vaak uit bed

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Stienke, 21 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Hoi allemaal, ik heb een vraagje, mijn vriend heeft een dochter van 8 die zowel bij haar moeder als bij ons woont. We zijn sinds september verhuisd en ze vindt het geweldig. Ook met haar kamer is ze helemaal blij. We hoeven zelfs niet meer komen kijken of ze al slaapt. Maar nu het volgende; iedere keer als ze in bed ligt komt ze er na een half uur of iets langer weer uit, gewoon zonder reden, dan bedenkt ze iets bijvoorbeeld een streep licht onder de deur door. Als ik dan zeg, dat ze dan haar ogen dicht moet doen zodat ze die streep niet meer ziet, dan gaat ze weer slapen. Het is dus echt onzin, iedere keer weer. Ik ben geen moeder, en weet ook niet wat ik hier mee aan moet, wat zouden jullie hieraan doen?
     
  2. Eva1983

    Eva1983 VIP lid

    2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik denk dat ze op dat moment eigenlijk gewoon even de bevestiging wilt hebben dat jullie er nog zijn. Gewoon haar gevoel van veiligheid bevestigd wilt zien. (ik ben ook geen moeder, maar dit kwam het eerste in mij op)
     
  3. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Fijn dat je mee denkt, maar ik ben even benieuwd hoe andere ouders hiermee omgaan, ik wil het namelijk graag oplossen...
     
  4. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Fijn dat je mee denkt, maar ik ben even benieuwd hoe andere ouders hiermee omgaan, ik wil het namelijk graag oplossen...
     
  5. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Niemand een idee? Of blijven jullie kinderen allemaal keurig in bed liggen :)
     
  6. Denise19

    Denise19 Bekend lid

    17 jul 2007
    632
    0
    0
    Weet nog wel toen mijn zusje zo jong was, dat ze ook om de minste geringste het bed uit kwam. Mag ik wat drinken? Ik kan niet slapen? Kunnen jullie wat zachter doen? Ik hoor de regen steeds dus kan niet slapen. Echt het gekste van het gekste verzon ze! Het is denk ik idd net zoals Eva zegt, de zekerheid zoeken dat jullie er nog zijn. Als ze die bevestiging heeft kan ze weer lekker slapen, en is ze niet meer 'bang' omdat jullie gewoon beneden zijn.
     
  7. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Misschien dan toch maar weer afspreken dat we komen kijken als we gaan slapen, want dit is ook niet handig...
     
  8. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

    een kind van 8 jaar komt het bed uit puur en alleen om te kijken of het kan deze heeft echt geen bevestiging meer nodig of papa en vrouw nog wel thuis zijn dit is pure aandacht vragen

    ik zou dus gewoon duidelijk zijn naar bed is naar bed en dan blijf je erin tenzij je moet plassen of een slokje water maar meer niet geen dingen verzinnen om aandacht te vragen dus 1 keer naar bed 1 keer slokje water iets anders mogen ze niet verzinnen dus is het gauw over

    groetjes nathalie ;)
     
  9. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    30 sep 2007
    5.584
    2
    38
     
  10. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Ja, zoiets dacht ik ook, misschien nog een rare vraag maar; hoe zeg je zoeiets? Moet je erbij zeggen dat dit pure aandachttrekkerij is of is dat juiste het domste wat je kunt doen...sorry hoor maar ik ben gewoon geen moeder en ik weet soms echt niet hoe het allemaal moet...
     
  11. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

    nee hoor je hoeft tegenover haarzelf geen uitleg te geven wat wel belangrijk is dat jij en je partner op 1 lijn zitten dus niet dat je partner het wel goed vind

    voor jullie meisje naar bed gaat duidelijk zeggen je gaat nu naar bed en blijft daar voor naar bed gaan plassen en nog een slokje water of iets drinken en klaar komt ze eruit zeg je gewoon naar bed zo kort mogenlijk niet teveel aandacht geven want aandacht is aandacht en als jullie meissie ziet dat ze geen extra aandacht krijgt word het uit bed komen ook minder leuk

    succes en volhouden hoor de aanhouder wint

    groetjes nathalie ;)
     
  12. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier ook een samengesteld gezin. Mijn vriend heeft een dochter van 8 die ieder weekend bij ons is. En dat levert best wel eens 'problemen' op. Wij hebben gekozen voor een stickervel. We concentreren ons op maximaal 3 dingen. Op dit moment is dat droog slapen, netjes eten en zelf nadenken. Bij het op bed gaan kijken we samen welke dingen ze goed heeft gedaan die dag. Daar krijgt ze dan een sticker voor. Bij 8 stickers (omdat ze nu 8 is) krijgt ze 50 cent. Eerst deden we een klein cadeautje maar dat kost al snel meer. Als het vel vol is, mag ze zelf een cadeautje uitzoeken. Zo stimuleer je op een positieve manier het gedrag dat je graag ziet.

    In jouw geval zou je b.v. kunnen afspreken dat ze niet meer uit haar bed mag komen. Als ze blijft liggen, krijgt ze de volgende ochtend een sticker. Komt ze toch uit bed dan maak je daar verder geen drama van. Hooguit: goh, wat jammer, nu krijg je geen sticker....

    Hier werkt het heel goed. Veel beter dan straf/dreigen of aandacht geven aan negatief gedrag.
     
  13. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Nathalie, bedankt het heeft gewerkt! Ze is er niet meer uit geweest!
     
  14. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

    graag gedaan ben blij dat het zo snel resultaat heeft gehad

    groetjes nathalie ;)
     

Deel Deze Pagina