Uitslag samenlevingstest.........

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hannah, 23 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Vandaag weer naar het ziekenhuis voor de samenlevingstest....
    Helaas niet zo goed nieuws.
    Mijn ei was wel goed gegroeid en springt waarschijnlijk morgen of overmorgen. Mijn baarmoederslijm was ook perfect

    Alleen de samenlevingstest was negatief, geen enkele zwemmer is er aangetroffen in het slijm.
    Dat betekent dat het zaad waarschijnlijk te zwak is om in het slijm door te dringen en te overleven. De kans op een spontane zwangerschap is nu gereduceerd tot bijna 0.
    We wisten al dat de kwaliteit van de zwemmers niet optimaal was en dat de kans dat het spontaan zou lukken klein was, maar dit is toch even een tegenvaller.

    Over een maand moeten we weer naar de gyn en dan horen we hoe het verder gaat. In de tussen tijd moeten we de zwemmers voor een 2de zaadtest inleveren dus dan zijn alle uitslagen er ook

    Wie heeft ook een negatieve test gehad? En hoe ging het verder?
     
  2. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Lieve Hannah,

    Wat vervelend dat de uitslag niet goed is. Tja de moed zakt je dan toch een beetje in de schoenen. Ik heb zelf nooit een negatieve samenlevingstest gehad, maar wil je toch een hart onder de riem steken.

    Succes iniedergeval en ik hoop dat de 2de zaadtest een stuk beter zal zijn.

    Liefs,
    Elvira
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kan je niet helemaal geruststellen, maar er zijn ziekenhuizen die nooit samenlevingstesten doen, omdat het niet betrouwbaar zou zijn. Het hoeft niets te betekenen als er niets is aangetroffen. De test kan verkeerd zijn gedaan bijvoorbeeld en dan heb je al een negatieve test.

    Ik snap dat een negatieve test veel paniek kan zaaien, maar ik zou het er niet 100% vanuit gaan dat het echt niet goed zit. Aan de andere kant, als je al een tijd bezig bent en alles zit verder goed, wordt er ook eerst begonnen met IUI, dat zal bij jou denk ik ook wel zijn?

    groetjes,
    Snoopy
     
  4. jolie

    jolie Fanatiek lid

    26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Hoi Hannah ik hoop voor je en je ventje dat de andere onderzoek/uitslag positiever zal zijn en dat jullie als nog spontaan zwanger kunnen worden. Ik kan je voor de rest ook geen raad geven. Laat de moed niet zakken. Liefs Jolie
     
  5. aly

    aly Bekend lid

    5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    wij hadden ook een negatieve samenlevingstest en de kwaliteit van het zaad van mijn man was slecht en weinig.
    omdat we steeds moesten wachten hebben we zelf het zaad ingespoten[je wilt toch wat proberen ?]
    de tweede keer was met resultaat !
    mijn man heeft zijn zaad in een potje gedaan, opzuigen met een spuit en daarna bij mij ingespoten. de spuit niet te snel eruit halen ,want anders loopt alles er weer uit, voor je gaat opstaan jezelf even bevredigen[klinkt raar maar dan ging het voor mijn gevoel verder in de baarmoeder].
    wij hebben de dag voor mijn ei en op de dag van mijn ei gedaan. in nov. werd ik gewoon ongesteld en in dec dus niet.
    altijd het proberen waard denk ik ,want je moet toch wachten en je eieren komen toch. wil je meer weten mag je altijd mailen, succes
     
  6. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Bedankt Aly voor je antwoord.
    En zeker bedankt voor de tip, is heel duidelijk zoals je het uitgelegd hebt.
    Zeker het proberen waard.
    Je weet maar nooit!
     
  7. aly

    aly Bekend lid

    5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    bij ons is het ook gelukt, dus wie weet bij jullie ook.
    de gyn waar wij bij in behandeling waren, heeft de termijn echo gedaan, hij zei tegen ons de aanhouder wint.
     
  8. schaapie

    schaapie Actief lid

    24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    Hoi Hannah,

    Wij hebben begin vorig jaar ook een slechte uitslag gehad op de samenlevingstest. Wij moesten toen opnieuw zo'n test doen. En opnieuw verschillende zaadtesten. Vergis je niet hoevaak uitslagen kunnen afwijken, (onze zaaduitslagen varieren van 0,6 tot 126 miljoen)ook voor de samenlevingstest. Ook die zwemmers kunnen hun dag wel eens niet hebben! Dus vooral positief proberen te blijven, enne....ik hoop dat de tip van Aly helpt!
     
  9. sam mv kylian

    sam mv kylian Fanatiek lid

    lieve lieve hannah

    wat vind ik dit ongelofelijk klote om te lezen zeg.
    had het zooo hard gehoopt dat de de uitslag anders zou zijn.

    een hele dikke knuff van mij en je weet me te vinden he

    kus en knufff van sam
     
  10. roca81

    roca81 Bekend lid

    26 okt 2006
    851
    0
    0
    Wij hebben 2 samenlevingstesten gehad, de eerste was "matig", er waren genoeg zwemmers, alleen bewogen ze op hun eigen plaats, en dus niet omhoog.
    Bij de 2e samenlevingstest was er totaal geen beweging in de zwemmers...

    Nu, een kleine maand later, beginnen we aan onze 1e IUI in eigen cyclus.

    Groetjes Roca
     

Deel Deze Pagina