Uterus bicornis

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mimi87, 3 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi87

    mimi87 Actief lid

    16 mrt 2011
    455
    281
    63
    Hi allemaal,

    Even kort mijn verhaal. In 2009 gestopt met de pil. Ik werd na een jaar niet zwanger en toen een doorverwijzing gehad van de ha. Met alle gevolgen van dien toen de mm in gegaan. In 2011 zijn ze tijdens een hsg onderzoek erachter gekomen dat ik een dubbele baarmoeder heb. Uiteindelijk net voordat wij zouden beginnen met IUI spontaan zwanger geworden (we moesten het een half jaar zelf proberen) toen ook met acupunctuur gedaan. Inmiddels een dochter van 8,5 jaar oud :) (dit was overigens met mijn ex-partner).

    Nu willen mijn nieuwe partner en ik heel graag voor een tweede gaan. Hij heeft zelf ook een dochter. Inmiddels alweer 1,5 jaar bezig. 18 februari een hsg onderzoek gehad (omdat ik de eerste keer binnen een half jaar zwanger raakte denken ze dat nu misschien wel helpt). Daarvoor alle onderzoeken gehad en alles ziet er goed uit! bloedwaardes, baarmoederslijmvlies en voldoende eitjes! Ik ken inmiddels mijn eigen lichaam als geen ander, dus weet ook precies wanneer mijn ovulatie is. Alleen merk ik dat mijn cyclus zo anders verloopt dan toen in 2010. Na mijn ovulatie toch sneller bloedverlies (meestal een week later), klachten de ene keer wel en de andere keer niet. Om er gek van te worden! Ik had verwacht dat ik er niet zo erg mee bezig zou zijn als de eerste keer, maar toch wel. Ik merk dat ik voor mijn ovulatie pijnlijke borsten heb en dat neemt dan weer af als mijn ovulatie is geweest, meestal daarna licht bloedverlies en meestal een paar dagen daarna ongi. Zijn er dames die zich hierin herkennen? Ik wil eigenlijk ook weer beginnen met acupunctuur.
     
  2. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    ik herken het wel dat je cyclus na een bevalling anders is dan voorheen. Ik herken het ook dat bij een volgende het weer net zo spannend en net zo frustrerend is allemaal! Ik ben net zwanger van de derde en ook toen werd ik verbaasd dat je er weer net zo erg mee bezig kunt zijn en hoe spannend alles is. Ik hoop voor jullie dat de HSG deze keer ook bevorderend werkt. Ik heb sinds de eerste bevalling ook dat ik een aantal dagen voor de echte menstruatie al licht rood bloed verlies heb
     
    mimi87 vindt dit leuk.
  3. mimi87

    mimi87 Actief lid

    16 mrt 2011
    455
    281
    63
    Allereerst gefeliciteerd! Wat leuk!

    Ja bizar hoor dat je er nog te veel mee bezig bent! Ik heb het idee dat het soms ook allemaal tussen je oren zit als je iets zo graag wilt! 18 feb hsg gehad en ik heb al vanaf dinsdag licht bloedverlies! Dus ik weet dat het exit is en een dezer dagen ongi word! Maar dat verschilt ook echt elke keer! Verder wel een regelmatige cyclus. Ik kan nog wel herinneren de keer dat ik zwanger was van mijn dochter ik totaal geen klachten had toen ik erachter kwam! Die kwamen echt pas verder in de zwangerschap. En al die keren daarvoor dat ik niet zwanger was had ik altijd zoveel klachten . Je lichaam kan je echt voor de gek houden!
     

Deel Deze Pagina