vruchtzakje met daarin het vruchtje was duidelijke herkenbaar. Na het hele gebeuren heb ik de verloskundige gebeld en zij is 's middags langs geweest. Ze heeft het vruchtzakje bekeken, mijn verhaal van het gebeuren aangehoord en ze constateerde dat het waarschijnlijk een volledige miskraam was en dat ik me feitelijk geen zorgen hoef te maken dat ik nog naar het ziekenhuis moet. Aanstaande donderdag moet ik contact openemen om even te bespreken hoe de komende dagen verlopen en dan zou alles langzamerhand weer "back to normal" moeten gaan.

    En dan ... tsja ... heel even hebben wij ons al een beetje papa en mama gevoeld en waren we toekomstplannen aan het maken die we nu weer (even) in de ijskast moeten zetten. Dat doet pijn, helemaal als om je heen alles en iedereen zwanger lijkt te raken van een zuchtje wind. We rollen op het moment van het ene kraamfeest in het andere en dat is wel even zwaar.

    Nu moeten we de knop omzetten, dit verhaal een plaatsje geven en vooruit kijken.

    Groetjes,
    Ilse
     
  11. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    heel veel sterkte en een dikke knuffel
    loopy
     
  12. Ilse1973

    Ilse1973 Actief lid

    19 okt 2007
    160
    0
    0
    Dank voor alle steun... ik wens iedereen die ook bezig is met zwanger worden al het geluk van de wereld en dat het maar snel mag lukken!
     
  13. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Echt verschrikkelijk dat dit jullie moest overkomen. Ben je 'blij' dat je kindje wel zelf is gekomen en dat je het even hebt kunnen zien? Ik hoop dat dit je wel helpt in je rouwproces, hoe moeilijk het ook is en blijft. Moge jullie kinderwens maar snel in vervulling gaan!
     
  14. Ilse1973

    Ilse1973 Actief lid

    19 okt 2007
    160
    0
    0
    Hoi,

    Ik denk dat het -voor mij in ieder geval- goed was dat mijn lichaam zelf de grote schoonmaak heeft gehouden. Het was lichamelijk wel zwaar maar het helpt wel bij de verwerking denk ik. Het was een rare gewaarwording om het vruchtzakje te zien: ik heb het toen echter niet als een kindje gezien... op dat moment was het voor mij al een "dingetje".

    Groetjes,
    Ilse
     
  15. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Heel veel sterkte meis!
    Ik hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan....

    Liefs Dais..
     
  16. Sens

    Sens Bekend lid

    24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Gelukkig Ilse dat je lichaam het zelf heeft opgeruimd. En ja een miskraam is verre van een pretje zelfs zo aan het begin al. Gelukkig geen ziekenhuiswerk voor je want ik ben na een curretage een paar maanden uitgeschakeld geweest doordat mijn lichaam opstartproblemen had en nu pas mag ik eindelijk weer aan de slag.

    Neem lekker nog even de tijd en daarna gewoon lekker doorgaan met proberen.

    Heel veel succes en sterkte!
     
  17. Ilse1973

    Ilse1973 Actief lid

    19 okt 2007
    160
    0
    0
    Hey Daisy,

    Net de site van Merel bekeken... ben er stil van. Wat moet dat zwaar geweest zijn voor jullie. Erg heftig. Hoop dat je straks twee prachtige en gezonde kindjes ter wereld brengt!

    Ilse
     
  18. Ilse1973

    Ilse1973 Actief lid

    19 okt 2007
    160
    0
    0
    Net even weer mijn eigen berichtjes gelezen. Ik denk nog veel aan de mk maar het doet niet meer zo'n pijn als eerst. Nu is het wachten tot ik weer voor het eerst ongesteld word na de mk.... of op een zwangerschap. Mijn "oude" periode bestond uit 31 dagen, dus volgens dat ritme ben ik nu 3 dagen overtijd. Echter, een mk kan de boel in de war schoppen en ik heb het idee dat ik za. 26/07 een eisprong heb gevoeld. Dat zou inhouden dat ik komen weekend mijn NOD heb. Nog iets vreemds: heb last van hartkloppingen en dat had ik in het begin van mijn vorige zwangerschap ook. Heb nu al 2 testen gedaan: beide negatief. Afwachten dus.
     
  19. 4days

    4days Niet meer actief

    Hey meid,

    ik wens je heel veel sterkte bij het verwerken van de mk! En ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar je moet je proberen te realiseren dat een miskraam meestal niet voor niets is. De natuur wil voorkomen dat er kindjes groeien die niet levensvatbaar zijn of die ernstige afwijkingen hebben. Maar ondanks dat blijft het natuurlijk echt verschrikkelijk.
    Gelukkig is het lichamelijke gedeelte nu achter de rug en kun je het een plekje geven!

    Ik wens je heel veel succes met opnieuw zwanger worden, en hopelijk mogen jullie dan 9 maanden later genieten van een mooi, en vooral gezond kindje! :D

    Groetjes Cossy
     

Deel Deze Pagina