Uitslag van het duimen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kgulik, 25 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Ons zoontje duimt sinds hij geen speen meer heeft. Met speen sliep hij erg slecht en sinds hij duimt slaapt hij vele malen beter. Alleen zit nu zijn duim onder de uitslag. Het is een rauwe rode huid geworden (zie foto). Iemand tips welke creme kan helpen? Is bijvoorbeeld sudocreme geschikt of beter iets echt voor eczeem?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Oh joh... Krijgt hij tandjes, dat z`n speeksel wat zuur is en het zo`n uitslag geeft?
    Hier wordt ook fanatiek geduimd (en dat vind ik hartstikke prima) maar behalve dat zijn tandjes in zijn duim staan is het nooit zo rood geweest.
     
  3. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Hier idem, nog nooit meegemaakt. Van Weleda heb je fijne crème ( gele tube, Calendula. Werkt hier bij uitslag als een trein en heel snel over. Ik gebruik nooit meer sudo. Alleen, moet je wel oppassen dat hij dan niet zijn duim in zijn mond steekt...
    Misschien dat ik wel even de dokter zou bellen om te vragen of dit normaal is...
     
    kgulik vindt dit leuk.
  4. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Ja ik begrijp het ook niet. Hij duimt sinds anderhalve week en vandaag heeft hij opeens deze uitslag. Hij heeft wel een erge gevoelige huid dus snel uitslag maar ik vind dit ook vreemd van beetje duimen. Voor zover ik weet zijn zijn tandjes niet aan het doorkomen. Even kijken wat eventuele creme gaat doen en anders maar eventjes bezoekje naar huisarts ofzo ik weet het ook niet
     
    Ballon vindt dit leuk.
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Dat is kapperseczeem.

    Door teveel vocht gaat de huid reageren.
    Het wordt kapperseczeem genoemd omdat kappers veel met hun handen in water zitten en er dus ook sneller last van hebben, maar andere mensen kunnen het ook krijgen met teveel contact met water/vocht

    Je moet zijn duimpje proberen droog te houden.
    Niet onder de douche, geen doekjes en niet meer duimen...het is een zeer hardnekkig iets as je er gevoelig voor bent en kan zelfs tor bloedens aan toe open gaan.
     
  6. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Als het dit is hebben we toch een probleem want hij duimt nu eenmaal en sinds hij duimt slaapt hij heerlijk en is het een tevreden kind. Voorheen met de speen was het echt een drama :s
     
  7. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Probeer anders overdag zijn duimpje zoveel mogelijk droog te houden en er niks op te smeren.
    Misschien dat dat al genoeg is.
     
  8. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik zou het aan de huisarts laten zien of iig overleggen met de assistente. Bij mijn nichtje was het een schimmel
     
  9. liefdotje

    liefdotje Niet meer actief

    Ik zou hetzelfde doen het kan ook schimmel zijn.
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind het ook op zowel kapperseczeem als schimmel lijken; zou ook even de huisarts laten beoordelen.
     

Deel Deze Pagina