Uren kraamzorg verhoogd?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door MamaNoor, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg van de week de brief met de bevestiging van de kraamzorg. Nu zie ik dat ik 45 uur krijg, terwijl dit 2 jaar geleden nog 24 uur was. Is dit sindsdien verhoogd?

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier stond in de bevestiging dat ze uitgaan van 49 uur kraamzorg.. Maar het is m'n eerste, dus zou niet weten of het verhoogd is.

3. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

het minimale pakket is 24 uur
    en het maximale 49 uur

4. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    uur.Hoi hoi,

Inderdaad: minimaal 24 uur (als er voldoende mantelzorg is) en maximaal 49 uur (daar gaan nog evt. ziekenhuisdagen vanaf).
    Bij bijzonderheden altijd meer in overleg met de verloskundige.
    Ik weet niet in welke periode je vorige keer kraamzorg heb gehad.
    In de zomer van 2008 was het zo druk dat de verzekering op voorhand 24 uur vast heeft gesteld.
    De normale richtlijn is dus tussen 24-49 uur.
    Als er nog een ander kindje in het gezin is dat nog niet naar school gaat, dan kunnen er ook uren voor worden bijgeschreven.
    Vraag dit anders even na, dan weet je het zeker.

Succes!

Groetjes Claire

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.539
    521
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Normaliter gaan ze inderdaad uit van max. 45 uur en als je borstvoeding geeft /gaat geven dan krijg je max. 49 uur. Die vier uren zijn dus voor de extra ondersteuning van en uitleg aan de kraamvrouw mbt de BV.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.781
    3.319
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Klopt inderdaad, ik ben toen ook bevallen. De meeste kraamverzorgende moesten indertijd 2 gezinnen op 1 dag verzorgen. Maar dat is zéker niet standaard, alleen was het toen een beetje een noodsituatie.
    45 uur is in principe normaal, als je borstvoeding wil gaan geven komen daar nog 4 uurtjes bij en mogelijk dus ook als je een niet-schoolgaand kind hebt.

7. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ligt eraan hoe je verzekerd bent als je bij IZZ zit krijg je in de 60 uur.

8. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij hadden 49u toegezegd gekregen. Dit was ivm vakantie periode niet gelukt.
    Had daar niet zo'n problemen mee. Vond het eigenlijk wel lekker om mijn huisje weer voor mezelf te hebben.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.781
    3.319
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

reken daar niet te hard op. Ik zit zelf bij VGZ en krijg 15 uur extra kraamzorg. Maar dit is alleen als het noodzaak is, het gebeurd in overleg.
    Dit komt omdat het ook weer net de bedoeling is, dat de kraamverzorgster na een week nog blijft als 'ver-edelde schoonmaakster' . Tenminste, dit bleek zo bij mijn kraambureau. Dus ik zou dat wel even checken bij het kraambureau dat je inhuurt --> en als je het al gehad hebt, fijn, maar dan nog: Wat voor de één zo is, is niet gelijk zo voor de ander...

10. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel

Hier ook IZZ en midden in de kraamzorg nog op het moment. Hier heb ik ook iets in de 60 uur dus echt 10 dagen kraamzorg. Ik vind het wel heerlijk omdat ik hierdoor ook meer tijd heb voor mijn oudste zoontje om hem aan de situatie te laten wennen.
    Het was zo als je een aanvullende verzekering had je automatisch recht had op zo veel uur.

11. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik zit bij het VGZ en heb gisteren de intake gehad en ik krijg ook 60 uur, ze hebben er niks bij gezegd over noodzaak. Ze meldde zelf dat ik recht had op 15 uur extra omdat ik het Gezin en Zeker pakket hebn Je betaalt hier toch ook premie voor...
    Ik vind het overigens wel heel netjes dat ze die uren ook aan kunnen bieden, ik zit midden in de vakantie-periode. Ze kon alleen niet garanderen dat ik 8 dagen zelfde kraamhulp zou krijgen, maar dat vind ik dan ook weer niet zo'n probleem.

Deel Deze Pagina