Hallo, Ik weet het, waarschijnlijk is deze vraag nog al zo'n 100 keer gesteld maar ik stel hem dan nog maar eens voor de 101e keer . Wat hadden jullie op jullie geboortelijst staan? Wat zijn absolute aanraders en wat is absoluut weggesmeten geld? Zou ik alles voor een tweeling ook effectief dubbel moeten hebben? Hoe hebben jullie het gedaan met het kamertje? En volledig kinderkamertje of enkele basisstukken van ikea bv.? Ook hier weer, wat zou ik dubbel moeten nemen (buiten het wiegje dan )? In welke winkel hebben jullie de geboortelijst gelegd? Liefs van een beetje een verwarde bereke (zoveel keuze's te maken )
Wij hebben op de babykamer alleen de bedjes dubbel. Meteen ledikanten, om ook nog wiegjes te hebben, vonden wij niet nodig. Wij hebben een complete babykamer gekocht. (met extra bedje dus) In het begin hadden we ook 1 gewone box. Groot genoeg voor een tweeling. Later als dat te krap wordt, is het ook handiger om ze uit elkaar te kunnen zetten. Verder heel veel hydrofielluiers Die kan je gewoon niet teveel hebben naar mijn mening. Wipstoeltjes hadden we wel dubbel, maar bijna niet gebruikt, omdat ze zo klein waren bij geboorte. In Nederland doen we niet aan geboortelijsten, dus die hebben we nergens een neergelegd. Als je soms nog vragen hebt, ik beantwoord ze graag voor je
Afraders: *Navelbandjes niet kopen *Veiligheidsspelden heb je ook niet echt nodig *Flessenwarmer zo onhandig wel gekocht 1 keer gebruikt magnetron gaat veel sneller hihi. *Rompers met lange mouwen (de truitjes gaan er dan niet goed overheen) *Koop niet te veel zwitsal producten de helft blijft staan *Vestjes met capuchon wel handig om als jasje te bruiken met mooi weer. *luieremmer gebruikte hem bijna niet. Aanraders: *zwangerschaps/voedingskussen, maanden mee geslapen, en goed te gebruiken bij voeding vooral BV. *Voedingsbakjes voor de flesvoeding erg handig. *Avent flessen *Hydrofiele luiers * Veel spuugdoekjes * Extra aankleedkussen voor beneden *Staafmixer, voor het zelf maken van de eerste hapjes *Puckababy voor slecht slapers en kleintjes met veel krampjes *Klein thermoskannetje voor water voor de fles mee ter nemen. Zo heb je altijd steriel water mee. Dit is mijn lijstje ik heb er denk ik nog wel meer maar hier kon ik voor nu opkomen
Dit topic is misschien ook wel handig om eens door te nemen www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/71119-grootste-miskoop-grootste-aanrader-109.html
Ik heb wel twee wippertjes ... heel handig voor de eerste hapjes! Verder zijn veel (heel veel) hydrofiele luiers erg handig! Slabbers kan ik ook niet genoeg hebben! Natuurlijk heb je 2 maxi coxi's nodig en een kinderwagen! Ik heb de urban jungle duo met één babybak waar ze samen in liggen! Wat ook hééél handig is is een schommelstoel die zelf heen en weer schommelt! Ik heb er twee van en ze vinden het al vanaf het begin leuk... en ik heb dan even mijn handjes vrij! Verder hebben wij 4 difrax s-flessen (maar 2 is zeker ook wel genoeg) Als je BV wil gaan geven is het handig om van die zakjes te hebben waar je je melk mee in kan vriezen! Toen ik nog BV gaf had ik, vooral in het begin, veels te veel melk! Ik kolfde zo'n 300cc per kolfbeurt (om de 3 uur) en ze dronken de eerste 4 weken niet meer als 80cc per keer! Maar goed, dat verschilt ook per vrouw! Wij hebben ook twee van die zijligkussens om een plat hoofdje te voorkomen! Meningen verschillen daar nog wel eens over .. veel CB's zijn er op tegen dat je iets bij ze in het bedje legt, maar hier is het een uitkomst! Een xtra aankleedkussen beneden is inderdaad erg handig! Anders loop je met 2 baby's steeds de trap op en af! Verder zijn slaapzakjes en inbakerdoeken ook erg fijn om al te hebben! En verder... op de basisdingen na zou ik het echt niet weten!
Wij hebben juist bewust gekozen voor 2 reiswiegen op onze Urban Jungle. We vinden het ook belangrijk dat ze even hun rust hebben. Ze slapen tenslotte niet altijd tegelijk. In de box lagen ze wel altijd samen op voedingskussens. Daar had mijn moeder hoezen omheen gedaan zodat ze er als kussen op konden liggen. (als je wilt kan ik wel een foto neerzetten) Verder hier zeker niet van die zijligkussens. Baby's moeten naar mijn mening vrij kunnen bewegen. Ook hier mooie ronde hoofdjes Omdat je het toch best druk hebt op een dag, is genoeg rompertjes etc hebben ook geen overbodige luxe in het begin. Je hebt niet altijd tijd om tussendoor de was te doen. Verder hebben wij in de auto het easyfix systeem. Ideaal, zeker met 2, ben je tenminste niet steeds 2x met die gordels bezig, maxi cosi erop en klaar. Als ik weer meer bedenk, dan vul ik wel weer aan
Hier slapen ze echt altijd tegelijk! Mede hierdoor viel de keus voor een dubbele bak! We hadden eerst ook twee bakken maar ze vinden het zelf veel leuker zo! Voedingskussens vonden wij dan weer ondingen! Echt zo zonde van het geld! Hier dus al vrij snel platte hoofdjes! De zijligkussens werken hier als een trein! En...ze hebben genoeg bewegingsvrijheid hoor... Maar zoals ik al zei, de meningen hierover zijn verdeeld! Voor de een werkt het en de ander vind het gevaarlijk .. ieder z'n keus! @ Bereke: Zoals je al leest .. bij iedereen gaat 't weer anders! Je moet er echt zelf een beetje je weg in zien te vinden! Doen wat het beste voelt voot jou! Succes ermee!
Hier zit ik ook over te twijfelen. Volgens mij denkt het ziekenhuis hier en de kraamzorg er ook weer verschillend over. Ziekenhuis geeft wisselligging en de kraamzorg weer niet. Mijn neefje heeft ook 1 platte kant op zijn hoofdje voor voorkeurs ligging en hoeft nog net geen helmpje. Die zijligkussens, kun je ze dan de ene keer links leggen en de andere keer rechts?? Verder zijn er ook van plan om eerst met 1 normale box te beginnen, als ze groter worden of het gaat samen niet kan er altijd nog eentje bij. Over wipstoeltjes zijn we nog aan he twijfelen, wat is goed en niet.. Vind die kussens van doomoo ook zo leuk, maar is het wel handig? Ze zijn namelijk ook erg prijzig. We hebben een babykamer gekocht en daarbij een extra bedje besteld.
Zowel het ziekenhuis als de thuiszorg adviseren om in de gaten te houden hoe het hoofdje zich ontwikkeld. Daar pas je dan het in bed leggen op aan. Dat kan dus ook een week alleen naar links leggen zijn of juist naar rechts. Die zijliggers lijken allemaal leuk en aardig, maar je wilt je baby toch niet vast leggen in bed? Tenminste dat wilden wij niet. Je belemmerd dan de bewegingsvrijheid van je kindjes. Onze jongens hadden beide echt platte hoofdjes. Ze zijn beide prematuur (32+0 weken) en prematuurtjes slapen in de couveuse op hun buik. Hun hoofdjes leken dus wel tussen een deur gezeten te hebben als je ze van boven bekeek. We hebben ze zonder ze op hun zij te leggen mooi rond gekregen. Onder andere door ze in de box op voedingskussens te leggen. Ze kwamen dan mooi op de onderkant van hun achterhoofdjes. Elke keer bij de kinderarts/cb/fysio werd gekeken hoe het ging en adviseerden ze weer welke kant ze op moesten liggen. Ik zou dus echt niet zelf aan de gang gaan met die dingen. Mocht het zover komen, vraag dan advies aan het cb of kinderarts. Bij de kussens van domoo moet je in de gaten houden dat ze daar ook niet te lang achter elkaar op mogen. (net als in een wipstoeltje ) Onze kindjes waren gewoon te klein om in zulke dingen te passen. Je legt ze daar toch niet meteen na de geboorte in, dus dat zou ik gewoon niet van te voren kopen.
Hier ook wisselende berichten over de zijligkussens! Het CB raad het af maar de kinderarts vind het een goede manier om afplatting van het hoofdje te voorkomen! Je kan ze gewoon van zij wisselen! Wij doen het zo, eerst leggen we ze links, de keer daarna rechts en 's nachts gewoon op hun rug!