Utrogestan vanaf 16 weken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Line85, 1 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Hey!

    Ik gebruik nu Utrogestan. Ik heb er 1 applicator bij gekregen. Maar hoe krijg je due bolletjes een beetje hygiënisch in je vagina? Ik kook nu elke avond die applicator uit... maar ik vind het wel een gedoe.

    Hoe deden jullie dat?

    Ik durf het niet met mn vingers vanwege kans op infectiegevaar... maar misschien is dat onzin.
     
  2. xBambi

    xBambi Actief lid

    27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    Ik heb het steeds met mijn vingers gedaan, nooit applicator meegekregen :eek:

    Vanaf 16 weken begin ik weer, voorraad ligt alweer klaar. Ik was mijn handen goed (natuurlijk) en dat is het
     
    Line85 vindt dit leuk.
  3. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Gewoon met je vingers doen, handen wassen, bolletjes er in, handen wassen.

    Niks infectiegevaar hoor
     
    Line85 vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Gewoon vingers, zo diep mogelijk inbrengen, handen wassen (ook langs je nagelrand) en klaar.
    Handen wassen van te voren doe ik ook niet eens altijd. Maar ik breng ze altijd thuis in en meestal ben ik dan net gedoucht. Dus echt smerig zijn ze niet.
     
    Line85 vindt dit leuk.
  5. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Super, dank voor jullie reacties. Onverwachts gisteren een cerclage gekregen en even navraag gedaan. Zelfs na de operatie mocht het met mn vingers. Dus dat ga ik nu dus ook blijven doen...
     
    Nina Sanders en Izzie7676 vinden dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.345
    113
    Ik spoel de applicator af onder heet water, ik haal de binnenste kant er even uit en spoel dat ook af. Daarna droogmaken met een zakdoekje en ik bewaar hem in een hersluitbaar diepvrieszakje.
     
    Line85 vindt dit leuk.
  7. xBambi

    xBambi Actief lid

    27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    Jeetje, alles goed gegaan? Was baarmoederhals erg verkort of wat was de reden? :eek:

    Hopelijk blijft alles rustig de komende tijd!
     
  8. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Ja, bij de wekelijkse meting was mn baarmoederhals 14mm, en de vruchtzak hing er ook al een beetje uit. Ik voelde er zelf weinig van. Ik heb meteen die middag een cerclage gekregen. Nog wel beurs nu en ik voel de cerclage wel zitten maar verder gaat alles goed. Hopelijk wordt dat gevoel minder. Erg schrikken. Hopelijk blijft het nu goed gaan tot 36 weken.

    Dit is dus waarschijnlijk ook wat vorig jaar is gebeurd. Toen beviel ik bij 18,5 week. Het is nu aangetoond. Dus mocht ik ooit nog weer zwanger willen worden dan krijg ik een preventieve cerclage. Hoop alleen dat voorlopig deze kleine blijft zitten.
     
  9. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Jeetje wat een nare verhalen, word er een beetje bang van eigenlijk. Kun je voelen dat je baarmoederhals korter wordt? Ik heb namelijk last van mijn onderrug en een drukkend gevoel helemaal onder in mijn vagina.. ben er s nachts al een paar keer wakker van geworden. Misschien is het wel helemaal niet zo en maak ik me zorgen om niets maar ik denk steeds, stel dat dit het is en ik heb niet optijd ingegrepen dan vergeef ik het mezelf nooit! Vk weet het niet maar zegt dat het er waarschijnlijk bij hoort maar heeft t nooit opgemeten of gevoeld.. jullie zijn (helaas) ervaren (ofja @Line85 ), wat zou jij doen?
     
  10. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.345
    113
    dat is per persoon verschillend, sommige krijgen voorweeën, ik werd s ochtends wakker om naar het toilet te gaan, nergens last van gehad en mijn vliezen braken.

    Als je het niet vertrouwd, even bellen. Dat kan niemand anders voor jou bepalen.
     
  11. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb ook last van een drukkend gevoel daar beneden... ik had het met 10/11 weken ook een tijdje, dus het zal wel geen kwaad kunnen. De gynaecoloog zei toen dat het waarschijnlijk mijn darmen waren en heeft verder niet gekeken of gemeten.
    Maar nu heb ik er dus opnieuw last van. Ik denk dat ik mijn bekkenbodemspier voel en dat het aan mijn darmen ligt, maar ja, wat als het minder onschuldig is?
     
  12. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Daar blijf ik steeds maar over piekeren.. en ik denk ook steeds als ik me zorgen maak en op het punt sta de vk te bellen ‘ze zien me al aan komen die aansteller’. Dinsdag heb ik toch een afspraak staan dus dan vraag ik het gewoon nog een keertje maar ben ook bang dat ze me proberen af te wimpelen met een opmerking als ‘het zal wel bandenpijn zijn’ of ‘logisch dat je wat voelt want er gebeurt vanalles daarbinnen’.. terwijl ik liever gewoon bewijsmateriaal zie dat ik er gelukkig naast zit! Meten is weten toch? En anders blijf ik me zorgen maken om niets!
     
  13. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Ik ken het drukkend gevoel in je vagina. Ik voelde daar nu ook schopjes. En daardoor had ik er geen goed gevoel over Ik zou je baarmoederhals voor de zekerheid op laten meten. Het kan er bij horen maar ik had dus wel een drukkend gevoel & dat was nu dus een signaal dat mn baarmoederhals was verkort.

    Na 16 weken komt er meer druk op de baarmoederhals te staan.

    Vorig jaar was ik te laat en kreeg ik weeen met volledige ontsluiting. Had toen ook dat drukkende gevoel. En een soort van (mes)steken. Maar VK deed dat af als bandenpijn. Achteraf heb ik spijt dat ik mn baarmoederhals niet heb laten opmeten. We zijn daardoor wel ons zoontje kwijtgeraakt.
     
  14. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Hm, misschien maandag toch maar even bellen dan...
    Kun je dat drukkende gevoel omschrijven? Bij mij voelt het meer richting achterkant zeg maar, alsof je moet poepen maar het ophoudt.
    Buikpijn heb ik overigens niet, had jij dat wel iedere keer?
     
  15. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Het kunnen 3 dingen zijn:

    Je stoelgang
    Een blaasontsteking
    Verkorte baarmoederhals

    Normaal moet je geen drukken gevoel hebben. Ik vind het lastig om het drukkend gevoel te beschrijven. Het was wel echt een drukkend gevoel in je vagina. Net of er iets naar beneden drukte. Als je moet poepen voel je dat niet op die plek:cool:
    Ik had het vooral bij het wandelen/lopen. Bij mij ging mijn baarmoedermond steeds open en dicht. Vandaar dat gevoel. Maar het is bij iedereen een ander verhaal.... Ik moest wel elke dag gewoon naar de wc voor de grote boodschap. Dus mn darmen waren het niet. Ik had ook af en toe steken in mn linkerzij of rechterzij. Soort van buikpijn. Ik dacht eerst aan bandenpijn maar het had er ook mee te maken. Veel last gehad van buikpijn. Terwijl ik dat nu al , sinds de cerclage, bijna 2 weken niet meer heb.

    Bij twijfel gewoon aan de bel trekken. Beter het even uit laten sluiten. Vooral als ik zo naar je handtekening kijk. Je hebt al veel meegemaakt. Ik zelf heb ook in
    een vruchtbaarheidstraject gezeten. We hebben 12 IUI behandelingen gehad.
    Het enige is dat een VK vaak geen baarmoederhalsmeting doen. Vaak doen alleen gynaecologen dat. Of gebeurt het bij de 20 weken echo. Bij mij was dat dus te laat geweest....
     
  16. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik ben gisteren begonnen.
     
  17. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie. Stelt me wel enigszins gerust, want ik heb inderdaad wel last van een moeilijke stoelgang en voel het meer bij zitten en juist niet bij lopen. Dus denk inderdaad toch combinatie stoelgang/bekken.
    Maar inderdaad, we hebben al genoeg meegemaakt en dit is echt mijn grootste angst... ik moet er niet aan denken dat je dit moet meemaken, hoop ook echt heel hard voor je dat de cerclage z'n werk doet en je kleintje deze keer gewoon lang genoeg blijft zitten!
    Ik loop ook bij de gyn dus ga het gewoon nog een keer vragen. Rond 12 weken heb ik het ook een keer aangegeven, maar toen zeiden ze dat routinematig meten geen zin heeft. Maar het zou me wel geruststellen om het te kunnen uitsluiten inderdaad, dus dat ga ik toch maar doen!
     
  18. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik werd standaard elke twee weken gemeten van 16 tot 34 weken
     
  19. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Als je twijfelt TO toch even laten meten. Dit voelde ik ook 2/3 dagen voordat mijn vliezen braken (Wel overtijd) @Equivoque
     
  20. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Dank voor jullie reacties!
    Ik heb vandaag gebeld en mocht ook meteen langskomen. Gelukkig was de baarmoederhals nog helemaal mooi lang! In mijn geval dus echt een zwaar gevoel door verweking van het bekken.
    Een hele geruststelling in ieder geval, dus toch blij dat ik even gegaan ben!
    Bijkomend voordeel is dat we weer even de kleine hebben kunnen zien. Die lag lekker de macarena te dansen met een handje op haar hoofdje en wiegende heupen! :D

    (Sorry voor het kapen van dit topic trouwens, nu weer terug naar de utrogestan ;))
     

Deel Deze Pagina