Vaccinatie kinderen vanaf 12 jaar

Discussie in 'Corona forum' gestart door Lynx, 15 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    In het nieuws las ik dat, zodra de EMA goedkeuring geeft, kinderen vanaf 12 jaar gevaccineerd mogen worden. Echt ziek worden kinderen op die leeftijd niet, maar het idee erachter is dat kinderen dan het virus niet meer kunnen verspreiden.
    Mijn dochter is nu 12. In principe mag ze hier op deze leeftijd zelf over beslissen, maar ik vind het (nog) niet nodig.
    Zouden jullie je kind laten vaccineren?
     
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Vind ik wel een twijfel geval. Ik las namelijk dat ook in veel landen te zien is dat wanneer de ouderen gevaccineerd zijn, het virus ook tot stilstand komt bij de kinderen. Ik denk dat ik, in deze fase het (nog) niet zou doen. Als we straks meer weten over het virus en hoe het zich beweegt ook met vaccinaties en verspreiding mogelijk wel. Maar omdat ze er zelf niet ernstig ziek van lijken te worden en de kwetsbaren en ouderen straks zijn gevaccineerd zou ik het nu afwachten. Het is geen definitieve nee maar voor nu, met de kennis van nu zou ik het nu niet doen (maar ik ben wel pro vaccineren verder hoor) Maar ik hoef dat besluit niet te nemen want mijn kinderen zijn 4 en 7.

    Ik twijfel nu al of ik moet vaccineren terwijl ik zwanger ben. Ik vind alles voor mijn kinderen lastiger te besluiten dan voor mezelf :roflmao:

    oh ja, als mijn kind gezondheidsproblemen zou hebben zou ik het we doen denk ik!
     
  3. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Nee absoluut niet.
     
    Duma, Riverdale87, Helicryse en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dus omdat er teveel volwassenen zijn die zich niet in laten enten, moeten kinderen er dan maar voor zorgen dat de vaccinatiegraad omhoog gaat? Zo'n gevoel heb ik erbij. Echt van de zotte eigenlijk.
     
    spruitje80, Zuul, Riverdale87 en 16 anderen vinden dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.633
    10.536
    113
    Ik kan het mij wel voorstellen in een gezin met kwetsbare kinderen. Bijvoorbeeld broertjes of zusjes die nu al ruim een jaar thuis zijn, omdat ze heel ziek kunnen worden. Maar mijn kinderen zitten sowieso niet in die leeftijdscategorie, dus ik ga mij daar niet druk om maken.
     
    Athina, Neuzeke en Mapje vinden dit leuk.
  6. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Mooi omschreven. Eerst maar eens meer weten.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee de oudste kinderen worden hier niet gevaccineerd. Ze zijn 15 en 17 jaar en kunnen zelf al prima aangeven dat ze dit niet doen. Volgens mijn dochter en haar vriendinnen krijgen ze er later mismaakte baby's van ;)
     
  8. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.031
    113
    Vrouw
    Lastig!
    Onze oudste 3 kinderen zijn 18+. Zij laten zich inenten. Dan hebben we er 2 van 13 en 16 jaar. Zij zouden dan ook in aanmerking komen. De kans dat zij er erg ziek van worden is heel klein, dus voor zichzelf hoeven we het al helemaal niet te doen.
    Mijn gevoel zegt nu nee.
     
  9. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Mijn zoon van 12 zou zelf graag ingeënt willen worden en ik sta daar ook helemaal achter. Hoe hoger de vaccinatiegraad, hoe beter. En we hebben allemaal de laatste maanden gezien dat het virus zich onder groepen jongeren heel snel kan bewegen, ook omdat afstand houden voor jongeren nog lastiger is dan voor volwassen. Zij zullen er meestal niet ernstig ziek van worden (hoewel de zoon van een vriendin bijna overleden is aan MIS-C, een complicatie na een covid-besmetting), maar al die jongeren hebben wel ouders en grootouders. Geen enkel vaccin werkt 100%, maar hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe minder het virus zich kan verspreiden.
     
    nijn37, Indiana, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Nee, mijn kinderen worden niet geënt.
     
    Helicryse, Nikki23 en Loes23 vinden dit leuk.
  11. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Sorry, maar dit is echt onzin. Als je dochter zich niet wil laten vaccineren is dat prima, maar zorg wel voor juiste informatie en niet voor wappie-propaganda. Het is onmogelijk dat een vaccin dat binnen een paar weken uit je systeem is, later voor mismaakte baby's gaat zorgen.
     
    nijn37, Indiana, GossipGirlxoxo en 13 anderen vinden dit leuk.
  12. nanni1996

    nanni1996 Fanatiek lid

    23 jul 2008
    3.631
    320
    83
    Ja onze oudste is 12 en zal als het kan gevaccineerd worden. Dit omdat zijn broertje mogelijk longschade heeft en daarbij en slecht werkend immuunsysteem. (Slikt al een paar jaar dagelijks antibiotica)
    Als de jongste de leeftijd had gehad om zelf gevaccineerd te worden dan had ik de oudste denk ik niet gedaan. Het is dus puur om zijn broertje te beschermen
     
    Mapje vindt dit leuk.
  13. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Als mijn zoons oud genoeg zouden zijn zeker wel. Zowel oudste als jongste hebben op twee totaal verschillende manieren een obstructie van/in de luchtpijp. Beiden zijn van een virusje al dood ziek.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ja zonder twijfel. Ik hoop dat de leeftijd verlaagd word en we onze 5 jarige ook mogen inenten zelfs.
     
    Jessi79, Mapje en Elsss vinden dit leuk.
  15. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    En mochten ze het virus zelf oplopen krijgen ze later 6 vingers en een staart.
    Is net zo geloofwaardig ;)
     
    Zuul, nijn37, GossipGirlxoxo en 12 anderen vinden dit leuk.
  16. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Nee absoluut niet!
     
    Nikki23 en Loes23 vinden dit leuk.
  17. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    In de usa wordt al volop getest met vaccineren van kinderen van 2-12, 12-18 is er al door. Dat wordt de volgende stap, dus dat besluit ga je toch moeten nemen een keer
     
    Mapje en Elsss vinden dit leuk.
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat 2-12 hier ook snel doorkomt, sorry lief kind van mij maar ik laat die prik dan wel zetten. Hij weet dat ook al haha
     
    Athina, Jessi79 en Elsss vinden dit leuk.
  19. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Ik ga mijn kinderen niet laten vaccineren (6, 5 en 2). Ik vind het werkelijk onzin om een kind te laten vaccineren met een vaccin wat nog in een trial fase zit, terwijl ze doorgaans niet tot nauwelijks ziek worden van COVID. Ik laat mezelf wel vaccineren om die zelfde reden, ik hoop daarmee bij te kunnen dragen aan een hogere vaccinatie graad en daardoor hopelijk ook geen verplichting ontstaat om kinderen te vaccineren (in de vs zijn een aantal vaccinaties namelijk wel verplicht om naar school te mogen, al kun je daar met een medische of geloofsverklaring onder uit komen).
     
    Baukje1985, MariekeRox, Helicryse en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zo sta ik er ook in. Zelf inmiddels gevaccineerd.
     

Deel Deze Pagina