Urineverlies na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Juun012, 5 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Hallo dames,
    Wie heeft er nog meer urineverlies? En zo ja wat heeft geholpen?
    Ik heb nav mijn 2e kindje wat urineverlies gekregen. Maar dat was geen dagelijks probleem, af en toe (vooral bij inspanning) verloor ik af en toe een paar drupjes. Mijn 2e was bijna 8 maand en toen bleek ik zwanger van nr.3. Al snel werd mijn probleem erger maja zwanger hè dacht ik.
    Inmiddels is nr.3 bijna 8 maand en heb ik er veel last van. Ik verlies urine bij het gaan zitten, opstaan, lopen enz. Ik merk ook dat ik vaak niet voel hoe vol mijn blaas zit. Het voelt wel alsof ik het kan ophouden. Maar na wc bezoek druppelt het altijd na. Ik draag dus ook altijd inlegkruisjes. Ik heb ook steeds vaker rugpijn/lage buikpijn.
    Ik heb al sinds mijn oudste (5) bekkentherapie dus ik geloof niet dat ik veel winst ga behalen met nog meer fysio.

    Het ergste nog? Ik voel mij er onzeker door en vies. Sex bijv is echt een ding aan het worden. En dan vooral spontane sex, want ik wil het plannen ivm vooraf douchen bijv. Mijn man mocht ook graag even mij betasten in de keuken ofzo. Maar dat is tegenwoordig helemaal uit de boze haha

    Ik denk dat ik vooral herkenning zoek! Want er zijn er maar weinig die er over willen praten in mijn omgeving
     
  2. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Uhm. Ik zou een afspraak maken bij de huisarts. Er is vanalles aan te doen volgens mij.
     
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Maar is dat ook specifiek voor urineverlies geweest? Want de oefeningen bij instabiliteit bv. zijn heel anders dan bij urineverlies. Gaat om hele andere delen/spieren van je bekken.
     
  4. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ja dat weet ik, ik train al 4 jr mijn gehele bekkenbodem. Ik kon door de bi niet meer lopen en had geen controle over mijn blaas
     
  5. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als je ook rugpijn en buikpijn hebt moet je echt even laten nakijken of je niet een blaasontsteking hebt. Dat zal niet alles verklaren, maar het helpt zeker niet.
     
  6. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Nee dat is het niet, dat herken ik helaas heel goed. Dat wordt sowieso regelmatig gecontroleerd bij mij
     
  7. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik zou langs de huisarts gaan en een verwijzing vragen naar de gynaecoloog. Er zijn verschillende oplossingen/oorzaken voor dit probleem, dus zou er niet mee blijven lopen. Sterkte!
     
    Juun012 vindt dit leuk.
  8. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Heb je het gevoel dat je wel uit kan plassen? Het zou eventueel ook kunnen dat je te veel aan residu achter houd , nou lijkt me dat heel sterk want dan zou je meer klachten moeten hebben. Maar als je lage rugpijn hebt etc zou ik toch even een afspraak maken , het kan zomaar zijn dat je te veel urine achter houd zonder dat je 't weet. Ik zelf moest tot vorige week zelf katheteriseren , dit alles bij elkaar heeft 3 maanden geduurd. Heb zelf een overloop blaas gehad ( Bevalling ) Mijn blaas gaf ook niet meer aan dat 't geleegd moest worden. ( Lage rugpijn - na druppelen wc bezoek - eventuele blaaskrampen ) In alle fronten is er wat aan te doen, succes!
     
  9. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    klopt wel inderdaad, ik heb niet altijd het gevoel dat ik 'leeg' ben. Welke klachten had jij nog meer dan?
    Dit speelt al lange tijd bij mij, dus wellicht merk ik ook niet meer alles op?
    Ik merk wel dat ik ook niet echt een straal plas, het sijpelt :rolleyes::confused: meer
     
  10. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Klopt, het altijd gevoel houden dat je moet plassen. Het niet uit kunnen plassen, een niet voldaan gevoel van leegte in je blaas. Geen sterke stralen met plassen, meer sijpelen/druppelen/pauze stralen etc etc .. Rugpijn kan komen dat je blaas te veel residu heeft, ik zou voor de zekerheid dit voor leggen aan de huisarts , en vraag eventueel om eenmaal te katheteriseren.. Want mocht het zo zijn dat er je blaas urine blijft achterhouden, is meestal rugpijn een teken van een retentie blaas, snel even een afspraak maken dus! Hopelijk heb je snel duidelijkheid voor je zelf!
     
  11. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Dank je! Ik heb net gebeld en kan maandag terecht dus ben heel benieuwd.
    ik neem aan dat er wel weer (inwendig) onderzoekje aan vast zit:confused:? Ben daar echt zo klaar mee sinds mijn bevallingen
     
  12. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Top! Je kan er maar beter na laten kijken, vooral ook voor de onzekerheid die je er van krijgt. Als de huisarts een bladderscan heeft, dan kan de huisarts meteen diagnose stellen ( Residu ) maar moet je vervolgens wel eerst plassen, en dan kijken ze of er wat achter blijft. Zo niet denk ik dat ze je gaan vragen om éénmaal te katheteriseren na een wc bezoek.. Het kan zomaar zijn dat dit alle niet voor jou van toepassing is , maar zou wel vragen voor eventuele verwijzing mits mogelijk. Mijn wereld ging ook open toen ik pas een uroloog sprak, heel veel vragen werden voor mij destijds beantwoord. En vele onzekerheden weg genomen. Succes! Laat je 't weten, hoe het is gegaan?
     

Deel Deze Pagina