uitslag zaadonderzoek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marit123, 7 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marit123

    marit123 Actief lid

    2 jan 2007
    330
    0
    0
    Hallo meiden,

    Wij hebben vandaag uitslag gekregen van het zaadonderzoek, telefonisch. Het is niet helemaal goed, over twee maanden moet het opnieuw. De huisarts wilde er nog geen conclusie aan verbinden, omdat het een momentopname is en ze eerst een tweede onderzoek willen.

    Maar dit kwam eruit, iemand met ervaring enig idee of dit heel slecht is? Zelf denken we dat het niet superslecht is, maar of dit klopt?

    Het volume, aantal zaadcellen is goed
    Levendigheid 75% ipv 100 %
    bewegelijkheid is 45%, dit moet groter dan 50% zijn wil het goed zijn.
    vorm iets onder normaal.

    De huisarts had tegen mijn man gezegd dat we met deze uitslag zeker wel nog zwanger kunnen worden, maar weet niet of zij spontaan zwanger worden bedoelt.

    Iemand enig idee of levendigheid en bewegelijkheid nog kan verbeteren en of het klopt dat het geen heel slechte uitslag is?

    Groet, Marit
     
  2. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als ik het zo lees, ziet het er nog niet zo slecht uit. Heeft de huisarts ook nog iets gezegd over het aantal, alleen dan kan ik je iets meer zekerheid geven.

    Bij ons was de zaaduitslag ook niet goed, en ben toch spontaan zwanger geworden. Heel veel succes!
     
  3. is idd niet helemaal goed maar ook niet slecht hoor! spontane zwangerschap kan wel, maar is ietsjes kleiner. het kan zijn dat je man/vriend over een tijdje betere zaad heeft.
    er is niet bekend wat zaad verbeterd, heb ik ook gevraagd. alleen hasj en wiet is zeker weten slecht voor zaad.
     
  4. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Roken en te veel drinken is ook niet goed.

    Je zaad kan verbeteren door los ondergoed te dragen, selenium en zinktabletten te slikken. Alleen is het niet bewezen dat het helpt.
     
  5. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Dat hadden wij ook de eerste keer..was verminderd beweegelijk ,aantal goed.
    Nu net uitslag 2e onderzoek gehad, alles perfect.
    Inseminatie voorlopig niet nodig!
    Ben echt blij!
     
  6. marit123

    marit123 Actief lid

    2 jan 2007
    330
    0
    0
    Hoi poohbear,

    Super zeg, gefeliciteerd! En voor mij weer een opsteker dat het nog alle kanten op kan!

    Weet jij eigenlijk hoe het kan dat het minder beweeglijk is en waarom dit dan ook nog kan verbeteren? Of heeft de arts daar niets over gezegd. Ik hoop heel erg dat het over twee maanden beter is en zo niet, ben ik nog wel blij dat het nog redelijk goed is.

    Marit
     
  7. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Nee, dat zei hij niet, alleen dat het per keer kan verschillen.
    Ziekte, alcohol en roken, teveel sporten en knellend ondergoed (voor de man) kan het wel beinvloeden, maar dat alles was niet van toepassing op mn mannetje...

    Succes meid, komt vast geod
     

Deel Deze Pagina