Ultieme tip tegen droge hoest?

Discussie in 'De lounge' gestart door bozoe, 19 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik kamp nu zo'n 4 weken met een droge hoest. In eerste instantie was ik schor, toen droge hoest daarna leek er verbetering maar vandaag heb ik weer keelpijn. Ik heb al aardig wat geprobeerd:

    - codeine op recept (4x 20mg) wordt het alleen maar erger van
    - noscapine tabletten helpt voor geen meter
    - dampo hoestdrank tegen droge en kriebelhoest helpt wederom voor geen meter
    - natterman hoestsiroop ook geen verbetering
    - isla keelpastiles wordt het ook erger van lijkt het

    Ik heb al een nacht met dampo op mijn voeten gesmeerd en warme sokken aan geslapen maar ook dat hielp niet. Ik lig de halve nacht wakker van het hoesten. Het was de laatste dagen overdag iets minder maar sinds vandaag is het weer erger. Het ademen doet nu ook wel echt pijn en het voelt alsof mijn keel aan één kant dik is vanbinnen. Het slikken gaat wat lastig.

    Dus kom maar door met de gouden tip. Ik wil zo graag slapen:(
     
  2. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    War zegt de dokter ervan?
     
  3. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ben er 2 weken geleden geweest. De longen klonken schoon en moest het maar even aanzien want het ging rond.
     
  4. februari2012

    februari2012 Bekend lid

    31 okt 2012
    686
    390
    63
    Als de kriebel boven in je keelholte zit, zeg maar op de grens tussen de luchtpijp en de slokdarm, dan kun je ook proberen om chocola te eten. Daar krijg je slijmvorming van, wat de kriebel tegengaat. Zit de kriebel lager, echt in je luchtpijp, dan zou ik het ook niet weten. Terug naar de dokter dan! Dit is zo slopend!
     
  5. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Geen tip, maar in hoeverre hoest je? Is het geen kinkhoest?

    Ik zit er nu zo'n 8 week mee helaas..
    Hier onderdrukt de codeïne gelukkig voldoende om de nacht enigzins door te komen..

    Beterschap, ik weet hoe vermoeiend het is :(

    Edit : je hoofdeinde iets hoger werkt ook wat voor de nacht..
     
  6. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    De kriebel zit helaas echt dieper. Zodra ik een flinke teug adem neem dan voel ik het onderin mijn longen kriebelen. Chocolade hielp jammer genoeg niet haha:D
     
    februari2012 vindt dit leuk.
  7. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    8 weken? Jeetje mina!
    Ik zie dat kinkhoest in het begin wel taai slijm geeft. Dat heb ik niet gehad. Wel hoestbuien tot bijna overgeven aan toe, met name 's nachts.

    Hier helpt codeine totaal niet dat is zo balen. Hoofdeinde hoger doe ik inderdaad ook al maar merk weinig verbetering:(
     
  8. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Andere benaming voor kinkhoest is de 100 dagen hoest, dus ik kan nog eventjes helaas.. :eek:


    Dat slijm was bij mij ook niet helemaal volgens de kinkhoest verschijnselen, maar omdat ik er niet vanaf kwam en inderdaad tot overgeven aan toe hoest (en dan luchthappen om weer op adem te komen, tot gieren aan toe soms) heb ik bloedonderzoek gevraagd..

    Mijn huisarts vond het maar onzin, maar ik blijk toch echt kinkhoest te hebben..
     
    bozoe vindt dit leuk.
  9. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Jaren geleden heb ik ook heel lang met een kriebel gelopen, bij mij bleek het mijn maag te zijn, maagzuur geeft irritatie in de keel en slokdarm en dat kan ook hoestklachten geven. Ik noem het even omdat bij mij alle drankjes tegen hoesten ook niet hielpen.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  10. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik ga denk ik maandag maar weer even de huisarts bellen om te vragen of ik misschien ook bloed kan laten prikken.

    Ben jij ook hees/schor en heb je keelpijn? Ik in eerste instantie niet maar sinds vandaag doet ademen echt pijn
     
  11. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Oh dat is ook een goede om even te onthouden. Hoe ben je er uiteindelijk vanaf gekomen?
     
  12. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Met omeprazol. Nu moet ik dat elke zoveel tijd weer opnieuw gebruiken, want mijn maag blijft problematisch, ik heb de diagnose dyspepsie, dat is de maagvariant van prikkelbare darmsyndroom (wat ik ook heb ;)).
     
  13. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Ik kreeg dat door het hoesten, maar anders dan bij normale verkoudheid..
     
  14. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.519
    1.942
    113
    Bij mij helpt altijd het hoofdeinde van bed iets verhogen (extra kussen of iets onder het matras) en paracetamol.
    Ik neem dan voor het slapen gaan 2 paracetamol.
    Slaap er beter op door en wordt niet wakker van hoest.
     
  15. februari2012

    februari2012 Bekend lid

    31 okt 2012
    686
    390
    63
    Jammer ;). Misschien kun je van je huisarts een pufje krijgen. Dat komt diep in je longen. Als het zo diep zit, dan helpt geen enkele hoestdrank, ben ik bang. Sterkte!
     
  16. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ik herken dit bij onze dochter.. Als eenmaal weer de R in de maand zit:rolleyes:

    Onze dochter heeft overgevoelige luchtwegen. Wij hebben voor de hele heftige hoestbuien een pufje. Helpt enorm:)

    Zou maandag maar even langs de huisarts gaan.

    Misschien voor vanacht een borreltje nemen. Berenburgje, juffertje of schippersbitter:|
     
  17. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Evt kan je kijken of neusspray helpt.
    Snot wat keel in zakt geeft ook kriebelhoest

    Hier ook al 4 weken bezig hoor maar inmiddels wel minder erg dan het geweest is. Het is een rot virus
     
  18. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik ben alleen niet neusverkouden. En het is helaas ook een enorme droge hoest. 0,0 slijm
     
  19. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    Hier helpt suikerwater nog wel eens.
    Water koken, een aantal scheppen suiker (4 eetlepels ofzo) erbij en op laten lossen.

    Dan lekker heet douchen, dampoo op borst, rug en onder voeten.
    Een slok suikerwater en snel gaan slapen.
    Als je dan weer wakker wordt, neem je weer een slok.

    Geen wondermiddel hoor, maar mij helpt het vaak de nacht door.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  20. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik ga dit vanavond proberen! Duimen dat het helpt :)
     

Deel Deze Pagina