Uitleg powerpoint voor kinderen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Baileyy, 22 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Bij ons op school moeten ze een powerpoint leren maken. Mijn zoon vindt het helemaal gaaf maar vooral met de dingen die je ermee kan.
    Alleen ik heb ivm werk geen tijd om er uren met hem aan te zitten om alles te laten zien. Ik besteed de tijd liever aan uitleg van ander schoolwerk bij ze. En dat hij met een leuk YouTube filmpje of zo zelf wat uit gaat zoeken.

    Ik heb al gezocht, maar vond voor wat saaie instructies. Weet iemand een leuke YouTuber die wat mogelijkheden uitlegt? Dan kan hij zelf wat aan de slag ermee alvast.
     
  2. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.500
    2.394
    113
    Ik lees mee, onze dochter heeft binnenkort een spreekbeurt en ik vind dat ze zelf moet leren er een te maken, zonder dat ik steeds alles voordoe en vervolgens nog bijna alles doe.
     
  3. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Precies, dit dus. Leuk en goed dat ze weten hoe dat werkt. Maar ik ben er hartstikke druk mee (en ik moet er ook weer induiken..)
     
  4. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Heeft hij al geprobeerd om zelf uit te zoeken hoe t werkt?
    Ik en mijn vriend dachten best goed te weten hoe PowerPoint werkt. Totdat Q vroeg of ze eens mocht kijken wat ze er allemaal mee kan. Inmiddels verteld ze ons opties die wij niet wisten :cool:
     
    Felice vindt dit leuk.
  5. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad. Mijn man heeft het aan onze dochter uitgelegd maar ze had het zelf al heel snel door. Inmiddels heeft ze al 2 boekbesprekingen gemaakt zonder hulp. Het is ook niet heel erg ingewikkeld.
     
    debq, Baileyy en Felice vinden dit leuk.
  6. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Ja hier precies net zo!
    M'n man heeft er nog geen 10 minuten bij gezeten en verder heeft ze het zelf allemaal uitgezocht.

    De jongste (ook van 2012) hebben we helemaal niet hoeven helpen, die is door de oudste een beetje wegwijs gemaakt :D

    Uren er bij zitten is echt niet nodig.
    En er zal vast wel eens iets fout gaan, joh, leren ze alleen maar van.

    De oudste is 1x vergeten de presentatie op te slaan ... Al het werk weg.
    De jongste heeft 1x per ongeluk een 2e presentatie met dezelfde naam opgeslagen, was de 1e presentatie ook weg.
    Boos dat ze waren, maar hey, dat gebeurt ze geen 2e keer weer :p was dus een goed leermoment
     
    Snoopy1983 en Baileyy vinden dit leuk.
  7. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Maar waarom zou je er zelf druk mee moeten zijn? Als hij het echt heel lastig vindt kan hij toch ook juf vragen stellen?

    Zo doen wij het nu wel. Als ik (door werk overdag thuis) geen tijd heb om iets uit te leggen en het kan niet wachten tot 's avonds, dan sturen ze juf een berichtje, en die vindt dat eigenlijk geen enkel probleem, daar houden ze ook tijd voor vrij om kinderen met vragen te helpen.
    Ik mag toch hopen dat alle leerkrachten er zo in staan? :oops:
     
  8. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.458
    2.152
    113
    Dit inderdaad. Hier ook de ervaring dat het genoeg was om de basisbeginselen uit te leggen en ze er vervolgens zelf mee aan de slag te laten gaan. Binnen de kortste keren weten ze meer dan jij. Meestal is zo'n PowerPoint uiteindelijk een grote kermis aan effecten :p
     
    debq vindt dit leuk.
  9. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    marloes80 vindt dit leuk.
  10. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ja maar echt tot de kern komt hij niet. Hij is 8, dus een soort tutorial is handiger voor hem.
     
  11. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Omdat hij mij 100 vragen stelt en ik zelf in geen jaren met het programma heb gewerkt. Leek me handig als hij er zelf mee aan de slag kon.
    En vragen stellen kan hij ook, maar in de praktijk worden de vragen eerst aan mij gesteld want dat is sneller en ik werk toch ook aan dezelfde tafel..
     
  12. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Hmm, ik zit in een andere ruimte te werken, dat scheelt inderdaad al een hoop vragen ja :D
    Dan is een YouTube filmpje met goede uitleg wel handig ja ...
     

Deel Deze Pagina