Uitstrijkje vlak na de bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Willemijntje19, 18 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Hoi,
    Ik lees overal op internet dat een uitstrijkje niet betrouwbaar is vlak na een bevalling. Waarom is dat? Ik heb 11 weken na mijn bevalling een uitstrijkje gehad ivm onverklaarbaar bloedverlies. Ik wacht nu al bijna 2 weken op de uitslag en krijg er een naar gevoel bij. Iemand ervaring mee?
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In Duitsland wordt standaard bij de "eindcontrole" op 6 weken een uitstrijkje gemaakt. Ik ga er van uit dat je dan met 11 weken ook een betrouwbare uitslag zult kunnen krijgen.
    Ik meen dat het te maken heeft met het feit dat de cellen onder invloed van hormonen wat onrustiger kunnen zijn, waardoor je mogelijk een vals-positieve uitslag zou kunnen krijgen.

    Waarom het nu zo lang duurt, durf ik je niet te zeggen. Je zou de arts/assistente eens kunnen bellen om te vragen of ze al meer weten cq waarom het nu dan zo lang duurt.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  3. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Dat klinkt inderdaad heel aannemelijk. Als ik maandag nog niks heb gehoord bel ik er wel even achteraan.
     
  4. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Kan het niet zo zijn dat de uitslag al bekend is maar je er zelf voor moet bellen?

    Bij de praktijk waar ik werk moeten patiënten zelf bellen voor uitslagen. Als ze zelf niet bellen horen zo ook niks.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  5. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    bedankt voor je reactie! Inmiddels ben ik gisteren gebeld door de gynaecoloog en het was gelukkig pap1 en geen hpv gevonden.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  6. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Goed om te horen.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  7. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Wat fijn!
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina