Vaak buikgriep hoe kan dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Dit jaar best veel buikgriep gehad januari 1 dag diaree.februari buikgriep 2 weken terug ook.en nu voel ik weer mijn maag.

    Daarvoor was het 2013.en die daarvoor kan ik me niet ineens meer herinnderen.

    Hoe kan dat dat er sons jaren tussen zit en dan ineens zoveel. Slik nu al echina forte en vitamine d
     
  2. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Geef jij veel mensen handen? Hoe open en sluit jij deuren en kranen op het werk of in openbare ruimtes?

    Hoe ik meestal buikgriep weet te ontlopen....
    Op werk open ik deuren met mijn mouw. De kraan open ik normaal, maar nadat ik mijn handen heb gewassen pak ik een papieren handdoekje om de kraan te dicht te draaien.
    Deurknoppen en kranen zijn namelijk echte verzamelplekken van besmettelijke zooi die buikgriep veroorzaken.
    Als ik iemand een hand heb gegeven was ik daarna meestal direct mijn handen, zeker in perioden dat buikgriep of normale griep heersen.

    De uitzonderlijke keren dat ik buikgriep heb gehad maakte ik thuis toilet, de handvatten van de deuren en de knoppen van de kranen schoon met Dettol. Dit om te zorgen dat de kans op besmetting van andere mensen zo klein mogelijk wordt gehouden.
     
    Butchke en Marleen31 vinden dit leuk.
  3. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    een beetje zoals jij dat doet.ik was zeker in buikgriep periodes mijn handen erg goed maar helaas..
     
  4. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Maar draai jij na het wassen de kraan dicht met je handen, of gebruik je een handdoekje?

    Heb je huisgenoten? Zo ja, hoe goed wassen die hun handen als ze buikgriep hebben? Worden kranen en handvatten van de deuren in zo'n periode een paar keer per dag ontsmet?

    Feit is, buikgriep krijg je doordat je, direct of indirect, besmet wordt door iemand anders. En een groot deel kan je dus zelf heel makkelijk voorkomen.
     
    ikke84 en Louise11110 vinden dit leuk.
  5. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Dan zit je nu op 4 dit jaar toch?
    Op zich niet gek veel.
    En weet niet of je die ene dag diaree in januari mee kan telleals buikgriep.
    Dat je die ene dag überhaupt onthouden hebt ;)

    Goede hygiëne, denk dat dat alles is dat je kunt doen. Voedingssupplementen zullen hier niet echt aan bijdragen ben ik bang.
     
    toch3 en Caithy vinden dit leuk.
  6. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wat betreft goede hygiene is het volgens mij zo dat je of echt HELE goede hygiene moet hebben, zodat je vrijwel nooit in aanraking met virussen of bacterieen komt of juist een beetje losser moet zijn zodat je maag-darm kanaal wat weerstand kan opbouwen.

    Na een winter een aantal jaar geleden mn handen helemaal kapot gewassen te hebben en alsnog steeds ziek te zijn, ben ik nu alweer een aantal jaar van de 1 minuut ipv de 5 seconde regel, gewoon alle deuren enzo met mn handen open doen (en dan alleen met lauw water wassen en even wapperen) en de katten kusjes geven op hun koppies ;) en ik heb dus echt nooit meer last van mn maag en darmen. Ik weet het absoluut niet zeker en het is op niets anders gebaseerd dan mijn ervaring, maar ik merk dat ik minder vaak ziek ben als ik wat relaxter met bacterieen enzo omga. Oh ja, ik forens meerdere keren per week in een volle trein en raak daar ook gewoon alles aan en was mn handen daarna ook niet. Hier dus nooit geen extreme handhygiene meer!
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  7. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    In de periode dat ik met kleine kinderen werkte was ik zeker 2 a 3x per jaar aan de beurt.
    Nu minder, maar ik heb zelf kleine kinderen en die gaan naar de opvang. Daar lopen ze iets op en zo besmetten ze ons.
     
  8. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Ik geloof niet zo in niemand een hand geven en kranen dicht doen met een doekje!

    Ik leef gewoon normaal! Geef mensen een hand, raak deurklink en kranen aan. En kan me niet heugen dat ik buikgriep heb gehad.
     
  9. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.371
    113
    Ik denk dat het nog meer een kwestie van weerstand is dan van hygiëne en soms ook gewoon pech. En een dagje diarree is waarschijnlijk geen buikgriep, maar eerder darmen die van slag zijn.
     
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit klinkt eerder als een gevalletje smetvrees. Je kan ook overdrijven.
    Ik doe dit allemaal nooit en heb werkelijk nooit buikgriep.

    Voor TS: zo ontzettend vaak heb je het nu ook weer niet.
    2013?
    Mogelijk ben je er gewoon gevoelig voor en pak je snel virussen op maar ik vind de frequentie niet schrikbarend.
    Zo is de een werkelijk nooit verkouden en loopt de ander de hele winter te snotteren.
    Ik zou gewoon normale hygiëne in acht nemen en verder doe je er niet zoveel aan vrees ik
     
    Lexie74 vindt dit leuk.
  11. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Ja want toen was ik op mijn werk
     
  12. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Ik doel erop eerst jaren niet en dan 2/3x per jaar.en zit al 13 jaar in de kinderen
     
  13. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik denk dat je gewoon pech hebt. Als je weerstand minder is door bijvoorbeeld buikgriep dan pik je ook sneller weer iets op zoals bijvoorbeeld buikgriep...
     
  14. Jezz84

    Jezz84 Actief lid

    30 dec 2012
    455
    111
    43
    Denk dat het ook gewoon pech hebben is. Zelf ook altijd meerdere keren per jaar buikgriep en of ik nu extreem goed handen was of niet maakt geen verschil. Werk wel met kinderen dus wellicht pik ik het daar op. Weet niet of jij dat ook doet? Aan de andere kant, ik ben echt zelden verkouden dus blijkbaar daar niet gevoelig voor.
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    2/3x per jaar is toch niet zo vaak? Klinkt gewoon als pech. Daar gaan geen extra vitamines etc bij helpen denk ik. Wie weet pik je de komende jaren weer niks op.
     
  16. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    met 2 "kleine" kinderen heb ik ook vaker buikgriep dan voorheen, ze nemen vaker ziektes mee van kdv etc, en ik moet ook luiers verschonen, tja dan heb je toch sneller contact met ontlasting. ook al was je direct je handen etc.
    Ook heb ik na een flinke antibioticum kuur er sneller last van, die heeft naar mijn idee wat van de goede bacterien in mijn darmen gedood.
    Ik neem tegenwoordig yakult en dat lijkt bij mij goed te helpen.
     
  17. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    En ik vind jou een gevalletje veroordelend reageren. Jij weet namelijk niet hoeveel mensen wel niet gebruik moeten maken van het toilet bij mij op het werk en hoe er wel of niet schoon wordt gemaakt daar. En dat daar een flink aantal mensen tussen zitten die na toiletbezoek hun handen niet wassen. Feit is dat tijdens een periode dat het noro virus heerst merendeel van de mensen ziek wordt en ik eigenlijk nooit aan de schijterij ga :thumup:
    Mijn huis is verder alles behalve buitensporig schoon. Er wordt gewoon normaal geleefd.
     

Deel Deze Pagina