Uitstapje vanwege laatste jaar groep 8?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door miramare, 20 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    mijn zoon zit in groep 8, nu hoor ik om mijn heen dat er veel ouders iets plannen met hun kind omdat ze naar de middelbare gaan. Is dit iets gebruikelijks? Ik ken het niet, het varieert van een dagje weg tot zelfs 3 dagen een stedentrip.
     
  2. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik ken het ook niet. Schoolkamp en eind musical is toch wel genoeg
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.914
    113
    Ik heb dat ook gedaan met mijn twee oudsten en de jongste twee zullen ook aan de beurt komen. Geen idee of het gebruikelijk is, dat zou voor mij nooit een reden zijn.

    Ik vond het mooi om op deze manier een belangrijke periode af te sluiten en te starten met een nieuw avontuur. Ik ben met beide dochters naar Amsterdam geweest, 2 nachtjes in een hotel en in overleg met hun allerlei leuke activeiteiten gedaan, zoals shoppen, madam tussaud, artis, rondvaartboot, uiteten, Anne Frank (dit was overigens wel een verplicht onderdeel).
    We hebben er nog steeds zulke leuke en mooie herinneringen aan, dat ik het iedereen kan aanraden.
     
    MotherPrincess en Liselou vinden dit leuk.
  4. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    885
    1.095
    93
    Ik ken het ook niet maar het klinkt wel als een leuk idee! Die ga ik onthouden:D.
     
    Adje vindt dit leuk.
  5. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Wij hebben dit met de oudste 2 gedaan als afsluiting van de basisschoolperiode. Dit jaar is nummer 3 aan de beurt. Ze mogen zelf uitkiezen of ze met mij of mn man weg willen en wat ze willen doen.

    Met de oudste ben ik naar een heel sjiek boutique hotel geweest, s avonds naar een restaurant met een 5 gangen diner. Volgende dag gewinkeld en naar een museum geweest. Was echt geweldig!
    De 2e is met mn man weggeweest. Ze zijn gaan overnachten in een blokhut op een camping. s Avonds naar een wokrestsurant en de volgende dag naar een klimpark.
    Totaal anders als de keuze van mn oudste. Maar juist leuk dat ze echt kozen wat ze zelf wilden.
     
    Zusterke vindt dit leuk.
  6. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    Dank jullie wel! Ik zou het zeker ook niet doem omdat het gebruikelijk is maar ik had er nooit van gehoord en ook niet aan gedacht om zoiets te doen.
     
  7. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Wij hebben t echt gedaan om de basisschoolperiode af te sluiten. We hebben een groot gezin (6 kinderen) wn dan is 1 op 1 aandacht ook wel eens goed.
    Ze hebben er allebei zo van genoten!

    Als ze hun middelbare schooldiploma halen gaan we wat verder weg met elk kind. Een stedentrip in Europa bijvoorbeeld.
    Maar dat duurt nog even.
     
  8. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Mijn ouders hebben dat na de basisschool niet gedaan, wel na het vo. Toen zijn we een midweek naar het buitenland geweest
     
  9. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    Ik vind het zeker een leuk idee !
     
  10. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier zijn ze al volop aan het brainstormen haha

    Dochter (nu groep 6) heeft mij al 'geboekt' voor een weekend Rome eind groep 8.
    Andere dochter wil samen met mij naar een spa/thermen.

    Ik heb geen idee of het gebruikelijk is, maar vind einde basisschool wel een mijlpaal die ik graag wil vieren met kinderen.
    Wat ze met school doen staat daar los van.
     
  11. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Ik ken het helemaal niet. Mijn ouders hebben het nooit gedaan en hier om mij heen ken ik ook niemand die het doet.

    Zou het zeker niet gaan doen omdat anderen het ook doen :)
     
  12. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je het vooral moet doen, omdat je het zelf wilt.
    Vooral niet doen omdat anderen wel doen, is ook raar...

    Ik heb met mijn dochter voor haar 12e verjaardag in juni al 3 dgn London gepland.

    Hier gaan we het wel vieren maar niet in de vorm van een vakantie, want we gaan altijd al weg, namelijk met vakantie 3 weken, naar het buitenland en dit jaar gaan we 4 landen aandoen.
     
  13. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.904
    393
    83
    Vrouw
    Ja hier hoor ik het ook veel, maar goed, wij doen al heel veel met onze dochter samen... omdat ze enig kind is.
    Dus ja waarschijnlijk zullen wij ook wel iets doen (stedentrip oid) maar meer omdat we dat zelf ook heel leuk vinden ;)
     
  14. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb het ook niet gedaan met de twee oudste kinderen. Ik ken het ook niet vanuit mijn omgeving.
    Volgend jaar doet de oudste examen en als die slaagt gaan we vast iets doen maar dan moet die wel een idee hebben hihi want met winkelen doen we hem geen plezier ;)
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Wij doen het ook, zoon heeft al bedacht dat ie met man naar Barcelona wil. Dochter wil naar New York (nog even kijken tzt).
    Hier in de omgeving hoor ik het eigenlijk nooit, maar het lijkt ons gewoon erg leuk.
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Ik kende het niet, maar het idee spreekt me wel aan.
    Al heeft school de laatste 2 schoolweken in groep 8 zo achter vol gepland met allerlei afscheidsrituelen en vieringen, kamp enz., dat ik denk dat ze echt uitgeput is.
    Maar misschien leuk voor in de vakantie, dan wordt ze ook 12, 2 nachtjes weg ofzo, eens kijken. Ik vind het wel een leuk idee.
     
  17. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Het is zeker niet gebruikelijk, maar wel in opkomst. Hoor wel vaker dat de brugpieper in spé met vader of moeder iets gaat doen. Dat verschilt dan van een dagje weg tot soms wel een week vakantie. Ik doe er niet aan mee. Het lijkt voor sommige ouders wel een onderlinge wedstrijd te worden wie het beste/mooiste/origineelste... idee heeft. Tuurlijk, naar de middelbare school gaan ik een nieuwe fase. Maar voor MIJ geen reden om dat op deze manier te vieren.

    Ik zou zeggen: laat je vooral niet opjutten wat andere ouders doen.
     
    pluk, Berte en chrystel73 vinden dit leuk.
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Dit vind ik dan een aparte reactie. Je hoeft dat niet te doen, maar je hoeft anderen die het wel leuk vinden er ook niet om af te kraken.
     
  19. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Het kan zijn dat jij t zo ervaart, maar ik vraag me altijd af waar mensen zulk soort uitspraken op baseren.
    Ik hoor dit vaak ook bij traktaties en kinderfeestjes.
    Terwijl er echt ouders zijn die er heel veel plezier aan beleven om uitgebreid ergens aandacht aan te geven. Maar dat wordt dan zo vaak negatief uitgelegd en gezien als onderlinge wedstrijd.
    Jammer hoor..
     
    Amberxx en suus1983 vinden dit leuk.
  20. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Ik bedoelde het niet negatief. Het is altijd leuk om samen iets met je kind te doen. En als je het voor jezelf doet is het helemaal prima. Maar helaas zijn er ook ouders die dingen doen om ermee op te scheppen. Dan ga je je doel voorbij. Want je doel is (volgens mij) quality time met je kind. Het afsluiten van de basisschool en het vieren van de komende nieuwe fase.
     

Deel Deze Pagina