Uitnodiging opa deel 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 19 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Heb hier eerder een topic over geopend.
    Ging erom of ik mijn vader moest uitnodigen op de verjaardag van de kinderen.


    Toen dochter jarig was had ze opa aan de telefoon en zelfngevraagd of hij kwam. Hij zou het later met mij bespreken.
    Vandaag kwam hij erop terug bij mij alleen. Hij gaf aan te willen komen, maar met zijn partner.

    En ik wíst dat dit antwoord zou komen. En aan de ene kant denk ik vooruit. Weet mijn vader eindelijk hoe en waar we wonen.. Maar dan overheerst verdriet en woede dat ik zijn partner (door voorvallen uit het verleden) echt NIET in mijn huis wil. Dus heb hem zojuist geappt dat ik er vandaag overna gedacht heb en het niet wil.

    Ik wilde hier gewoon even mijn hart luchten . Mijn man is er niet, hij vind het allemaal prima zegt hij (hij kent partner niet) maar staat volledig achter mijn keuze. Ik blijf twijfelen, maar kan het gewoon niet..
     
  2. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Tsja. Ik ben nogal vergevingsgezind, en zo'n partner zou het wel heeeeeeeel bont moeten maken voordat ik een stief-oma zou weigeren. Maar het lijkt erop dat jij kan kiezen tussen beiden of niet. Daar kunnen wij niet bij helpen. Maar dit komt de relatie met je vader niet ten goede
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ben ook wel benieuwd wat er gebeurd is dat zó erg is dat je je daar niet voor 1 dagje overheen kunt zetten?
     
    Robijn89, RachelleNM, Paardenbloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Wat ontzettend zonde van je band (mogelijke band) met je vader...
    Verwacht je nu dat hij en partner het erbij laten of dat hij toch alleen komt?
     
  5. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.090
    4.264
    113
    Home
    Waarom wil je vader niet zonder partner komen? Is maar een voor een paar uurtjes..
     
  6. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Oei wat lastig en tegelijk verdrietig.

    Jullie staan beide in je recht. Je vader om zijn partner mee te willen nemen. En jij omdat je deze partner niet in huis wil.

    Ik denk dat jij de enige bent die voor jezelf kan bepalen wat belangrijker voor je is. Of beter gezegd waar je je wel of niet overheen kan zetten.

    Persoonlijk in zo'n zelfde soort situatie gezeten. Hier is het zonder partner of niet. Met beide heb ik dan ook vrede.
    Dat is dan ook mijn enige tip. Accepteer dat jouw vader het recht heeft om te kiezen wie hij mee wil nemen. Geef hem die keuze ook. Maar wel zonder over je eigen grenzen heen te gaan. Wil jij zijn partner niet in huis, dan moet je accepteren dat hij waarschijnlijk niet komt. Zoek een manier om daar vrede mee te hebben.
     
    Spikkeltje, Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Hier heb ik inderdaad ook vrede mee. Maar nu voor het eerst dat mijn oudste hem uitnodigde en de hele riedel van mijn verjaardagen vroeger boven kwam.
    Ik heb hem geappt dat we van de week tijdens werk komen lunchen en laat het nu los.
    Maar het steekt me wel.

    Ik wil liever niet alles op internet gooien maar in mijn ogen is die partner veel te ver gegaan. En nu ik er overna denk snap ik niet eens hoe ik nu twijfel.. NOOIT zou zij hier binnen komen.
     
    Gewooniemand en MyMiracle vinden dit leuk.
  8. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd wat ze geflikt heeft waardoor ze niet in je huis mag komen. Dat zou wel heel erg moeten zijn wat mij betreft.
    Wat zegt je vader als je aangeeft dat je het heel fijn zou vinden als hij alleen komt trouwens?
     
  9. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Heel kort samengevat. Extreme stalking. En daarbij hoort nog een heel verhaal. Maar ja .. laten we het daarbij houden.
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    De reden dat ik het vroeg is omdat wij zelf ook heel minimaal contact hebben met schoonouders. Er is behoorlijk veel gebeurd, maar mijn kinderen zien opa en oma toch graag op hun verjaardag, dus die paar dagen per jaar laat ik het voor wat het is. Maar ik weet natuurlijk niet hoe erg het is.
     
    Lorena86 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Oh onze reacties hebben elkaar gekruist. Ik snap het sowieso wel hoor, maar vind het als het om kinderen gaat altijd extra lastig. Maar dit lijkt me een goede reden om die keuze te maken.
     
  12. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Heb je andere bericht gequote. Ik kan me er echt niet overheen zetten. Nog geen minuut..
    En de kinderen kennen opa ook maar van 1 a 2 keer per jaar. Buiten dat hebben ze nog 2 opa's die er wel altijd zijn. Dus ze missen niks.
    En mij doet het pijn dat mijn vader er niet voor hen is.. Maar dat is al ruim 20 jaar , dus was te verwachten.. En mijn kinderen weten niet anders.
     
  13. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Dat klinkt wel erg heftig inderdaad en terecht dat ze niet mag komen.
    Lastig omdat het nu ook meteen betekent dat opa dan niet op je kind zijn feestje is..
    Waarom begrijpt/accepteert hij niet dat het in deze situatie heel fijn zou zijn voor jou en je kind als hij alleen komt?
    Ik kan me echt niet voorstellen dat ik later als (groot)ouder zo eigenwijs zou zijn dat ik per sé mijn partner mee wil nemen ten koste van het bezoeken van mijn (klein)kind op zijn verjaardag:$ (en zeker niet als er ook nog eens hele gegronde redenen voor zijn om die partner te weigeren)
     
    Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Ik herken het. Daardoor helemaal geen contact met m'n biologische vader en zijn vrouw (heks).
    Mogelijk dat ik hem ooit nog toelaat in m'n leven maar zij.... No way. Ook echt niet dat ik toe zal staan dat zij met mijn kinderen om gaat.
     
  15. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Tsja.. dat is ook hetgeen wat mij verdriet doet. Ik ben zijn enige kind.. en heb zijn enige kleinkinderen.. Telefonisch, eens per maand, is het heel gezellig. Zitten we een uur aan de telefoon. Kinderen lekker kletsen.. Vandaag ook ruim een uur over alles en nog wat. Totdat dit ter sprake kwam. En toen uiteindelijk afgerond en gesprek beëindigd. Zonder ruzie ofzo, maar dan geen behoefte om verder te praten. En dan na een paar weken bellen we weer en kletsen we weer over vanalles en is er niks aan de hand.
    (overigens allemaal stiekem, want eigenlijk mogen we dus geen contact hebben van zijn partner)
     
  16. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Wat bizar en verdrietig.. Ik heb niet echt tips verder maar ik snap wel dat het je ontzettend dwars zit ook al maak je de juiste keuze.
     
    Syane vindt dit leuk.
  17. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Het is de ene keer ook meer confronterend dan de andere keer. Acceptatie betekend niet dat het je helemaal niets meer doet.
    Fijn dat je er wel soort van vrede mee hebt.

    Hou je redenen vooral voor je als je ze niet wil delen. Je hoeft niemand over te halen. Een 'goede reden' is relatief. Voor jou zijn haar acties van dien aard dat je geen contact met haar wenst en je haar niet in huis wil. Daar begint en stopt het.

    Dikke knuffel
     
  18. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Jullie hebben stiekem contact zeg je? Waarom wil hij dan MET partner komen? Waarom kan dit dan ook niet stiekem?

    Sowieso vind ik het al absurd dat het stiekem moet. Er staat dat je extreem door haar(?) gestalkt bent, waarom blijft hij bij haar..

    Mocht mijn vriend iets ergs bij mijn kind doen trap ik hem buiteno_O
     
    Gewooniemand, Syane, GossipGirlxoxo en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.480
    113
    Vrouw
    Dit idd
    En waarom moeten volwassenen mensen überhaupt dit stiekeme gedrag vertonen?
     
  20. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.480
    113
    Vrouw
    Wat een rare maar ook verdrietige situatie ts
     

Deel Deze Pagina