Uitwerking prikpil ????

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Arwen, 23 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arwen

    Arwen Actief lid

    23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Hallo Allemaal :D ,
    Ik heb de prikpil bijna 11 maand gebruikt, doordat ik flink aankwam en andere bijverschijnselen kreeg ben ik in oktober begonnen met slikken van yasmine, de 1e maand bleef de menstruatie weg, mischien zwanger??? nee,naweeen van de prikpil, 2e en 3e maand leken goed te gaan, tot op deze maand, de 4e(wel heb ik de pil 1x de volgende avond ingenomen,vergeten)....rond 13 januari jl had ik ongesteld moeten worden maar is niets geweest..wellicht 1 druppel..nu dus bijna anderhalf week overtijd...de 1e test..maandag 16 januari bleek ik niet zwanger te zijn..dus gerust gestelt..maar toch werd ik (tot nu toe nog niet) niet ongesteld dus de assistente om raad gevraagd, ze antwoorde dat het de prikpil al wel uitgewerkt zou zijn en nog maar een test moest doen, die ene test zou te vroeg kunnen zijn geweest en de pil doorslikken (waar ik al weer mee ben begonnen)
    Dus deze week weer een test doen..
    Ik ben op verschijdene sites geweest maar schijnt erg vaag te zijn over de langdurige uitwerking van de prikpil.
    Wie weet nu hoe het wel gaat??
    Ik weet zelf niet of ik zwanger ben..symptomen heb ik niet echt..wel wat moe en zomaar pijn in de lies, meer dorst( drink meer melk en sinasappelsap wat ik anders niet deed), meer boeren(maagzuur)
    Maar wie zegt dat ik er niet teveel mee bezig ben??Ik weet niet wat ik moet denken....
    Kan iemand me raad geven? of herkent iemand dit???

    Liefs xxxxxxx
     
  2. Arwen

    Arwen Actief lid

    23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Wij konden bijde niet wachten en hebben vanavond een test opgehaald, ik ben volgens de test niet zwanger.
    Ik wacht nog tot volgende week, ben ik dan nog niet ongesteld ga ik naar de dokter toe en eventueel een bloedtest laten doen ofzo, en anders is het wachten of eventueel die maand wel gewoon ongi word..........
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    In de bijsluiter van de pil kan het tussen de 10 en 36 maanden duren voordat de prikpil weeruit je lichaam verdwenen is.
    Dit duurt dus echt heel lang ( of kan heel lang duren) meestal word de prikpil daarom niet voorgeschreven aan jonge vrouwen, omdat dat de kinderwens erg kan vertragen.
     
  4. Arwen

    Arwen Actief lid

    23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Ja ik las wel zoiets maar de assistente zei dat het wel na 3 maand wel weer in mijn ritme zou zijn..en dat het nu goed moet zijn..
    En dat het zolang duurt he..ongelovelijk..duurt het echt 10 tot 36 maand???????
    wooooowwww dacht ach heb bijna 11 maand geprikt zal wel gauw beter zijn.. pfffffff
    Tegenvaller.....
     
  5. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Jeetje, das zeke reen tegenvaller dan.

    Hadden ze je daar niet goed over voorgelicht ?
     
  6. Arwen

    Arwen Actief lid

    23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Nee, niet op die manier zoals jolanda het zegt, ik was er in de eerste instantie er vanuit gegaan dat ik niet zwanger zou kunnen zijn na de 1e test maar toen ik de assistente belde begon ik wel heel erg te twijfelen omdat ze zei dat de 3 maand voorbij was en het heel goed zou kunnen zijn dat ik zwanger zou kunnen zijn en de test te vroeg heb gedaan..en ik kreeg op den duur wel dingen dat ik dacht dat ik zwanger zou kunnen zijn.
    Het vreemde vind ik dat de vorige keren de mensturatie wel doorbrak maar later, ik heb nu nog niets en ook niets gehad.
    Maar nu ga ik er dan maar vanuit dat ik niet zwanger ben.....
    Ach als alles is uitgewerkt, gaan we er voor!!!!! maar de prikpil lijkt leuk maar het is echt niets waard!!!! als je kinderwensen hebt...
     
  7. Arwen

    Arwen Actief lid

    23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    13 dagen overtijd en nog niet ongi...sinds gisteravond een vage soort van buikpijn..het zeurt wat..en niet altijd..trekt iets naar me lies..en iets meer van dat soort van witte vloed..volgens test niet zwanger..zal ik nu ongesteld kunnen/gaan worden???
    Iemand met dezelfde ervaring als ik met de prikpil??of wat erop lijkt????
     
  8. Arwen

    Arwen Actief lid

    23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    18 dagen overtijd en nog niet ongi...ik heb nu niet echt twijfels meer...het gekke is..alle symptomen zijn weg geebt op wat lichte buikpijn af en toe na dan .. is het mogelijk omdat ik de pil gewoon doorslik daarom mijn menstruatie wegblijft????wie o wie weet het....
     
  9. Arwen

    Arwen Actief lid

    23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    vandaag de huisarts weer gebeld, ik moest op de volgende ongi wachten, dus volgende week maandag is me laatste pil, dan is het afwachten, mocht er dan niets zijn moet ik een afspraak maken.
    T schijnt niet door de pil te komen die ik doorslik nu.Dus afwachten....
    Vind de informatie hier duidelijker als bij de huisarts;)
     
  10. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Tja die huisartsen ook, mijn ouwe was ook niet zo duidelijk.
    Maar hopelijk krijg je snel wat duidelijkheid.
    Liefst dan ook nog positief :)
     
  11. Arwen

    Arwen Actief lid

    23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Nou is het afwachten of de duiveltjes deze week komen..ben nog niet ongi geworden....spannend brrrr
     
  12. Arwen

    Arwen Actief lid

    23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Het is nu zondag...heb nog geen duiveltje gezien..maandag jl heb ik mijn laatste pil geslikt dus had ik +- vrijdag ongi moeten worden..dus kan ik nu zeggen dat ik officieel weer overtijd ben? zou dit echt de bijverschijnsel kunnen zijn van de prikpil?het kan wel de prikpil zijn maar volgens de assistente zou de gewone pil het overgenomen moeten hebben en de prikpil niet meer werkzaam moeten zijn.2 maand niet ongi worden..en die 2 maand ervoor wel gewoon?Ik heb geen idee maar spannend is het wel, continu naar de wc lopen en kijken of de duiveltjes in zicht zijn..continu met maandverband rond lopen want stel dat..
    Wat als ik nu zwanger zou zijn? dwars door de pil heen...wat als ik nu niet zwanger ben, wat gebeurd er dan? ik zou toch een eisprong moeten hebben of krijgen...waar blijft dat dan? hmmmm maandagochtend gelijk maar de huisarts bellen voor een afspraak...
    *Zucht* afwachten maar weer.....

    Voor de mensen die het nog niet weten de prikpil heeft ook andere bijverschijnselen behalve langer niet ongi worden.

    Bijverschijnselen die kunnen optreden zijn Depo-Provera® '150' (prikpil): Mogelijke bijwerkingen (o.a.)
    Borsten, gespannen
    Depressie
    Duizeligheid
    Gewichtstoename
    Haaruitval (= alopecia)
    Hoofdpijn
    Huidbeharing, toename (= hirsutisme)
    Huidreacties Prikpil / Medroxyprogesteron Injecties
    Melkafscheiding (= zog), overvloedige (= galactorroe)
    Menstruatie, uitblijven van (= amenorroe)
    Misselijkheid (= nausea)
    Nervositeit
    Vaginale (doorbraak)bloedingen, geringe (= 'spotting')
    Vaginaal bloedverlies, aanhoudend
    Vermoeidheid
    Vochtophoping (= oedeem)
     
  13. Arwen

    Arwen Actief lid

    23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Gister naar de huisarts geweest, moest bloedprikken, ze vertrouwde de urine niet helemaal en aan het bloed kon ze meer zien.En ging gelijk kijken mocht er iets anders aan dehand zijn waarom ik niet ongi word.
    Ik heb gister hele lichte bloeding gehad, echt weinig maar ietsiepietsie beetje, dacht dat ik ongi werd, tuuuuurlijk nadat ik een afspraak had gemaakt bij de dokter, maar niet dus...
    Ik heb tegen de dokter gezegt dat we wel kinder wens hebben en wat we nu moeten doen, ik weet niet of ik zwanger ben en mocht het niet zo zijn wat dan..doorgaan met de pil of compleet stoppen om mijn lichaam te ontpillen( wat schijnbaar erg lang gaat duren)
    Wij mochten het zelf beslissen aangezien we toch kids willen.
    Dus vandaag bloed geprikt maar duurt een week volgens de bloedprikker voor we bericht hebben.Pfff
    Balen! had het graag gauw geweten want we gaan op vakantie en ja..moet ik het rustig aan doen of kan ik gewoon gaan skieen enzo..
    We hebben wel besloten om deze maand de pil over te slaan want stel dat ik wel zwanger ben lijkt het ons niet gezond voor de baby...
    Dan kijken we over een maand weer en dan weten we ook veel meer.
    Geduld word op de proef gestelt
     
  14. Arwen

    Arwen Actief lid

    23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Hallo, na een anderhalf week in spanning gezeten te hebben en wachten op de uitslag heb ik de resultaten binnen van het bloedprikken....
    Alles is goed..maar ik ben volgens de bloedtest niet zwanger.
    Ik ben dus nu 44 dagen overtijd en nog niets gezien.
    We hebben maar besloten helemaal te stoppen met de pil, ook omdat de uitslag laat binnen was en om mijn lichaam te ontpillen, mischien dat het helpt.
    De huisarts weet ook niet goed wat het is en ik moet wachten op de volgende mensturuatie..als die komt..
    Ik heb nu geen idee meer wanneer ik ongesteld zou moeten worden of/waneer ik een eisprong heb...

    Allemaal afwachten..
     
  15. Arwen

    Arwen Actief lid

    23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Hallo hier ben ik wer even, nou ik ben ondertussen nogniet ongi geworden en bloedtest laten doen, blijkt dat ik niet zwanger zou zijn..
    De volgende ronde komt er aan, aankomend weekend, en dan maar kijken of de duiveltjes nu wel komen.
    Zo niet moet ik weer opnieuw een zwangerschapstest doen.
    55 dagen overtijd...pffff lijkt een eeuwigheid..wachten wachten tot de duiveltjes komen...
    Maar we hebben besloten om het zo save mogelijk te doen, aangezien we dus deze maand gestopt zijn met de pil, word ik zwanger is het van harte welkom!!
    ik wou dat het 1 of het andere zou komen..en niet niets!! :cry:
     
  16. Arwen

    Arwen Actief lid

    23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Nou het is toch niet tegeloven he, zoals het nu lijk en precies zoals ik de pil zou gebruiken lijuken vandaag de duiveltjes er aan te komen, vanmorgen (mischien vies praten) zat er toch behoorlijk wat in mijn maandverband, nu hopen dat het dan doorzet!! dan kan ik weer opnieuw gaan berekenen yessssssssss maar goed eerst even afwachten of het doorzet vandaag!
    En heel het lijkt er op dat we wellicht toch gaan klussen :D dus wie weet komt er dit jaar of begin volgend jaar wel een prachtige liefdeskindje hihi :D
    Maar niet tevroeg juigen.....
     

Deel Deze Pagina