Uitwendige versie 36 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nova87, 24 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nova87

    Nova87 Actief lid

    17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Vandaag tijdens de liggingsecho gehoord dat onze kleine in een onvolkomen stuit ligt.
    Morgen middag gaan ze een uitwendige versie proberen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Viel het mee, viel het tegen, is het gelukt?
    Vind het best spannend!
     
  2. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Hier bij mijn dochter ook met 36 weken een uitwendige versie gehad. Het viel heel erg mee. Deed geen pijn ofzo, alleen beetje vervelend. Helaas is het niet gelukt. Volgens degene die de versie deed is het 50% kans dat het lukt. Ik ben uiteindelijk vaginaal in stuit bevallen van mijn dochter.
     
  3. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    M'n zoontje is met 37+3 weken gedraaid. Was ook mijn derde zwangerschap dus meneer had zeeën van ruimte. Dit betreft wel een inleiding, dus na het draaien hebben ze de vliezen gebroken. Maar heb nergens last van gehad , en was echt binnen 2 min gebeurd. En gelukkig is hij niet meer terug gaan draaien.
     
  4. Nova87

    Nova87 Actief lid

    17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb over de versie gedroomd vannacht, ben er wel mee bezig haha.

    Een stuitbevalling zie ik écht niet zitten. Dus als de versie niet lukt dan wordt het een keizersnede. Ik heb begrepen dat het gunstig is als het niet je eerste zwangerschap is, dus dat is fijn! Daarbij is hij klein en ligt de placenta aan de achterkant. Hopelijk helpt dat ook.
    Ik wilde een thuisbevalling, dus zou fijn zijn als de versie slaagt!
     
  5. Nova87

    Nova87 Actief lid

    17 feb 2019
    284
    275
    63
    Vrouw
    De versie is helaas niet gelukt.
    Gaat een keizersnede worden. Even schakelen maar komt vast wel goed :)
     
  6. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ik heb niet voor de versie gekozen, kans op slagen was bij mij ook heel klein ivm een strakke, smalle buik.
    Ik heb ook een vagina stuitbevalling gedaan en ging prima! Maar die keuze is helemaal aan jou natuurlijk.
     
  7. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    Jammer dat het niet gelukt is. Bij mijn eerste ook niet gelukt en geplande ks. Was indd schakelen maar heb er geen spijt van. (De tweede lag overigens wel goed en vaginaal bevallen)
     

Deel Deze Pagina