Kosten IUI voor de man?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Catmommy, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wat voor kosten zitten er aan een IUI behandeling voor de man?
    Aangezien het eerst van het eigen risico afgaat.

Ik heb ons ziekenhuis gebeld en de eerste medewerker vertelde dat er volgens haar niets voor rekening van de man komt.
    Terwijl ik op internet lees dat alle laboratorium handelingen voor rekening van de man komen.

Ik heb vandaag nogmaals gebeld want ze zouden in overleg met gynaecologie en collega's van administratie.
    Ze zeggen nu dat ze verwachtten dat er ongeveer 25 euro in rekening wordt gebracht bij de man, dit kan iets meer of iets minder zijn, maar geen grote verschillen.
    Ik zei: dus ik hoef geen rekening te verwachtten van 150 euro per behandeling?
    Ze zei nee absoluut niet..

Wat is jullie ervaring?

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Niks….maar wij waren in 2007/2008 bezig.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Uk heb geen idee..

Mijn man heeft ook nog niks gehoord. Terwijl ik alles al betaald heb..

Kun je je verzekering daar niet naar vragen?

4. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Bij mijn vriend is nog steeds niets in rekening gebracht, bij mij wel. Volgens mij gaat het alleen van het eigen risico van de man af als je nog in de onderzoeksfase zit.

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Oke dankjulliewel voor de antwoorden!

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Eigenlijk alle kosten voor vruchtbaarheidsbehandelingen komen op naam van de vrouw. Het enige wat op naam van de man komt, zijn soms extra uitgebreide zaadonderzoeken of bloedonderzoek.

Tevens wordt IUI gewoon vanuit de basisverzekering vergoed, waardoor je sowieso niet met hoge rekeningen per behandeling zit. Laboratoriumkosten zitten bij de behandeling in. Soms moet je zelf een kleine eigen bijdrage betalen voor de medicatie, maar dit is op rekening van de vrouw.

7. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Het gaat mij inderdaad om de eigen risico.
    En het zaadonderzoek komt voor rekening van de partner en ook andere onderzoeken van mijn partner zelf, maar voor IVF/ICSI komt er bij de intake ook een volledig consult voor de rekening van mijn partner.

Eigen risico uiteraard, maar die is volgend jaar al 385, dus dat is een hele hap geld, aangezien ik dat ook al elk jaar kwijt ben..

Deel Deze Pagina