Uitzet voor het bedje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Fem, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey meiden,

    Via deze weg een vraagje over de "bekleding" van het bedje, wat heb je eigenlijk minimaal nodig? Ik lees zoveel verschillende dingen, een lakentje, een dekentje, een hydrofiele luierdoek die in het bedje gaat, ik zie door de bomen het bos even niet meer.

    Weten jullie wat je minimaal nodig hebt? En wat hebben jullie aangeschaft? En voor de meiden die reeds bevallen zijn: had je meer of minder dingen nodig als dat je gekocht had? Want nu las ik ook weer ergens dat je veel dingen ook gebruikt voor in de kinderwagen *tolt van alles wat ze moet hebben*

    Sorry voor de berg vragen, maar als jullie mij hiermee kunnen helpen hoor ik het graag!

    Liefs van Fem
     
  2. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik vraag me dat ook af.
     
  3. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik ben blij dat ik niet de enige ben ;) Haha
     
  4. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nou, dan zal ik jullie eens antwoord gaan geven.....
    Voor het bedje heb ik 3 hoeslakentjes, 3 lakentjes en 2 dekentjes. In het kader van 1 in de was, 1 op bed en 1 schoon in de kast. Dan nog 2 molton hoeslakens (ter bescherming van het matras) en 2 molton doeken. Hydrofielluier onder het hoofdje. Die kun je echt wel een stuk of 18 aanschaffen, want zeker de eerste maanden gebruik je die heel veel. Bijv. voor het afdrogen van je kindje, in de box, in de wandelwagen, etc.
    In de wandelwagen heb ik 2 hoeslakentjes voor om het matrasje, 3 lakentjes, 2 dekentjes, 3 flanellen luiers (ter bescherming van het matrasje) en een hydrofielluier.
    Daarnaast nog 3 extra slaapzakjes voor in bed. Die heeft ons zoontje al sinds een week of 3 aan. Toen begon hij onder de lakentjes en dekens uit te gaan.
    Je kunt het beste maat 90 kopen, zodat je het uiteinde onder het matras stopt. De armsgaten kun je met wat garen kleiner maken. Het beste kun je ook dunne slaapzakken kopen. Een extra dekentje heb je zo erop gelegd.
    Ik geloof dat ik nu jullie vragen beantwoord heb, zo niet dan hoor ik het wel.
     
  5. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Jeetje Vera,mijn hoofd tolt ervan, ik ga jouw antwoord zeker uitprinten en bij me houden, daar heb ik wat aan. Hartstikke bedankt! :)
     
  6. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ach joh, dat lijkt nu heel veel. Er komt ook veel op je af. Maar dat went straks vanzelf. Dan weet je niet meer anders. Ik zou dit gewoon als leidraad aanhouden. Bijgekocht heb je echt zo, en dat is beter dan met teveel spul te blijven zitten.
     
  7. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Wat doe je dan met die molton doeken?

    Hihi Fem hier hebben we zkr iets aan
     
  8. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier:
    2 Moltons voor over het matras.
    3 Onderlakens (zoals hierboven beschreven was, kast, bed)
    3 Bovenlakens
    2 Dekens

    Jarissa heeft eerst in de wieg gelegen:

    2 Moltons
    2 Onderlakens
    2 Bovenlakens
    1 Deken

    In de kinderwagen:

    Dezelfde onderlakens als in de wieg
    Dekbedje zat er al bij, gebruik ik nooit
    1 Bunker (van Lodger)
    1 Omslagdoek (gebruik ik ook buiten de wagen, voor als de Bunker te warm is, en niets te koud)

    Hydrofiel luiers heb ik er ook een stuk of 18 a 20 van. Onder het hoofdje waar ze ook ligt (ledikant, wieg, box, bij ons op bed) om haar gekwijl (tandjes) en gespuug op te vangen. Verder ligt er een hydrofiel luier op het aankleedkussen (anders blijf je je kussenhoes maar wassen), gebruik ik ze voor het afdrogen en als slab.

    Ik gebruik het meeste ook. Alhoewel ik tot nu toe voor het ledikantje ook aan 2 setjes wel genoeg zou hebben gehad. Maar voorlopig ligt ze nog wel in haar ledikantje dus het derde setje komt nog wel eens van pas. Ik heb ook nog maar 1 dekentje gebruikt in het ledikant. Denk wel dat ik aankomende winter blij zal zijn met de 2e deken.
     
  9. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Dat is een losse doek van 50x80 (of zoiets) wat op het moltonhoeslaken ligt en onder het normale hoeslaken. Daarin zit een beschermend laagje, wat vocht tegenhoudt. Ik heb ze bij de Hema gekocht.
    Het is geen plastic zeiltje, want dat mag niet meer.
    Zoals jullie zien heeft Pendrag ongeveer hetzelfde.
     
  10. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik heb een Aerosleep op het matras liggen.
    Verder heb ik 3 hoeslakentjes (jersey i.v.m. luchtdoorlatendheid voor de Aerosleep), 2 lakentjes (mijn kind spuugt vrijwel nooit, dus 1 op bed, 1 in de was) en 1 deken (kamer is altijd warm door te goede isolatie...). De deken ligt nu in de kast wegens de warmte. In het begin is de baby zo klein, dat je de deken dubbel kunt vouwen, heb je toch 2 dekens zeg maar.
    Ik heb ook maar 2 slaapzakjes (1 in gebruik, 1 in de was). Met een slaapzakje lijkt me 2 dekens erg warm.
    Moet er wel bij zeggen dat ik na het wisselen alles direct in de was gooi, dus het is dezelfde dag weer schoon.
    Molton doeken heb ik helemaal niet (hoeft niet met een Aerosleep).

    Ik zou niet meteen van alles zo veel halen, als je het niet nodig hebt is het zonde. Het is zo gekocht als je het toch nodig hebt.
     
  11. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hihi heb ik weer een vraag aan tassie.
    Wij willen ook aerosleep maar waarom hoef je daar dan geen moltondoek voor?
     
  12. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    voor het ledikantje heb ik:
    - 2 moltons
    - 3 hoeslakens
    - een Vellux duodeken
    - 3 overtrekjes voor de duodeken

    voor het wiegje heb ik:
    - 2 moltons
    - 3 hoeslakens
    - 1 dekentje
    - 3 lakentjes

    voor de kinderwagen:
    - 1 molton (dezelfde als in wieg)
    - 2 hoeslakens (dezelfde als in wieg)
    - 1 dekentje
    - 3 lakentjes
     
  13. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Van de site van Aerosleep gehaald:

    Voordelen van de ventilerende luchtlaag:
    Zoals vernoemd bij deAerosleep Basic kan uw baby door de grote luchtdoorlaatbaarheid steeds ongehinderd blijven ademen, ook als deze zich op zijn buikje gedraaid heeft vermindert.
    De luchtlaag zorgt er tevens voor dat uw baby niet in contact komt met de vochtige absorptielaag (door braken of plassen) en door de luchtcirculatie is de toplaag in een mum van tijd weer droog. Dit kan vervelende huidirritaties voorkomen.
    De ventilerende luchtlaag zorgt voor een optimale regeling van de lichaamstemperatuur. Hierdoor wordt de warmte voldoende afgevoerd waardoor de transpiratie aanzienlijk vermindert.

    Voordelen van de absorptielaag:
    Bij braken of plassen wordt het (zure) vocht opgevangen door deze absorptielaag.

    Voordelen van de ondoorlaatbare kunststoflaag:
    De ondoorlaatbare kunststoflaag beschermt de matras tegen vocht en vuil;
    Voorkomt dat de huisstofmijt uit de matras naar uw baby kan en beschermt de matras tegen vocht en vuil.

    Bijkomende voordelen Aerosleep Plus:
    De Aerosleep Plus is wasbaar op 60ºC.
    Deze temperatuur reinigt grondig en rekent af met huisstofmijt.
    Dit is belangrijk want bij baby’s en jonge kinderen dient het contact met de huisstofmijt zoveel mogelijk vermeden te worden.
    Dit kan allergieën en astma op latere leeftijd voorkomen.
    Er is geen zeiltje of molton meer nodig bij gebruik van een Aerosleep Plus met een Aerosleep Hoeslaken

    In de winkel werd ons verteld dat een jersey hoeslakentje ook goed is voor de luchtdoorlatendheid. Deze zijn iig veel goedkoper dan de aerosleep hoeslakentjes.
     
  14. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Voor het bedje heb ik;
    *matrasje
    *molton hoeslaken
    *hoeslaken 3x
    *2 lakentjes
    *2 dekentjes
    *hydrofiele luier voor onder het hoofd, kun je later onder het hoeslaken leggen, want anders gaan ze er mee aan de haal.

    Voor de kinderwagen heb ik 2 hoeslakentjes gekocht, en een kleine deken.En dan ook hydrofiele luier onder hoofd/billen.
    Zeiltjes worden er meteen door de kraamverzorgster uitgehaald dus die hoef je niet aan te schaffen.

    Hydrofiele luiers heb ik er later meer van aangeschafd, die zijn overal handig voor, heb er z'n dikke 20 stuks.
     
  15. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Okay dank je wel! :)
     
  16. Nannaf

    Nannaf Fanatiek lid

    6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    superhandig deze info!
    ik hoorde ook al van alle kanten over lakentjes zus en zo!
    Maar zo valt het best mee zo te zien, bijna net als gewoon bed.
    (alleen dan zonder luiers ;) )
     
  17. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    IK heb voor het ledikant:
    2 molton hoeslakens(bescherming matras)
    3 hoeslakens(ik vind jersey katoen prettig maar dat is eigen voorkeur)
    4 lakens(is erg veel, je hebt er aan 2 of 3 ook genoeg. De Hema lakens vind ik persoonlijk aan de krape kant qua breedte)
    2 dekens van katoen(ik gebruik er maar 1, heb er 1 in de box liggen voor extra zachtheid)
    Onder het hoofdje ligt een hydofiel doek(makkelijk bij spuigen), en onder d'r kont een moltonzeiltje.(tegen het doorlekken op het matras mocht de luier doorlekken)

    In de kinderwagen ligt alleen een hydrofiel onder het hoofdje(bugaboo, door zit het dekentje aan het matrasje vastgeritst athans bij mijn uitvoering, frog)

    Sanne ligt ondertussen wel in een slaapzak in bed(maat 70cm) omdat ze onder haar dekens uitkruipt.
     
  18. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    voor bedje heb ik 3 moltonhoeslakens (vindt ik veel prettiger als de onderleggers, en dubbelop is echte niet nodig)
    3 jersy hoeslakens
    2 dekenstje
    2 onderlakentjes...
    hydrofielluiers (stuk of 20, maar ook voor gewoon gebruik)

    dan heb je dus

    lattenbodem
    matrasbeschermer (die ligt dus op de lattenbodem)
    over de matras de molton hoeslaken vervolgens de
    'normale"hoeslaken...
    dan hydroflieluier onder het hoofdje in een punt.. Zorg ervoor dat de naad/vouw niet vervelend komt te liggen onder het hoofdje.
    Vervolgens baby...
    dan onderakentje...
    dan dekentje, en onderlakenje daar iets over heen trekken en meteen weer terug slaan...

    duidelijk? :)
     

Deel Deze Pagina