Uitzetlijst?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Poolvos, 14 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    hey dames!

    Kan iemand de babyuitzetlijst van deze pagina openen? Ik zie wel die post hierboven, maar bij mij opent die pdf niet (ook niet op pc).
    Ergens anders wel een lijst gevonden maar daar staan maar 3 rompertjes en 2 paar sokken op. Voelt als bizar weinig.

    Ik ben vast niet de eerste die 't vraagt - maar na een tijdje terugscrollen ook niet heel duidelijk antwoord elders gevonden.

    Hoeveel kopen jullie van alles?
    Hoeveel rompertjes van iedere maat? En hoe vaak was je dan? Hoeveel sokjes? Hoeveel broekjes? Etc.
    En ondanks dat we borstvoeding gaan proberen, hoeveel flesjes enzo?

    thanks!!
     
  2. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik heb in elke maat minstens 7 rompers. Maar in praktijk zijn het er veel meer, stuk of 15 denk ik. Nu met de vierde zelfs nog meer, omdat we een hoop doorschuiven. Maar zeker in de eerste weken kun je vaak een schone romper aantrekken ivm spuitluiers.

    Ik denk dat als je minimaal inkoopt je aan 4-5 setjes in elke maat wel genoeg hebt. Ik hou persoonlijk erg van shoppen, dus mijn dochter haar kast puilt uit.

    Wassen doe ik eigenlijk wel elke dag, maar zeker in het begin na de bevalling loop ik wel eens achter met de was haha.

    Heb je de blije doos enzo aangevraagd? Daar zitten proefflessen in. Als je bv gaat proberen is het voldoende om zo'n proeffles in huis te hebben.
     
  3. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Denk dat er wat verkeerd is gegaan met het overzetten naar het nieuwe forum
    Ik krijg hem ook niet open
    Heb beheer een bericht gestuurd
     
  4. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!

    Ik was ook al vrolijk aan het shoppen - super leuk! Maar ik wil straks ook niet 10 rompertjes hebben waar ze al is uitgegroeid voordat ze ze heeft aangehad

    De proefflessen heb ik inderdaad! Fijn - dan koop ik in eerste instantie niet nog 10 andere ;)
     
  5. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Kreeg een melding van het beheer dat ze de lijst opnieuw ingevoerd hebben
    Ik kreeg hem nu open
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  6. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Dank!!
     
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    10 rompers is niet veel. Hema heeft duo maten dus 50-56 en die passen hier na 10 weken nog steeds
     
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Ik heb in elke maat niet meer dan 10 rompers gehad eigenlijk. Was twee keer per week.
    Maar ik had geen spugertje en ook bijna geen last van spuitluiers. Omkleden was dan ook niet nodig overdag.
    Met kleertjes net zo, denk dat ik maximaal 8 tot 10 setjes had.
     
  9. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik had in maat 50; 3 pakjes
    In maat 56; 5 geloof ik.
    Rompers in overvloed denk wel 15 a 20 in maat 50-56 (das maar goed ook met die bv poep :p)
    En flessen uit de dozen gehaald.

    Wij wisten beide keren het geslacht niet daarom hadden we zo weinig kleertjes.

    Oh en ik was 1x per week de rompers en hydrofielen.
     
  10. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    4-5 setjes kleding per maat is een mooie richtlijn denk ik. Mocht meer nodig zijn is het zo gehaald.
    Wij hadden er veel meer, spugertje hier en soms gingen er wel 4 setjes per dag doorheen haha.
     
  11. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik reken op 7 rompers. Hema is een aanrader, maat 50/56, deze blijven heel lang passen.
    En kleding: minstens 5 setjes per maat.
     
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Dit idd. Je krijgt misschien ook nog en anders bijhalen of vaker wassen. Ik had achteraf te veel ( stuk of 10 denk ik) en dat vind ik nu zonde van het geld ( toen niet want kopen was natuurlijk erg leuk :p )
     
  13. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Rompers idd van de HEMA, mt 50/56. Ik heb er een stuk of 10.

    Maat 50 had ik 1 setje (eerste pakje). Deze heeft ze 1x aangehad. Zat direct al erg strak voor haar (groot en wat zwaarder kind) ben wel blij dat ik verder niets in 50 gekocht had.

    M'n 1e was ook wat groter en zwaarder dus daar had ik wel van geleerd ;)
     
  14. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Ik heb ontzettend veel kleertjes! Echt teveel denk ik. De helft gekregen, de andere helft geshopt. Denk dat ik wel zo'n 40 rompers heb (maat 50 tot 62! Echt erg)
    Wat betreft flessen, ik had er heel wat van Avent, sommige uit de proefpakketten en aantal nieuw gekregen. Ik heb ze allemaal weggegeven. En heb 2 dr. Brown flessen gehaald. (Ja, ik ga fles geven ipv bv. Graag geen commentaar op) een 120 en een 250 dacht ik.. maar voor bv is avent perfect, voor afgekolfd melk te geven. Voor flesvoeding is avent minder (niet) geschikt vandaar dat ik anderen heb gehaald
     
  15. Pippa02

    Pippa02 Niet meer actief

    Hoe kom je erbij dat Avent flessen niet geschikt zijn voor flesvoeding maar wel voor borstvoeding?

    Dat is echt onzin! Het hangt meer af van wat jezelf en je baby fijn vindt, maar niet van welk type melk hoor...
     
  16. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Waar baseer jij dit op?!?!
    Mijn kinderen hebben alle drie perfect gedronken uit de avent flessen. Bv én fv.
     
  17. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Huh nou nee, nooit van gehoord, avent gaat prima alleen fv. Ik had juist met bv d'r Brown de brede ging beter dan Avent. Het ligt eerder aan je kind; ik had een hele flessenuitzet en precies DIE weigerde meneer volkomen. Zul je altijd zien
     
  18. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Zo is wat ik van meerdere mensen gehoord heb.. En gelezen heb... Omdat bij avent andere spenen gebruikt worden dan dr. Brown of Difrax.
     
  19. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw

    Ik baseer dit op wat ik van de kraamzorg, verloskundige en vriendinnen & schoonzus heb gehoord.. deze raadden allen de avent af voor flesvoeding.
     
  20. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Hoe ik niet bij Kom? Omdat ik dit (zoals ik eerder vermeldde hier!) Dit van meerdere mensen gehoord heb en advies heb gekregen om de avent niet te gebruiken. Lees met meerdere mensen; de kraamzorg, de verloskondige, vriendinnen & schoonzus) die al kindje hebben)... Daarnaast gaat het niet om de melk maar, een avent speen "bootst" met zijn vorm alsware de tepel na..

    Maar ik blijf bij wat ik vind & wat ik gehoord heb. En heb mijn avent flessen weggedaan en dr. Brown gehaald.
     

Deel Deze Pagina