UZ Gent of IVF-Spain (Alicante)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kimmie2005, 18 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmie2005

    Kimmie2005 Nieuw lid

    18 mrt 2023
    4
    0
    1
    Vrouw
    Goedemorgen,

    Wij proberen nu 3,5 in verwachting te raken van ons eerste kindje. Ik heb PCOS, dus al enige tijd in de medische molen om onze wens in vervulling te laten gaan. Gestart met Clomid en toen OI, IUI, en IVF. Helaas heeft dit nog geen 1x geleid tot een positieve test. Los van mijn PCOS is er, volgens de artsen in Nederland, niets ‘mis’ met ons. We hebben uit onze eerste IVF punctie, 9 eicellen en uiteindelijk 8 embryo’s verkregen die allemaal goede kwaliteit hadden. Maar toch is er geen 1 blijven plakken.

    Dat er niets ‘mis’ is, geloven wij dus eigenlijk niet meer en omdat we nog 3 puncties te goed hebben vanuit de verzekering (UMC) willen we die graag goed benutten. In Nederland hebben we het gevoel dat dit weggegooide pogingen zullen gaan zijn. We zijn ons daarom aan het oriënteren op het buitenland. Inmiddels intake gehad bij UZ Gent, en hier ook eea qua onderzoeken in gang gezet. Maar ook hebben we telefonisch consult met IVF-Spain gehad. Ons gevoel zegt dat Spanje de beste optie is, alleen dit is zo vreselijk duur. Je krijgt een deel vergoed, maar alsnog kost de stimulatie + punctie ca 8k uit eigen zak (excl medicatie!), en betaal je per terugplaatsing 1200€ (excl medicatie en tickets!). Kortom; dit loopt aardig in de papieren en kunnen wij simpelweg geen jaar lang betalen.

    onze vraag is daarom of er hier mensen zijn met ervaring in België en/of Spanje, en ons kunnen adviseren. Wat doen ze in Spanje meer/beter/anders dan in Gent, en waarom zouden we daarvoor moeten kiezen?

    alvast bedankt, en veel liefs
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Waarom zegt je gevoel dat Spanje beter is?

    Ik heb zelf een ICSI poging in het UZ Gent doorlopen. Super goed resultaat, 2 zwangerschappen maar wel 2 miskramen helaas. Gent is erg deskundig en daarbij goed aan te rijden.

    Wij zijn uiteindelijk overgestapt op eiceldonatie in Spanje. Spanje is goed maar of ze beter zijn dan België durf ik niet te zeggen. Ik zou met 3 pogingen niet meteen naar Spanje gaan, maar het eerst dichter bij huis zoeken. Brussel staat overigens ook ontzettend goed aangeschreven.
     
  3. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.897
    113
    Vrouw
    Ik zou je ook adviseren om je in te lezen over Cuypers en Cuypers in Duitsland. Zij doen ook veel aanvullend onderzoek wat ze in Nederland niet doen.
     
  4. Kimmie2005

    Kimmie2005 Nieuw lid

    18 mrt 2023
    4
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Wij horen van verhalen om ons heen dat IVF-Spain kijkt naar het individu, en daardoor een veel persoonlijker behandelplan krijgt. Daarnaast onderzoeken ze de embryo’s van binnen. Hier in Nederland onderzoeken ze niets en krijgt iedereen dezelfde hormonen.

    Jouw ervaring in Gent is dus dat ze daar ook persoonlijk zijn? Zowel qua kosten als intensiteit zou dat voor ons een betere optie zijn, maar de resultaten in Spanje lijken beter. Vandaar de twijfel…
     
  5. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Ik zou inderdaad eerst dichterbij proberen (België/Duitsland). Dat kan al heel veel verschil maken met NL. Los van de onderzoeken kan een ander lab bijv al het verschil maken. En het scheelt je heel veel kosten en gereis (wat ook stress oplevert kan ik me zo voorstellen). Ik vond een traject in Duitsland en België al een flinke onderneming met heen en weer gaan voor de afspraken.
    Heel veel succes!
     
  6. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    IVF Spain is ontzettend commercieel en daar betaal je voor (wij hebben een intake bij hun gehad voor eiceldonatie, dus we kennen ze).

    België is niet te vergelijken met Nederland. Je krijgt een geheel individueel behandelplan en niet iets wat binnen protocol past. Zelfde als wat eerder geopperd is in Duitsland.

    Zowel Cuypers & Cuypers is erg goed als het UZ Gent. Bij beide onder behandeling geweest en kan ze ook beide aanraden.
     
  7. Kimmie2005

    Kimmie2005 Nieuw lid

    18 mrt 2023
    4
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor jullie uitgebreide reacties, heel erg fijn! We nemen het mee in onze overwegingen en hopelijk dat onze wens eindelijk uit zal komen
     

Deel Deze Pagina