Urgentie kunnen krijgen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Meurf66, 11 okt 2020.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meurf66

    Meurf66 Lid

    6 dec 2019
    81
    13
    8
    Vrouw
    Ikwoon in bij me schoonouders samen met mijn man zwager en kindje van 2 maanden. Mijn schoonmoeder en vader zijn hartpatienten en ze hebben zorg nodig ze willen ons eruit zetten zodat ze fulltime mantelzorg kunnen krijgen aan mij hebben ze namelijk niks. Kan ik dan urgentie krijgen in randstad? Ze is ook niet in orde eb heeft ook verklaring voor. Ze zijn te oud en hebben zorg nodig die ze door ons te kort komen en willen dat we eruit gaan.
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Waarom kunnen ze nu geen mantelzorg krijgen dan? Wie geeft die mantelzorg? Jouw man? Zijn broer?

    Ik weet niet of je hiermee recht hebt op urgentie - die regels verschillen overal weer. Ik zou overal informeren wat jullie kansen zijn, neem aan dat jullie wel ergens staan ingeschreven?
     
  3. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Mantelzorg is niet afhankelijk van inwonende personen, of bedoel je dat andere familieleden dan komen inwonen?

    Sowieso lijkt het me een goed idee als je op jezelf gaat toch? Ik bedoel, je hebt nu een gezin. Werken jullie allebei?
    Urgentie is in veel gevallen niet mogelijk, maar je kan altijd bij je gemeente navraag doen, niet geschoten is altijd mis.
    Ik ga er in ieder geval vanuit dat je al ingeschreven staat voor een huurwoning en dat kopen geen optie is. Verder veel navraag doen in je omgeving en social media dat je een woning zoekt. Succes!
     
  4. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113
    Als je in NL woont kunnen ze wijkverpleging aanvragen als het om adl zorg gaat. Denk aan hulp bij douchen, medicatie enz.
    Weet niet hoe het zit met huishoudelijke zorg die krijg je niet zomaar als er meer mensen in een huis wonen.

    Wie is nu hun mantelzorger? En waarbij worden ze ondersteunt?

    En waarom hebben ze niks aan jou?
     
  5. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    De meeste gemeenten die ik ken verlenen inderdaad geen hulp als er inwonende volwassenen zijn. Jullie kunnen immers prima de gebruikelijke hulp verlenen. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat jullie je schoonouders helpen in de huishouding aangezien je daar woont.

    Je schoonouders kunnen wel hulp krijgen voor medische zaken. Maar van een partner of volwassen kind wordt gewoon verwacht dat ze schoonmaken, wassen en koken etc.

    Dit is trouwens geen enkele reden voor urgentie. Jullie hebben immers een woning en zijn niet dakloos. Overal zijn wachtrijden bij de woningbouw. Kijk eens beiden goed rond naar particuliere of andere huurwoningen. Of kijk verder weg. En werk aan het verhogen van je inkomen.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.
    Over het algemeen krijg je niet zo snel urgentie want jullie hebben gewoon een dak boven het hoofd.
     
  7. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Ik werk zelf bij een woningcorporatie maar dit is bij ons geen reden tot urgentie. Ook al ervaar je dit zelf wel zo.
    Veel mensen schrijven zich niet in na hun 18e of als ze eenmaal een woning hebben (koop of huur). Mijn advies is om je ergens in te schrijven, ook al denk je het nooit nodig te hebben. Meestal is het gratis of zo’n €15 per jaar, je weet immers nooit wat het leven zal brengen.

    Ondanks dat mijn partner en ik al ruim 14 jaar samen zijn, staan we op verschillende plekken in NL ingeschreven.

    Schrijf je in bij verschillende corporaties in de regio, wees niet te kritisch als je echt dringend op zoek bent.
    Zet een oproepje op FB dat je woonruimte zoekt, mogelijk kan je via via aan woonruimte komen
    Zoek eens op marktplaats, particuliere verhuurders zetten daar ook vaak woonruimte op.
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Nope. Je hebt onderdak immers.

    En ook als je dichtbij woont krijgen je ouders niet zomaar hulp: ik heb ook geen recht op hulp, het wordt van mijn ouders verwacht om mij te ondersteunen. Dat ze richting de 80 gaan is niet relevant. Ik krijg geen hulp voor huishouding bv.

    Ik heb mij ook ingeschreven al jaren. Mocht de pleuris uitbreken, hebben we of ik veel punten en hebben we meer keus (we hebben een koopwoning nu)
     
  9. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Mag ik vragen om welke reden jij geen hulp krijgt? En welke zorg moeten je ouders leveren? Ik weet namelijk dat veel gemeentes dit zo verkopen aan burgers, terwijl de wetgeving net iets anders kan zijn.
     
  10. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Volgensmij krijg je daar geen urgentie voor.
    Waarom wonen jullie daar? Is er geen mogelijkheid tot particulier huren of kopen?
    Ik heb ook tijdelijk bij schoonouders ingewoond maar vond een eigen woning toch wel érg fijn.
    We konden gelukkig een woning kopen.
     

Deel Deze Pagina