uren als je geen BV gaat geven ?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door nikkie83, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Hallo
    Bij mijn eerste zoontje heb ik borstvoeding gegeven , mijn kraamhulp was echt een schat van een vrouw en heeft me heel goed geholpen toen ik 3 dagen na de bevalling een borstontsteking heb gehad ,
    nieuwe techieken met aanleggen druk eraf halen noem maar op , als t kon had ik der in huis genomen :) .
    Na de kraamweek ging het eindelijk lekker tot 3 weken kreeg ik opnieuw onstekingen en daarna nog 3 keer . toen ben ik gestopt .
    Nu ben ik weer zwanger en heb besloten dat ik deze keer geen BV ga geven , gewoon om het feit dat ik bang ben voor herhaling , wat natuurlijk niet zo hoef te zijn maar ik heb gewoon geen zin om af te wachten tot het weer fout gaat en ik nu lekker bewust wil genieten van ons nieuwe kindje .
    Maar nou vraag ik me af of je minder uren kraamhulp krijgt als je geen bv geeft ?
    Mijn zoontje zit dan op school dus daar hebben we dan geen om kijken naar ( beetje lullig hoe het er staat hihi )
    iemand een idee ?
    Ik heb mijn intake nog niet gehad ..

2. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    je krijgt dan in totaal ongeveer 4-5 uur minder, dus dat valt best mee. Er zijn vrouwen die van te voren wel "liegen" dat ze borstvoeding gaan geven, zodat ze meer uren krijgen, maar dat heeft geen zin, want er wordt op 2 momenten nog gekeken of het afgesproken uren nog klopt en dan worden ze er alsnog afgehaald.

Groetjes!

3. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hoi,

Als je kiest om geen borstvoeding te geven heb je recht op 44 uur kraamzorg. Dit is standaard.

Groetjes Marleen

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Uren vraag heb ik geen antwoord op.

Zo te lezen ben jij wel gevoelig voor een bo. Ik wil je even waarschuwen dat als je geen bv geeft je dan ook een bo kan krijgen. Dus mocht je de symtpomen herkennen denk dan niet: dat kan niet.

5. melissa73

melissa73 Lid

19 apr 2008
    96
    0
    0
    leidster KDV
    Omdat ik nog niet helemaal wist of ik bv zou geven heb ik gezegd dat ik twijfelde en ze heeft voor de zekerheid de uren wel afgesteld op bv.
    Het is inderdaad zo dat ze in de kraamtijd kijken of de uren bijgesteld dienen te worden.
    Dat is bij ons zowiezo al want mijn man kan toch langer vrij krijgen dan van te voren geplanned.

Bij mijn vorige meiden heb ik geen bv gegeven. Dat was al van tevoren bekend. ( hoedt je voor l*llige opmerkingen, want dat wil nog weleens gebeuren. maar onthoudt dat het jou keuze is en dat jij weet wat je wil)

Ik kreeg op de derde dag altijd heel veel stuwing en enorme borsten.
    Ik moest toen kraamverband nat maken en in de vriezer leggen en dat daarna tussen mijn ( goede stevige) bh leggen.
    Klinkt als martelen maar valt wel mee.
    Je kraamverzorgster weet heel goed hoe ze er mee om moet gaan en controleert het ook. Ik geloof dat er nog steeds zo'n dertig procent geen bv geeft maar direct kiest voor de fles.
    Meestal is het ergste stuwen na een dag of twee verdwenen en word alles door je lichaam opgenomen.
    Let inderdaad wel even op harde plekjes of ze niet pijnlijk worden. Anders is er niets aan de hand.
    Hier iig geen ontstekingen.

gr, Melissa73

Deel Deze Pagina