uitvaart

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Noukie 81, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noukie 81

    Noukie 81 Actief lid

    26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    hoi hoi, ik heb misschien een hele gekke vraag, en ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Ik ben nu 25 weken zwanger en heb helaas as dinsdag een uitvaart van een kennis, nu heb ik ergens gehoord dat je beter niet kunt gaan kijken bij de dode(sorry klinkt zo grof). is dat ook zo. Ik ga nl wel naar de uitvaart vind ik wel een plicht ook voor mijn man en mezelf natuurlijk. Kan iemand mij hier mee helpen. Alvast bedankt xx Anouk
     
  2. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb er nog nooit van gehoord, ik moet NET zwanger zijn geweest toen ik een vriendinnetje heb moeten begraven, en bij haar zijn we wel ook afscheid gaan nemen bij de kist. Ik wist toen nog niet dat ik zwanger was. Ik zou het aan je vk vragen. Sterkte!
     
  3. melody1e

    melody1e Lid

    22 aug 2007
    89
    0
    0
    hoi hoi
    mijn pa is zelf uitvaart verzorger en hij zij tegen mij dat het geen kwaat kan voor je baby anders zou dat ook kwaat moeten doen bij ons hij ziet vaak zwangere vrouwen maar zo ver hij weet is er nooit is gebeurt met het kindje
    dus je kan gewoon gaan wat ik alleen niet zou doen is de ovelede persoon aanraken dat lijkt me zowiezo nogal eng maar goed

    suc-6 dan
    liefs moique
     
  4. Lala87

    Lala87 Bekend lid

    16 jul 2008
    628
    0
    0
    Dan zou mijn baby het slecht hebben. Ik werk in een verpleeghuis, en daar gaat regelmatig wel iemand.
     
  5. Ann80

    Ann80 Fanatiek lid

    15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Is een vorm van bijgeloof en ik denk dat je moet doen waar jij je "goed" bijvoelt.

    Sterkte!
     
  6. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Bijgeloof maar doe inderdaad waar je je goed bij voelt
     
  7. mamadolly

    mamadolly Actief lid

    16 aug 2008
    425
    0
    0
    Dat werd mij in de laatste week van mijn zwangerschap ook verteld (mijn opa is toen overleden)
    M`n oma had ooit eens tegen mn tante gezegd dat als je zou kijken je hele bleke kinderen krijgt (en toevallig is mn nichtje idd bleek) dus ik kreeg dat van mijn familie ook te horen.
    Echter de vrouw die de uitvaart enz regelde zei er nog nooit echt iets van gehoord te hebben.
    Dus ik heb gewoon gekeken! En ben er achteraf blij om, want ik ben bevallen op de dag dat de crematie was (en als ik niet gekeken had, dan had ik het voor mijn gevoel nog minder goed af kunnen sluiten)
    En mn kleine man heeft een donker huidje en doet t prima.

    Met andere woorden: bijgeloof in mijn ogen.

    MAAR: volg vooral je eigen gevoel!!
     
  8. qnrm

    qnrm Lid

    20 jul 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk zelf ook in de uitvaart en ben zwanger en heeft geen gevolgen hoor als je gaat kijken.
     
  9. Noukie 81

    Noukie 81 Actief lid

    26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    hoi hoi, fijn dat jullie zo snel reageren!!. ik vond het idd al een vreemd idee dat het kwaad zou kunnen maar ik ben nu gerustgesteld en ik ga toch ff kijken. bedankt . xx
     
  10. Mizzy1982

    Mizzy1982 Fanatiek lid

    25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Mijn tante was rond de 28 weken zwanger toen mn oma overleed en die heeft elke dag van de wake aan haar gezeten en gekeken en zo. En kindje is helemaal oke en gezond hoor. Niets aan de hand dus. Maar doe waar jij je prettig bij voelt.
     

Deel Deze Pagina