Vaccin

Discussie in 'Corona forum' gestart door Panda1, 21 apr 2020.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panda1

    Panda1 Bekend lid

    28 feb 2013
    834
    114
    43
    Overijssel
    Stel, er is in november een vaccin voor covid 19 (of eigenlijk tegen).
    Deze wordt toegevoegd aan ons griepvaccin die elk jaar wordt aangeboden aan o.a. kwetsbare mensen en zorgmedewerkers.
    Neem jij die dan als je hem aangeboden krijgt?


    Ik zie nu heel veel collega's in paniek, ze willen liever niet werken op een covid afdeling. Zitten in een risicogroep, willen niet de scholen open hebben, leerkrachten willen niet voor de klas staan want stel........etc etc

    Veel mensen willen wachten tot er een vaccin is.
    Als ik nu kijk naar de populatie die de griepspuit mag hebben maar hem niet haalt denk ik, dat meer dan helft die nu roep dat de lockdown langer moet blijven straks, zelf niet het vaccin haalt.
    Op mijn werk (zorg) zijn er ca 120 veroleegkundige collega's en er zijn 22 griepspuiten gegeven in 2019

    Ik zou hier graag een (respectvolle) discussie over willen open!

    Waar wachten we nu op? Het vaccin of wat anders?
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  2. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik hoop toch echt dat iedereen die in de risicogroep zit het vaccin haalt op het moment dat deze beschikbaar komt. Of eigenlijk überhaupt iedereen als dat het advies wordt.

    Ik vind de vergelijking met de griepprik niet handig.

    Covid heeft een hele andere impact op de maatschappij, de maatregelen die we nu nemen zijn ongekend in de geschiedenis in een vredetijd. Dit lijkt me de ernst van de impact goed samen te vatten.

    Als dat voorkomen kan worden met een prikje is het ieder zn verantwoordelijkheid deze verantwoordelijkheid te dragen.
     
    NiVa0230, WinterBird, Wellesnietes en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ik denk zelf dat ze niet eens iedereen gaan vaccineren maar puur de mensen die nu de griep prik krijgen.

    En het daar dan elk jaar in gaat zitten. ' las pas ook een artikel waar in de microbioloog aan gaf dat als er een vaccinatie komt het een herhaal vaccinatie zal zijn warschijnlek'

    Ik krijg hem ook elk jaar en ga hem elk jaar normaal halen. Ben hem dit jaar vergeten en durfde daar na niet goed omdat ik net zwanger was ' weet dat het geen kwaad kan maar na al die jaren eindelijk zwanger nam ik het risico niet'
     
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    wij zitten midden in een traject. Ik zal tijdens dit traject geen vaccin nemen, omdat we geen idee hebben wat het effect van zo’n vaccin zal zijn.

    normaal ben ik echt pro-vaccineren! Maar hier ben ik wel echt voorzichtig mee.
     
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.473
    24.330
    113
    Ik hoop dat mijn ouders hem iig wel gaan halen.
    Voor mezelf denk ik niet dat het nodig is. Ik vermoed dat ik het virus heb gehad en wacht eerst even af wat de onderzoeken over immuniteit zeggen. Maar als ik in een risicogroep had gezeten had ik hem zeker genomen.
    Ik acht zo’n vaccin veilig genoeg om daar vrijheid en dus ook kwaliteit van leven voor terug te krijgen. Mij lijkt het heel waardevol om je niet meer te hoeven ‘opsluiten’ in en om het huis, omdat het gevaarlijk is de deur uit te gaan.
     
    Martini en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.069
    613
    113
    Ik krijg al sinds mijn 12e de griepprik, ben nu 44. Haal hem elk jaar, behalve in de jaren dat ik zwanger was, dit viel toen in het 1e trimester, anders had ik hem zeker ook gehaald. Ook tijdens onze vruchtbaarheidsbehandelingen gewoon gehaald.

    Ik ga er eigenlijk vanuit dat de mensen die nu een oproep voor de griepprik krijgen tegen die tijd een oproep zullen krijgen voor een Corona vaccin, denk dat er daarom een vergelijking gemaakt wordt. Verwacht niet dat iedereen hem meteen krijgt.

    Ik zal de eerste zijn die staat te juichen als er een vaccin voor Corona / Covid 19 zal zijn en zal die uiteraard halen als ik die aangeboden krijg. Ik ga er vanuit dat er voldoende getest zal zijn en dat het veilig is.

    Ik vind het niks dat de scholen misschien weer open gaan of als er andere maatregelen versoepeld worden, maar ik realiseer me natuurlijk wel dat dit zo geen jaar door kan gaan. Ben wel erg bang om het te krijgen in ieder geval en kijk smachtend uit naar een vaccin, maar ik verwacht niet dat dit al in november zal zijn.

    Maar het is dus blijkbaar zo dat veel mensen die een oproep krijgen de griepprik niet gaan halen? Dat wist ik eigenlijk helemaal niet.
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn ouders krijgen elk jaar een oproep voor de griepprik, die halen ze niet. Vaccinatie voor corona zullen ze wel gaan doen, toevallig van de week met mijn vader over gehad.
     
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.869
    13.034
    113
    Vrouw
    Dat hangt af van de onderzoeken die er geweest zijn. Ik behoor tot de risicogroep en ik werk in de zorg, maar de vaccinatie voor de Mexicaanse griep heb ik toendertijd niet gehaald. Ik was toen zwanger en wilde absoluut geen proefpersoon zijn.
    De griepprik haal ik nooit (ben ook nooit ziek), maar de pneumococcen die men dit jaar aan doelgroepen van de griepprik aan gaat bieden zal ik weer wel willen ivm mijn longen en mogelijke overdracht naar patiënten.
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Ik weet liever eerst of mn dochter al antistoffen heeft. Dit is wel zo'n twijfelgeval kind. Per saldo ontloopt ze statistisch gezien de dans als 3 jarige, aan de andere kant zaten we met kerst in t ziekenhuis vanwege een doorgeslagen verkoudheid en werd er op een bepaald punt een intensive care gezocht omdat ook magnesium nitraat infuus geen bal deed en prednison ook maar weinig liet merken...dat was MAAR een verkoudheid. In welke verhouding staat dat covid vaccin dan, lichter, gelijk, zwaarder?

    Plus bij mij moeten ze nog een brugada test doen (accuut hartfalen wat getriggerd kan worden door hoge koorts, maar ook spontaan op kan komen) die wacht ik ook liever heeeel even af (en zo ja dan moet dochter nog ff). Maar ik hoop dat dat voor november toch wel duidelijk is.
     
  10. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Bij ons op het werk hadden ze dat sneaky slim gedaan XD Je kreeg een kei leuke pen die op een prik leek. Ze stonden er nog net niet voor te dringen :) Volgens mij was het hoogste percentage ooit gehaald. Ik heb astma dus krijg hem ieder jaar aangeboden, nu viel ik tussen wal en schip omdat ik ziek was geweest en dacht daarna, Mja laat maar. ZIEK ZIEKKK geweest in januari zeg, mijn hele gezin aangestoken, niet normaal. Maakt niet uit welke prik ze aanbieden, ik ga hem halen en zal er nooit meer zo laks mee omgaan.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.588
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ga in elk geval niet vooraan in de rij staan om hem te halen. Maar het is ook wel heel handig dat de maatschappij weer gaat draaien.
     
  12. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    De hele wereld zit op de rem wachtend op de vaccinatie, en als die komt gaan we starten met mitsen en maren

    De schatkist is binnenkort leeg, zo'n lockdown is nog te dragen met alle maatregelen van dit moment ;)
     
    Panda1, merah en Jackie87 vinden dit leuk.
  13. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Zoiets vind ik heel begrijpelijk. En des te meer reden dat anderen hem wel nemen.
     
    jojo85 en Lisa280887 vinden dit leuk.
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou ‘m zonder twijfel laten zetten als ik hem aangeboden kreeg.
     
  15. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik ben zelf verpleegkundige en heb vorig jaar besloten om elk jaar de aangeboden griepvaccinatie te nemen. De covid vaccinatie zou ik ook nemen als deze beschikbaar word voor zorgmedewerkers.
     
    suus1983 en Cindy1977 vinden dit leuk.
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Als het klopt dat de scholen open gaan krijgen mijn kinderen hem sowieso niet. Voor mezelf ben ik er nog niet over uit.
     
  17. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Hier zou ik hem niet willen omdat ze stappen in het onderzoek overslaan om het zo snel mogelijk voor elkaar te kunnen krijgen. Dat vind ik zorgelijk.
    Ik weet dat iedereen wacht op een vaccin, maar ook op een goede behandeling/medicatie. Dat laatste vond ik belangrijker nu. Maar ook daar is goed testen belangrijker dan snel in mijn ogen.
     
    mum2be2 en jada08 vinden dit leuk.
  18. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee hoor ik ga dat vaccin echt niet bij mezelf laten zetten en al helemaal niet bij mijn kinderen. Ik werk al jaren in de zorg en heb nog nooit een griepprik gehaald en ik leef nog steeds ;)
     
    mum2be2 en Spoetnik vinden dit leuk.
  19. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Het gaat toch om de kwetsbare personen die je kan besmetten?
     
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Daarom krijgen de kwetsbare groepen de vaccinatie net zoals bij de griepvaccinatie.
    Het lijkt me niet de bedoeling dat 17 miljoen mensen die vaccinatie gaan krijgen.
     
    Champetter vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina